2014-01-02, 00:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har inte påstått att hon satte in stora belopp kontant i banken som hon köpte fonder för, så jag behöver inte ange källa.

Vi pratar om 300 000, troligen under några år. Källa på att en bank lyfter på ögonbrynen för det?

300000 under 3 år, det blir 100000 per år, nästan 10000 i månaden. Det tycker jag är större summor. Dessa summor måste ju synas på Marinas bankkonton. 10000 kr per månad i oförklarade insättningar. Jag är lite lat just nu o orkar inte kolla FUP men nog gick polisen igenom hennes bankkonton? Tror du inte att de hade reagerat på om hon haft oredovisade kontantinsättningar på 10000 kr varje månad i 3 år? Då hade man nästan kunnat misstänka utpressning och det hade ju varit ett mordmotiv.
Citera
2014-01-02, 00:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
I tidigare domar så har de haft i beräkning att M kunnat vara död. Dessutom så startades den första domstolsförhandlingen i TR efter att blod hittats i sängen. Så det är inget nytt för den 3:dje förhandlingen mer än att M hittats.

Ljug inte det ansåg inte HD och där håller inte proffstyckandet.
HD ansåg inte att man haft den nya bevisningen med i tidigare instanser så som Marinas kropp och paket. Är det något mer du inte är insatt i?

Det håller inte med smygmobiler och sexkontakter längre utan Fredrik Svensson står åtalad för mord.
Häktad först av HD sen av HR. Fatta att det är godnatt för mördarsagan.
Citera
2014-01-02, 00:13
Medlem
Citat:
Att ingen annan är misstänkt vet du mycket väl varför, jag har förklarat det otaliga gånger.

"Gärningsmannastyrd utredning"?
Har du en definition för detta begrepp?
Google hänvisar bara till den häktades advokat samt till flashback, som inte är trovärdiga.
Citera
2014-01-02, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja, det var hennes tidigare expojkvän och det var väl så att ett vittne till att börja med påstod sig att sett honom gå in i Idas lägenhet under mordnatten. Det säger väl sig självt att det är fog nog för att utreda honom. Sedan visade det sig att vittnet tagit fel på person. Jämför det med en chattkontakt. Det är löjligt. Men fortsätt gärna att dra ner byxorna på dig själv med din signatur.
Hur många av de 176 i min signatur är nätkontakter ?
Citat:
Det är också möjligt att en annan gärningsman, exempelvis en person som hon fått kontakt med på nätet och tagit med sig hem, kan ha skjutit Marina Johansson eller utövat annat dödligt våld mot henne
Varför tror du att du har en bättre tolkning än två domstolar om alternativa gm ?
Citera
2014-01-02, 00:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag har funderat en del på om det va något mer Marina kom på typ runt den 27 juli?
Kan det vara så att hon såg uttagen från den 3 juli?`Stölden uppenbarades då kanske?
Sen stal han väl lite av varje då han kom åt.

Jag är övertygad om att den nya flickvännen vet vad som togs med från Spekeröd till Hagfors och vad som va Marinas grejer. Det har man sett på tradera om inte annat.
Jag tror ju att han skjutit henne i sömnen vilket ändå tyder på att hon var omisstänksam när hon gick o la sig. Jag tror i så fall mer på att han visste att hon snart skulle få nys om hans uttag på hennes kort och tänkte att det var bättre att förekomma än att förekommas.
Citera
2014-01-02, 00:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror ju att han skjutit henne i sömnen vilket ändå tyder på att hon var omisstänksam när hon gick o la sig. Jag tror i så fall mer på att han visste att hon snart skulle få nys om hans uttag på hennes kort och tänkte att det var bättre att förekomma än att förekommas.

Ja, det är uppenbart att hon mördades i sin säng och förmodligen då hon sov.
Kan man bli ynkligare och fegare? Nej, stryparen, mördaren Fredrik ser ut att ha satt sin sista potatis på utsidan murarna.

Han kommer inte förklara sig ett skit han kommer köra sitt snack om att han inte minns.Och där går det emot HD direkt som anser att förklaringsbörda finns. Hansson får äta mer julskinka om han ska orka fantisera sig fram under 6-7 dagars förhandling med en lögnhals till klient.
Citera
2014-01-02, 00:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Hur många av de 176 i min signatur är nätkontakter ?

