2013-12-30, 17:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aannkk
kan jag installera alla dessa: http://www.hydro2control.com/FTP/InfosTecni/SiemensFuyitsuDriverCD/SiemensfujitsuDriverUtilitys/html/driver/amilo_a1655g_wxp_eng.html

jag vet ju inte exakt vad som sitter i datorn, för jag får ingen info om det då dom inte är installerade

Är det denna modell som du har så gör du detta. Du kan skippa drivrutinen för modemet + keyboard.

Utilities + Hotfix kan du avvakta med. Börjar först med Chipset. Installerar detta och därefter NetWork. Därefter så bör du kunna använda datorn trådbundet. Lägg sedan in resten av drivrutinerna. Uppdaterar sedan Windows med hjälp av Windows Update.
Citera
2013-12-30, 17:04
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tillägg:

När du har fått ordning på datorn och nätverkset så hämtar hem detta program -> http://www.belarc.com/free_download.html

Installerar detta och scannar igenom datorn. Där får du sedan fram all information om datorn.
Citera
2013-12-30, 17:37
Medlem
aannkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Är det denna modell som du har så gör du detta. Du kan skippa drivrutinen för modemet + keyboard.

Utilities + Hotfix kan du avvakta med. Börjar först med Chipset. Installerar detta och därefter NetWork. Därefter så bör du kunna använda datorn trådbundet. Lägg sedan in resten av drivrutinerna. Uppdaterar sedan Windows med hjälp av Windows Update.
tror jag installerat allt, dock har jag två utropstecken kvar på:
*modemenhet på high definition audio-buss.
*nätverksstyrenhet.
Citera
2013-12-30, 18:10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
tror jag installerat allt, dock har jag två utropstecken kvar på:
*modemenhet på high definition audio-buss.
*nätverksstyrenhet.

Förstnämnda är troligtvis modemet som du skippade. Lägg detta inaktivt. Den andra delen är för nätverket. Har du installerat samtliga drivrutiner som avser nätverket? Kommer du åt internet ifrån datorn?
Citera
2013-12-30, 18:35
Medlem
aannkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Förstnämnda är troligtvis modemet som du skippade. Lägg detta inaktivt. Den andra delen är för nätverket. Har du installerat samtliga drivrutiner som avser nätverket? Kommer du åt internet ifrån datorn?
jag har installerat alla drivrutiner jag hittade där, just nu söker jag på andra ställen, men vet inte riktigt vad det kan tänkas heta, nej jag har inget internet på den ännu, jag har anslutit kabel till modemet, men det funkade inte, anslöt kablen till routern och det funkade inte heller,
Citera
2013-12-30, 19:06
Medlem
aannkks avatar
Citat:
jag har installerat alla drivrutiner jag hittade där, just nu söker jag på andra ställen, men vet inte riktigt vad det kan tänkas heta, nej jag har inget internet på den ännu, jag har anslutit kabel till modemet, men det funkade inte, anslöt kablen till routern och det funkade inte heller,
internet funkar med sladd nu, men inte trådlöst
dock så hänger (fastnar) datorn går inte att flytta pilen med varken platta eller mus, och på internet så krashar den när jag ska skriva nåt, hmmmm blir en lång kväll i kväll.
Senast redigerad av aannkk 2013-12-30 kl. 19:20.
Citera
2013-12-30, 20:33
Medlem
aannkks avatar
Citat:
internet funkar med sladd nu, men inte trådlöst
dock så hänger (fastnar) datorn går inte att flytta pilen med varken platta eller mus, och på internet så krashar den när jag ska skriva nåt, hmmmm blir en lång kväll i kväll.
nu låser den sig hela tiden istället, hmm
Citera
2013-12-30, 23:23
Medlem
dovAkins avatar
Köpte nytt modekort och grejer och satte in men har samma hårddisk, har för mig att jag ringde ngt nummer och pratade med en data för att kunna ominstallera Windows på ett nytt modekort senast vet ngn vart man hittar detta nummer.
Citera
2013-12-31, 00:51
Medlem
Laddade ner windows activator eftersom jag har använt en "oäkta" version av windows. Problemet jag har nu är att jag glömde ändra en viktig parameter på windows activator och programmet tror därför att jag har en Acer dator vilket jag inte har. Nu när jag startar datorn kommer jag alltså in på Acer eRecovery direkt och kan inte komma ut ur det. Kan klicka "gå ur" men då bootas bara datorn om.

Prövat starta i felsäkert läge och med kommando tolken men blir likadant och får inte upp någon cmd... kan ej heller crtl+alt+del.

Finns det något sätt att radera mitt hemska misstag om jag bootar datorn från en extern hårddisk eller liknande?
Citera
2013-12-31, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiskars
Laddade ner windows activator eftersom jag har använt en "oäkta" version av windows. Problemet jag har nu är att jag glömde ändra en viktig parameter på windows activator och programmet tror därför att jag har en Acer dator vilket jag inte har. Nu när jag startar datorn kommer jag alltså in på Acer eRecovery direkt och kan inte komma ut ur det. Kan klicka "gå ur" men då bootas bara datorn om.

Prövat starta i felsäkert läge och med kommando tolken men blir likadant och får inte upp någon cmd... kan ej heller crtl+alt+del.

Finns det något sätt att radera mitt hemska misstag om jag bootar datorn från en extern hårddisk eller liknande?

kolla om det finns i bios
ev går det att stänga av i bios

mvh
t
Citera
2013-12-31, 10:18
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
nu låser den sig hela tiden istället, hmm

Har du uppdaterat Windows med hjälp av Windows Update?
Citera
2013-12-31, 10:19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Köpte nytt modekort och grejer och satte in men har samma hårddisk, har för mig att jag ringde ngt nummer och pratade med en data för att kunna ominstallera Windows på ett nytt modekort senast vet ngn vart man hittar detta nummer.

Ring 020 14 000 15

Ange tonval 2+2 (även för privatpersoner)

Du kommer att kopplas direkt till en representant som hjälper dig med om-aktivering för din licens.

Du kan givetivs även maila till activate@msdirectservices.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in