2013-12-27, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Nej, att MGM ilsket drar iväg 20 mil är väl varken rimligt eller troligt.
Det är väl inte mkt som är rimligt med att skjuta sin egen far heller. Eller så kanske han aldrig dök upp till julfirandet och pappan därför ger sig iväg sen till sonen!
Citera
2013-12-27, 19:22
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Vet vi att han var ensam på julafton?
Detta skedde ju på sena kvällen.
Han kan ju varit hembjuden till vem som helst. Inte omöjligt att han spenderat dagen hos sina föräldrar, eller syskon heller. Och därefter blivit hemskjutsad av fadern.

Om det inte finns barnbarn är det väl inte säkert att de samlas på föräldragården, utan att var och en firar jul på var sitt håll.
Eller att föräldrarna firar hos något av barnen, om denne har familj.

Det är ju minst lika vanligt att släkten firar juldagen eller annandagen, om deras barn firar hos svärföräldrar på julafton. Jag firar t.ex jul med släkten vart tredje år på just, julafton då jag har två syskon.
Kanske pappan skulle hämta upp sonen till julfirandet dagen därpå?

Tidigare i tråden var det snack om att det fanns ett vittne. Kanske vittnet fann GM i psykiskt dåligt skick varpå han ringde efter GMs far som körde från gården in till Lund.
Citera
2013-12-27, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Sluta larva dig. Det vore i så fall ett helt unikt mord i svensk brottshistoria. Det är långt mer sannolikt att det rör sig om en paranoid psykos vilket dessutom i det närmaste bekräftas av en annan skribent i tråden.

Tänk på anhöriga och ge fan i sådana elakartade spekulationer.

Unikt vore det förvisso inte. Minns den 15-åriga flickan som sköt både sin far och mor. Med gevär! Det var hennes enda sätt att slippa övergreppen från fadern, som modern varit medveten om. Finns fler liknande brott så som sagt unikt vore det INTE.
Citera
2013-12-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Nej, att MGM ilsket drar iväg 20 mil är väl varken rimligt eller troligt.

Vad jag kan se så äger MGM inte någon bil varför jag inbillar mig att det mest troliga är att familjen firat julafton tillsammans i Rödeby varefter pappan skjutsat sonen tillbaks till Lund. Sonen behöcde kanske komma tillbaka till Lund trots julhelg, han är ju doktorand och kan mycket väl ha haft mycket att göra, antingen att skriva på sin avhandling, kolla ev. Experiment eller kanske rätta tentor.
Citera
2013-12-27, 20:18
Medlem
Rödeby alltså. Mycket skit som är förknippat med de trakterna nuförtiden.
Citera
2013-12-27, 20:18
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Unikt vore det förvisso inte. Minns den 15-åriga flickan som sköt både sin far och mor. Med gevär! Det var hennes enda sätt att slippa övergreppen från fadern, som modern varit medveten om. Finns fler liknande brott så som sagt unikt vore det INTE.

Nu pratade jag iofs inte bara om att ett barn mördar sina föräldrar utan även om de övriga omständigheterna som den aktuella skribenten framförde.
Citera
2013-12-27, 20:22
Medlem
Det hela kan faktiskt vara ett rent olycksfall. MT kan ha fått vapnet i julklapp. Fadern skjutsade hem sonen, kanske instruerade sonen hur den användes och skott går av. I vems händer som vapnet då befann sig i visar sig nog.

Att sonen till synes log i rättssalen kan vara ett uttryck för stress och nervositet. En överslagshandling mao. Inte märkligt alls. Tycker jag.
Citera
2013-12-27, 20:25
Medlem
Chamoniards avatar
När kommer vi att få information från officiellt håll nästa gång? Vet inte hur en utredning funkar men hur länge kommer det att vara locket på?
Citera
2013-12-27, 20:37
Medlem
Citat:
När kommer vi att få information från officiellt håll nästa gång? Vet inte hur en utredning funkar men hur länge kommer det att vara locket på?

Givet inte media gräver fram något torde det väl vara 9 januari. Möjligen kommer advokaten att skicka in en överklagan om häktningen mitten på kommande vecka.

Om jag förstått saken rätt.
Citera
2013-12-27, 20:39
Medlem
Att han log tyder på att det handlar om psykisk ohälsa. Finns inte en enda situation där man skjutit sin egen far och sitter häktad som man har anledning att le.

Även om fadern skulle varit satan själv så skulle man vara skakad av det tragiska. Om det även bara skulle handla om självömkan hos GM. Finns ingen anledning att le.
Citera
2013-12-27, 20:40
Medlem
Citat:
Nu pratade jag iofs inte bara om att ett barn mördar sina föräldrar utan även om de övriga omständigheterna som den aktuella skribenten framförde.

Den aktuelle skribenten var ju för fasen jag. Det var mitt inlägg du kommenterade och i det antyddes inget annat än att jag antydde att det kunde finnas grund för skotten som vi inte känner till. Du verkar ha tittat för mycket i glöggflaskan!
Citera
2013-12-27, 20:47
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Den aktuelle skribenten var ju för fasen jag. Det var mitt inlägg du kommenterade och i det antyddes inget annat än att jag antydde att det kunde finnas grund för skotten som vi inte känner till. Du verkar ha tittat för mycket i glöggflaskan!

Det var väl i stort det jag sa, förutom att du inte bara antydde utan spekulerade på ett ganska grisigt sätt. Att jag inte minns att det var ditt inlägg betyder väl bara att jag inte tillmäter dina skriverier något större värde. Du är på ignore förresten.
Senast redigerad av Chamoniard 2013-12-27 kl. 20:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in