Varför tror du att du har en bättre tolkning än två domstolar om alternativa gm ?

Så du tror att du blir trovärdigare genom att hänvisa till kontakter i en gammal lur än nätkontakter? Inse fakta, för att polisen ska intressera sig för någon som alt gm krävs mer än att man chattat med BO på nätet.

Och citatet från TRs fröken Friman, i hans privata krig mot osedliga töser som får skylla sig själva när de går och blir mördade, var felaktigt från början eftersom karln är inkompetent. Mig veterligen hängde inte HR på. Det är dessutom Högsta Domstolens åsikt att FS, med den bevisning som nu föreligger, hade blivit dömd i HR.
Citera
2014-01-02, 00:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Google hänvisar bara till den häktades advokat samt till flashback, som inte är trovärdiga.

Advokatens skitprat en inövad fras. Hansson ska man ha koll på för han far ut med osanningar om saker som inte går att analysera. Han och resten av dessa sk advokater är bara svamliga höns.

Det är inga nätkontakter som haft möjlighet men det har idioten Hansson inte fattat ännu eller så kämpar han på bara och chansar. Ingen kommer tro på det inte ens en svagsint person.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin

Spelar ingen roll vad du inte vill ta åt dig av vad som sägs i fallet. Fakta är att den utredning som är gjord är inte tillräckligt bred, och det kan frikänna FS såsom oskyldig.

Vilket epitet vill du sätta istället ?
Citera
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Källa på att arbetsminnet är RAM och lagringsminnet flash på en Nokia 5100?
Jag tror fortfarande att du har fel, på sidan 29 i manualen kan du läsa bla följande:
http://nds2.nokia.com/files/support/apac/phones/guides/Nokia_5100_APAC_UG_en.pdf

Vidare på sidan 30 står det:

Här framgår det klart och tydligt att användaren måste göra ett aktivt val för att radera samtalen

Vidare kan du läsa på sidan 30 att:

Telefonen har alltså en inbyggd samtalsmätare, ingenstans framgår det att man måste göra
ett aktivt val för att spara denna info. alltså sparas den per automatik.

För att radera timern krävs dessutom att säkerhetskoden används

Vidare kan du läsa på sidan 70 att:

Här skriver alltså tillverkaren att användaren kan använda ett extra batteri. Ingenstans får användaren en varning att om man byter batteri så raderas samtalslistorna eller numren.

Som jag skrev i inlägget till dig, återkom gärna när du har fakta. Ditt gissande och tyckande är oväsentligt.
Jag frågade efter en källa från första början och du hänvisade till denna länk.
Nu vill jag se från denna länk var det framgår att nummer, samtal osv raderas när strömmen bryts.
Precis så som de flesta telefoner fortfarande idag fungerar. Jag tog mig inte tid att läsa manualen, men alla telefoner jag ägt från den tiden fungerade också precis så. Alla nummer som ringt ut eller in sparas, på precis samma sätt som än idag om man inte aktivt väljer att radera dem.
Citera
2014-01-02, 00:22
Medlem
Citat:
Jag har inte påstått att hon satte in stora belopp kontant i banken som hon köpte fonder för, så jag behöver inte ange källa.

Vi pratar om 300 000, troligen under några år. Källa på att en bank lyfter på ögonbrynen för det?
Kan möjligheten finnas att hon inte satte in pengar i fonder, kanske? Du borde väl veta att ett större kontant belopp som ska sättas in på banken så ställer alltid banken frågan varifrån pengarna kommer, eller har du aldrig satt in pengar på en bank?
Citera
2014-01-02, 00:23
Medlem
Citat:
Frågan är snarare, hurdan är hans iakttagelseförmåga? Den verkar begränsad. Kommer någon att tro honom när han känner igen FS?

Vet ej. Men vad det gäller att han säger sej sett Marina rida så är det egentligen inte så svårt.
Han har förmodligen sett någon som är väldigt lik Marina. Svårare än så behöver det faktiskt inte vara.

Finns det fler blondiner än Marina i Spekeröds trakten ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in