2013-12-29, 00:52
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
jo. det är en materialistisk religion.
med en uppsättning/föreställning om existens, värderingar och lagar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Religion

Det är ju helt otroligt vad teister vill klistra på märket religion på allt de flesta sunda ateister dras till.
Citera
2013-12-29, 00:57
Medlem
Citat:
japp.

jo, har du tex. gjort alla tester själv eller? för annars är det ju en auktoritetstro?

visst, naturlig urval och förändring inom den egna arten är legmit.

Behöver du tillverka ditt egna vaccin för att acceptera att det fungerar? Forskningsresultat är allt som oftast väldigt öppna och utsätts för mängder av granskning och ifrågasättande så det är helt ointressant för mig som lekman att försöka reproducera något.
Dina avslutande ord bevisar hur obildad du är och hur meningslöst det är att fortsätta den här debatten, den passar bättre i forumdelen för evolutionsbiologi. En hel vetenskapsgren som har helt fel enligt dig, imponerande!
Citera
2013-12-29, 00:58
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haruism
Själva grejen de som är icketroende, de är så kallade vetande.

De flesta ateister jag känner till kallar sig då inte vetande när det kommer till det här med gudomar utan är agnostiker. Och innan du börjar snacka om att man då inte bör kalla sig ateist utan agnostiker å vill jag förekomma genom att tala om att det kan man visst eftersomdet berör två skilda saker.

Citat:
så istället för de tror på ateismen, så vet de om ateismen, för det finns bevis för det.
När det gäller Gud så vet de att Gud inte finns, för de tror inte på Gud.

Vad är den ateismen du snackar om? Vad anser dessa som du anser tror på denna ateismen bevisar att denna ateismen är sann? Hur kan de säga sig veta att det du benämner "Gud" inte finns enbart för att de inte tror på denna entitet?
Citera
2013-12-29, 01:01
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
japp. gudsdyrkan har bara ersätts med evolution, precis som den kristna värdegrunden har kapats av sekulära humanister. i övrigt gör sekulär humanism samma anspråk som andra regioner.

Haha, nej, verkligen inte.
Citera
2013-12-29, 01:08
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffarlasse
Men inte för dem som är ateister. Hur svårt skall det här vara?
Du pratar fortfarande om nyateism.
Citera
2013-12-29, 01:15
Medlem
Luffarlasses avatar
Citat:
Du pratar fortfarande om nyateism.
Och den ena skulle utesluta den andra? För de flesta ateister är humanism en samling etiska traditioner, en eller alla utav de punkter jag precis rabblade upp på förra sidan. Alltså inte en religion.
Citera
2013-12-29, 01:15
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
SÅ. Du får ge mig en källa. I vilket sammanhang uppstod det DU avser med sekulär humanism och belägg att det då definierades som en religion.
se inlägg #196.
Citera
2013-12-29, 01:20
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Och den ena skulle utesluta den andra? För de flesta ateister är humanism en samling etiska traditioner, en eller alla utav de punkter jag precis rabblade upp på förra sidan. Alltså inte en religion.
det skulle nassen också hävda som lyfter fram swastikas förträffligheter.
nej bland oss symbolisera det något annat vi bryr oss inte om dess ursprungliga betydelse eftersom vi har marknadsfört det på nytt.
Citera
2013-12-29, 01:25
Medlem
Luffarlasses avatar
Citat:
det skulle nassen också hävda som lyfter fram swastikas förträffligheter.
nej bland oss symbolisera det något annat vi bryr oss inte om dess ursprungliga betydelse eftersom vi har marknadsfört det på nytt.
Jag ser inte hur detta argument hjälper din position?
Citera
2013-12-29, 01:31
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Behöver du tillverka ditt egna vaccin för att acceptera att det fungerar? Forskningsresultat är allt som oftast väldigt öppna och utsätts för mängder av granskning och ifrågasättande så det är helt ointressant för mig som lekman att försöka reproducera något.
Dina avslutande ord bevisar hur obildad du är och hur meningslöst det är att fortsätta den här debatten, den passar bättre i forumdelen för evolutionsbiologi. En hel vetenskapsgren som har helt fel enligt dig, imponerande!
LOL sluta slingra dig bara för att din auktoritetstro har skådat ljuset.
din jämförelse med vaccin är skrattretande eftersom jag INTE ser några problem med att förlita mig på mer sakkunniga individers ord med då kallar jag det för en TRO och inget annat.

jag acceptera vissa delar av evolutions teorin på vilket sätt gör det mig till obildad?
Citera
2013-12-29, 01:39
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Jag ser inte hur detta argument hjälper din position?
det spelar ingen roll om nyateism har försökt omdefiniera betydelsen av sekulär humanism.

senaste i led var ju usa högsta domstol (60talet?) pratade om sekulär humanism som en religion.
Citera
2013-12-29, 01:55
Medlem
Citat:
LOL sluta slingra dig bara för att din auktoritetstro har skådat ljuset.
din jämförelse med vaccin är skrattretande eftersom jag INTE ser några problem med att förlita mig på mer sakkunniga individers ord med då kallar jag det för en TRO och inget annat.

jag acceptera vissa delar av evolutions teorin på vilket sätt gör det mig till obildad?

Varför är tro nödvändigt när du kan se att resultatet av forskningen producerar ett fungerande resultat, vaccin?

Evolutionsteorin är ingen kaka du kan plocka russinen ur efter som vissa delar går stick i stäv med din tro. Oförmågan att inse detta gör dug onekligen till en människa där epitetet obildad är frestande att använda, dock kanske inte helt rättvist efter som du kan vara utomordentligt välbildad på andra områden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in