2013-12-29, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Så ENKELT! Viktigt för hans självförtroende när han väggat flera gånger. nu väntar väl något utspel mot Petter i media kan jag tänka mig.

Tror det är det viktigaste.

Utspel mot Northug kan han vänta med tills han visat att han kan slå honom när det betyder mer och Northug inte är i pissform. Hur som helst, heja Sverige!
Citera
2013-12-29, 16:13
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Intervjuerna med FIS efter loppen är verkligen bedrövliga.
Citera
2013-12-29, 16:14
Medlem
Bra utdelning för Sverige i en tävling som egentligen inte fanns.
Citera
2013-12-29, 16:14
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Sundby kommer bli farlig i totalen vad det verkar. Trodde han skulle tappa rejält i sprintarna, nu tar han tid mot konkurrenterna.

Har tippat Sundby fyra i totalen, men kan han klättra bättre än jag tror kan man väl tänka sig en andraplats - tror ingen rubbar Legkov.

Fantastisk svenskdag som jag hoppas följs upp med bra placeringar även på nyårsaftonens sprint.
Senast redigerad av Ezzelino 2013-12-29 kl. 16:42.
Citera
2013-12-29, 16:15
Medlem
Norrbaggas avatar
Grattis Meget fornøyd med Sundby på tredje, gjør han det greit i neste sprint også kommer han nok til å kjempe om seieren i årets tour.
Citera
2013-12-29, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carbonlite
Bra utdelning för Sverige i en tävling som egentligen inte fanns.

Haha, ok då, du ska få din respons. Sverige med sin tur...

Blomman i all ära men detta är också ett härligt (om än för flamsigt ibland) radarpar: http://instagram.com/p/igb0UYvoYS/

Blir till att se reprisen på eurosport.
Citera
2013-12-29, 16:16
Medlem
Izkalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waterfall
Hur var det nu? "Calle Halfvarsson är en av de mest överskattade åkarna som någonsin existerat."

Det var jag som sa det. Och när du insett hur dålig klass det var på den här tävlingen kanske du kan förstå lite bättre. Pellegrino (har förvisso kapacitet, men är aldrig så här långt fram), Sundby och Jens Eriksson närmast bakom. Kanske den sämsta sprint som någonsin har körts. Att Halfvarsson slår dessa är inget mer än konstigt. Med det sagt, bra gjort, speciellt med tanke på att han var rätt ohotad i alla heat.

Men ja, nu finns det utrymme för mer överskattning

Varför inte måla upp honom som medaljör på OS rent ut av
Senast redigerad av Izkall 2013-12-29 kl. 16:20.
Citera
2013-12-29, 16:18
Medlem
god.childs avatar
Helt rått av svenskarna idag!
Calles upplopp är ju brutalt i täten, som nämnts precis vad hans självförtroende behövde. Ska nog fortsätta ignorera svenskarna i mina sprinttips, verkar vara en fin antijinx.
Citera
2013-12-29, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izkall
Det var jag som sa det. Och när du insett hur dålig klass det var på den här tävlingen kanske du kan förstå lite bättre. Pellegrino (har förvisso kapacitet, men är aldrig så här långt fram), Sundby och Jens Eriksson närmast bakom. Kanske den sämsta sprint som någonsin har körts. Att Halfvarsson slår dessa är inget mer än konstigt. Med det sagt, bra gjort, speciellt med tanke på att han var rätt ohotad i alla heat.

Men ja, nu finns det utrymme för mer överskattning

Varför inte måla upp honom som medaljör på OS rent ut av

Två redigeringar för att stärka poängen? Här skriver vi spontant

Men visst, detta stämmer ju: "Men ja, nu finns det utrymme för mer överskattning"
Men iaf, ingen anledning att inte hylla honom just idag. Han kan inte göra mer än att vinna mot det motstånd som finns där.
Citera
2013-12-29, 16:27
Medlem
Izkalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Två redigeringar för att stärka poängen? Här skriver vi spontant

Men visst, detta stämmer ju: "Men ja, nu finns det utrymme för mer överskattning"
Men iaf, ingen anledning att inte hylla honom just idag. Han kan inte göra mer än att vinna mot det motstånd som finns där.

Skitkul att han vann.

Stavade fel på två ställen, men ja, lade till det sista :P

För övrigt usla skidor på Petter, åtminstone i finalen. Tappade kontakt utför efter att ha varit i rygg.
Citera
2013-12-29, 16:33
Bannlyst
Var ju för jävla sköj idag å se dom dominera! Norskarna verkar ha slarvat med dopingen i år dessutom vilket ju är trevligt för sporten.
Citera
2013-12-29, 16:38
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Var ju för jävla sköj idag å se dom dominera! Norskarna verkar ha slarvat med dopingen i år dessutom vilket ju är trevligt för sporten.
Norska herrarna har visat den största toppbredden på herrsidan på typ ett decennium, deras damtopp kanske något svagare än maximal topp men ganska plus minus noll eg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in