2014-01-02, 01:12
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
Jodå, det är ganska rejäla krediter, allt ifrån månadsbetalningar till krav på motprestationer i form av arrangerade giftermål m.m

Iaf. enligt den utredning som gjordes för något år sedan

Ja, ok, då vet du tydligen mer än jag.

Jag tror snarare att det där handlar om utpressning än krediter dock.
Citera
2014-01-02, 01:13
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddie57
Om nu BO bor på Skogslindsgatan, så är det ca 1,5 km till Bodakyrka.
Bodakyrka är en baptistförsamling med bl.a. kyrkomedlemmar från Colombia.
T.o.m gamla Missionsförsamlingen i Brämhult (equmenia) med fäste i Myråskyrkan, så det verkar troligt att de skyddar familjen. Att de skulle bo just där permanent är väl inte säkert.

De har även gemensamma gudstjänster med Bodakyrkan som också ingår i equmenia numera.

Enligt församlingsbladet dec 2013 har de ett sjuhelsikes engagemang världen över.

http://www.myraskyrkan.se/blad.html
Senast redigerad av Tomato 2014-01-02 kl. 01:48.
Citera
2014-01-02, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Även jag har fått samma PM som några andra redan har postat:

Det är verkligen klassiskt när det gäller liknande spektakulära fall.

Dessa nya uppgifter är definitivt något man ska akta sig för.

"Jag har en kompis som bor i samma område som Myråskyrkan ligger. Detta är nästan en 100%-ig källa. "

Bara smaka på den karamellen.
Citera
2014-01-02, 01:17
Medlem
Albansk vendetta? De kan hålla på i hundratals år med att ha ihjäl medlemmar ur varandras familjer.
Citera
2014-01-02, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
Jag tror inte att människosmugglare ger kredit i någon större utsträckning.

Det tror jag att de kan göra. Det finns ju en jättestor marknad av människor som vill bli smugglade nånstans men saknar medel. för det. Många av de nappar nog på erbjudanden om kredit. Och många smugglare kan nog också tänkas vara pengakåta nog för att bedriva smuggling per kredit.

Vet inte exakt hur det ser ut för flyktingfamiljer men prostituerade smugglas ju definitivt utan betalning på förhand. I det nya landet blir de sedan inlåsta och får sära på benen på löpande band tills de betalat av sin skuld till smugglaren
Senast redigerad av FimpeDimpen 2014-01-02 kl. 01:21.
Citera
2014-01-02, 01:19
Medlem
freddie57s avatar
Här en 10 år gammal artikel om pastorn i Myråskyrkan:

http://www.dagen.se/vardag/intervjun/-det-ar-latt-att-bli-forlaten-av-gud-/
Citera
2014-01-02, 01:23
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Jo, men jag har inte läst nåt om några föräldrar.. Har bara läst en artikel visserligen.

Det stod tidigt i samband med något uttalande från polisen att föräldrarna hade underrättats. Det stod också "föräldrarna", inte bara "anhöriga".
Citera
2014-01-02, 01:25
Medlem
Många spekulerar i att den 12-13 årige pojken skulle varit inblandat i något som ger GM ett motiv. Vilket polisen antyder att det finns.

Att det gavs ett så tydligt signalement gör att jag tror där fanns något vittne. Sen har det någonstans antyds det var ett drama som pågick en tid samt att den började på ett ställe och slutade på ett annat ställe.

Det ger att det inte låter som ett spontant angrepp. Polisen säger pojken var ett utvalt mål.

Antingen har ett vittne gett mycket information eller..

..så är det föräldrarna som berättat om en hotbild. Det skulle kunna vara någon hämndaktion mot familjen. Det innebär att någon av föräldrarna kan ha varit inblandade i något och att pojken då blev drabbad den vägen.
Citera
2014-01-02, 01:26
Medlem
Polisen gjorde väl nåt uttalande om att pojken levde under nån sorts hotbild. Kan det varit anledningen till att han (och hans familj) eventuellt levt gömda på kyrkan?
Citera
2014-01-02, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det är verkligen klassiskt när det gäller liknande spektakulära fall.

Dessa nya uppgifter är definitivt något man ska akta sig för.

"Jag har en kompis som bor i samma område som Myråskyrkan ligger. Detta är nästan en 100%-ig källa. "

Bara smaka på den karamellen.
Givetvis är det så, men med tanke på fantasin i spekulationerna som förs fram i tråden nu så skadar det inte att alla åtminstone får ta del av uppgifterna, sen är det upp till var och en att göra sin egen bedömning av trovärdigheten i uppgifterna.
Citera
2014-01-02, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det stod tidigt i samband med något uttalande från polisen att föräldrarna hade underrättats. Det stod också "föräldrarna", inte bara "anhöriga".

En av sakerna i rapporteringen som varit något att fundera på har varit att föräldrarna inte nämnts öht vad jag vet.

Är du säker på att uppgiften stämmer?
Citera
2014-01-02, 01:30
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Troligtvis så väntande G.M vid busshållplatsen för att det fått reda på att B.O&CO gömde sig i kyrkan och att det hade tagit sig till Sverige på kredit och låg nu efter med betalningen då det inte beviljats asyl och nu var det dags att visa att man menar allvar med sina hot om man inte får betalt för det arbete man har utfört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in