Hur billigt kan man komma undan såhär i mellandagarna?
Har inga krav på maxad prestanda, 3D eller liknande finesser. Tvn får gärna vara basic och lite billigare.
Har ungefär 4 meters avstånd så jag antar att man måste över fyrtio tum?
Har kikat på några modeller men lyssnar gärna på lite feedback först. Har försökt sikta in mig på 50"-55" och en prislapp på max 10.000. En bra tv för 10.000 går före en "mellan" tv för 7-8.000 för mig men det ska samtidigt vara värt prisskillnaden (lite här jag känner att jag flummar bort i sortimenten).
Har kikat på några modeller men lyssnar gärna på lite feedback först. Har försökt sikta in mig på 50"-55" och en prislapp på max 10.000. En bra tv för 10.000 går före en "mellan" tv för 7-8.000 för mig men det ska samtidigt vara värt prisskillnaden (lite här jag känner att jag flummar bort i sortimenten).
Den här hade jag köpt. Delvis för att jag själv har en LG och vet att det är en grym TV Sen att den inte har en ram och är sjukt snygg är bara en bonus. Brorsan har den senaste Samsung 55tum men ångra att han inte köpte den här, tv-kontrollen är sjukt skön att använda dessutom. http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/55LA660V/lg-55-3d-smart-led-tv-55la660v
Senast redigerad av Lothbrok 2013-12-27 kl. 22:50.
Om du ska ned i den prisklassen så ska du välja en tv som varken har 3D eller smart-tv, gärna en plasma med. Annars så kan du glömma en bra bild direkt.
Och håll dig borta från Philips i alla väder.
Om du ska ned i den prisklassen så ska du välja en tv som varken har 3D eller smart-tv, gärna en plasma med. Annars så kan du glömma en bra bild direkt.
Och håll dig borta från Philips i alla väder.
Kan du rekommendera en tv till mig då i den prisklassen? Och vilken skulle du valt av dessa två? Ingen plasma alltså?
Någon som kan tipsa en tv som har riktigt grym bild men som inte blir dyr pga smart tv, 3 osv. Vill ha extremt bra bild, helst 55" och uppåt. Kommer köra den med Chromecast så behövs som sagt inga smarta funktioner, bara bra bild. Detta helst under 10k.
Är det verkligen någon större skillnad på dessa? Om nu alla skulle gå för samma pris, vilken skulle då vara att rekommendera? Vet inte till 100% om det stämmer att TVn från Elgiganten skulle sänkas nästa vecka. Jag använder TVn framförallt till att kolla på fotboll och spela playstation.
Någon som har bra koll på Samsungs TV apparater och har lust att hjälpa till?
Edit: Var nyss inne på Elgiganten och kollade på 6515 och 6475 och märkte att bilden hackade på 6515 men inte på 6475. Frågade kundtjänst hur det kunde komma sig och de sa att det inte var äkta 100hz på 6515 men att det var det på 6475. När jag sedan kollar på nätet så ska båda ha "äkta" 100hz... Lite märkligt kan jag tycka.