Citat:
Som jag skrev, det beror på landet, vad för brott det handlar om, vad för utbildning det gäller och hur du avser att hantera situationen. För att ta USA som exempel. USA har ingen tillgång till det svenska brottsregistret. För att de ska få uppgifter ur det krävs det att du inkommer med ett utdrag själv. Det är inte självklart att man nekas visa bara för att man är straffad eller varit misstänkt för brott. Allt handlar om brottens art, straff och hur länge sedan det var. Jag kan dock väldigt lite om amerikansk immigrationsrätt.
Citat:
Får förtydliga lite vad du skrev, dagsböter lagras i fem år och inte tio. Jag undrar också vad för "prickar" som diskuteras, är det vattkoppor möjligen?Fortfarande - Vilka "två prickar"?
Har du dömts för något brott som ger ordningsbot finns du registrerad i fem år i belastningsregistret.
En villkorlig dom, dagsböter eller fängelse finns lagrad i tio år. Begår du nya brott så sparas de tidigare förseelserna ytterligare tills tio år gått från den sista förseelsen.
Har du dömts för något brott som ger ordningsbot finns du registrerad i fem år i belastningsregistret.
En villkorlig dom, dagsböter eller fängelse finns lagrad i tio år. Begår du nya brott så sparas de tidigare förseelserna ytterligare tills tio år gått från den sista förseelsen.
Citat:
Om du får en till prick så riskerar du att bli helt prickig. Och det vill du väl inte, flickor tenderar att inte gilla pojkar med dålig hy. Vad gäller ytterligare en anteckning i belastningsregistret så får det den troliga konsekvensen att den nya anteckningen förlänger gallringstiden för den gamla anteckningen. Således kommer dina brott stå kvar längre i registret än om du inte döms för något nytt brott.
Citat:
Prickar kommer i olika färger och storlekar. Det är lite kategoriskt att rasindela dem. Om du får en anteckning i belastningsregistret så är den stora skillnaden dem emellan hur länge de sparas och detta har jag och andra redan skrivit i tråden.
Citat:
Usch, låter som en jobbig situation.
Kanske stundande rättegång, sabbade utlandsstudier och till råga på eländet ett rejält fall av prickiga utslag. Hoppas det går bra för dig!