2013-12-31, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentSvensson
Fattar inte hur folk kan förespråka att spela svettigt/springa längs kanterna/mata inlägg/nicka in bollarna. Finns det en tråkigare spelstil?

Lär ut att spela kreativt istället, skilla, göra snygga mål.

FIFA 14 är årets brunkarspel, överdrivet lätt som noob att göra enkla mål.
Jag hoppas att du inte riktar det där mot mig, för det var ju till han jag skrev det till att han gör 80% av sina mål genom inlägg och huvudspel.
Själv har jag skillat mycket men spelar nu mest för att vinna.
Om man vill vinna ska man väl använda det som man gör bäst? Du kan väl börja lära dig hur man ska blocka inlägg och nickar och förebygga saker som gör att du förlorar än att klaga på skiten.

Det är ju jobbigt att man ska förlora varje gång man kommer upp mot Benteke eller Mandzukic
Citera
2013-12-31, 20:32
Medlem
Citat:
Fattar inte hur folk kan förespråka att spela svettigt/springa längs kanterna/mata inlägg/nicka in bollarna. Finns det en tråkigare spelstil?

Haha, okej kanske förklarade mig som en tråkig spelare..
Men det är jag inte, jag kör inte bara inlägg från kanterna kör även mestadels djupledsbollar.
Med nick mål menade jag framförallt på hörnor.

Något som jag också hatar är ju folk som killen ovan sa..
Folk som leder matchen med 1-0 och sedan passar runt till målvakten osv..
Då blir man ledsen i ögat
Citera
2013-12-31, 20:33
Medlem
gurka5OOs avatar
Citat:

Var därför jag slutade med fifa 14. Lirade runt 20 matcher, var inte kul för 5 öre. Redan då så sprang folk ner och mata inlägg och jag såg inte ens en överstegare på dessa 20 matcher.

Bästa beslutet jag har gjort är att lägga ner fifa "karriären"
Citera
2013-12-31, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka5OO
Var därför jag slutade med fifa 14. Lirade runt 20 matcher, var inte kul för 5 öre. Redan då så sprang folk ner och mata inlägg och jag såg inte ens en överstegare på dessa 20 matcher.

bättre att ta dig samman och börja kapa deras yttrar då de vill slå inlägg
Citera
2013-12-31, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolero
Jag hoppas att du inte riktar det där mot mig, för det var ju till han jag skrev det till att han gör 80% av sina mål genom inlägg och huvudspel.
Själv har jag skillat mycket men spelar nu mest för att vinna.
Om man vill vinna ska man väl använda det som man gör bäst? Du kan väl börja lära dig hur man ska blocka inlägg och nickar och förebygga saker som gör att du förlorar än att klaga på skiten.

Det är ju jobbigt att man ska förlora varje gång man kommer upp mot Benteke eller Mandzukic

Det var riktat mot dig. Är det verkligen SÅ roligt att göra så enkla/fula mål som möjligt? Ser inget underhållningsvärde i det. Jag spelar endast FUT för att göra så snygga mål som möjligt, och för att utveckla mitt spel. Ser inte det roliga i att spela BARA vinna/göra mål så enkelt som möjligt och spela tråkigt, och förstår inte hur folk kan tycka det är kul att bara svetta sig fram(exempel du).

Om man nu kan skilla, slå ut sin motståndare och spela kreativt, ser jag verkligen ingen anledning att spela svettigt, och därför behöver jag inte göra det. Jag vinner nästan alla matcher.

Att spela svettigt är för noobs.
Citera
2013-12-31, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gurka5OO

Samma här, dem har gjort det så jävla lätt för noobs/brunkare att göra mål. Tråkigt som fan. Jag lade också ner karriären men nu när man varit ledig har jag tagit tag i den igen, hehe.

Startade om och nu går det skitbra faktiskt.
Citera
2013-12-31, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tajttajt
Haha, okej kanske förklarade mig som en tråkig spelare..
Men det är jag inte, jag kör inte bara inlägg från kanterna kör även mestadels djupledsbollar.
Med nick mål menade jag framförallt på hörnor.

Något som jag också hatar är ju folk som killen ovan sa..
Folk som leder matchen med 1-0 och sedan passar runt till målvakten osv..
Då blir man ledsen i ögat

Haha, det här har faktiskt ALDRIG hänt mig.
Citera
2013-12-31, 21:03
Medlem
Citat:
Det var riktat mot dig. Är det verkligen SÅ roligt att göra så enkla/fula mål som möjligt? Ser inget underhållningsvärde i det. Jag spelar endast FUT för att göra så snygga mål som möjligt, och för att utveckla mitt spel. Ser inte det roliga i att spela BARA vinna/göra mål så enkelt som möjligt och spela tråkigt, och förstår inte hur folk kan tycka det är kul att bara svetta sig fram(exempel du).

Om man nu kan skilla, slå ut sin motståndare och spela kreativt, ser jag verkligen ingen anledning att spela svettigt, och därför behöver jag inte göra det. Jag vinner nästan alla matcher.

Asså, du har ju missuppfattat mitt spel lite..

Jag är inte största svettaren men jag kan inte neka att jag kan slå lite inlägg varje match men jag föredrar att cutta in och langa ett finess skott. Om du skulle vara/är på PS3 skulle du kunna ta en match. Tror du har fått en jävla fattig uppfattning om mitt spel.

Förespråkar jag något när jag ger en kille som gör mycket nickmål tips om vilket kemikort som passar honom?
Citera
2013-12-31, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tajttajt
Köpte ett helt nytt lag igår och är sjukt nöjd.
Spelade två matcher dock förlorade jag båda..
Men hade hela matcherna och förlorade på skit grejer..
Bra snabbhet i spelet och mina spelare körde ungefär exakt så jag ville.

DOCK undrar jag en sak..
Vilka "färdigheter"(chemistry styles) är nyttiga att ha på spelarna?(skytte,mur etc.. )
och kan man lära sig sina spelare dessa "färdigheter" på något vis?

[ Jag älskar att köra inlägg,nicka, samt skjuta långskott]

TIPS?
Du verkar inte fått tips på vad ska ha på keepern. Där kör jag alltid med Glove/Handske, enda chem-kortet som bara förbättrar målvaktsegenskaperna.
Citera
2013-12-31, 21:07
Medlem
Citat:

Fifa is about to improve your gaming, not skills. Förresten, tittar du aldrig på riktig fotboll? Visst kan det vara kul att göra lite långskott från 30 to 45 yards, ja. Men tanken är ju att du ska vinna, samla ihop mynt och sedan ha mer roligare än vanligt. Händer 6/10 gånger i fotboll att någon gör ett snyggt mål där man fintar osv.
Citera
2013-12-31, 21:08
Medlem
galeloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kreml-high
Du verkar inte fått tips på vad ska ha på keepern. Där kör jag alltid med Glove/Handske, enda chem-kortet som bara förbättrar målvaktsegenskaperna.
Det finns ju 4 stycken som förbättrar målvaktsegenskaperna.
Citera
2013-12-31, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galelos
Det finns ju 4 stycken som förbättrar målvaktsegenskaperna.
Sorry var lite otydlig. Menar att de andra 3 GK-korten förbättrar kicking och speed som jag inte anser riktigt som viktiga målvaktsegenskaper. +2 hit eller dit känns ganska oviktigt på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in