2013-12-27, 15:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy.Clarkson
Det är väl ändå en genomgående trend bland låtsasjobbare som journalister och twittrare. Att kritisera, tramsa och skrika utan att själv tillföra något är de här personernas affärsidé. Precis som du aldrig kommer att se de här människorna dra ner på sitt flygande, sälja den stora stadsjeepen eller faktiskt träffa invandrare runt om i betongförorterna kommer du aldrig heller att se dem på en fotbollsmatch för damer. Alla andra skall göra arbetet, och sedan givetvis kritiseras å det yttersta för att anstränga sig för lite.

Se dig bara omkring i samhället, det är ingen idag som överhuvudtaget tar åt sig vad som skrivs på de murade tidningsredaktionerna. Aftonbladet och Expressen men även DN och SvD ses som skämtblaskor som endast i undantagsfall levererar något matnyttigt, kanske något recept till helgmyset men knappast något av mervärde. Man kan ju undra var de här personerna faktiskt befinner sig, det skulle faktiskt inte förvåna mig om det bakom allt PK-folk satt en enda spökskrivare

Ja men någon bör ju börja kritisera dessa för att inte lägga handling vid sina ord. Att de är upprörda ena meningen men sedan "egentligen inte bryr sig så vidare om fotboll" verkar vara ett tema bland många som "rasar" (även här). Blir så uppenbart då att de inte bryr sig om fotboll det minsta utan det är klagandet de bryr sig om. Har de inte ens satt in sig hur det ser ut hur. Då är man ju inte ens värd att vara förbannad. För då har personen då inte lagt ner tid eller pengar till dina älskade damer. Men det är som du säger andra ska göra jobbet och lägga ner pengar och tid, deras uppgift är bara att klaga bästa chansen de får.

Jo bara att småle åt alla dessa. Står man inte vid sitt ord så är man värt att betyda noll och inget.
Citera
2013-12-27, 15:34
Medlem
http://instagram.com/p/iZlRhQEdMV/

Zlatan verkar inte bry sig iaf...
Citera
2013-12-27, 15:35
Medlem
Att säga att män är bättre på att spela fotboll än vad damer är, är ingen åsikt utan ett faktum. Om kvinnliga fotbollsspelare blir kränkta över att Zlatan säger sanningen, så ligger problemet hos dom och inte hos Zlatan! Jag spelade själv fotboll i min ungdom, men utan skygglappar. Spelade för att jag tyckte att det var kul och inte för att jämföra mig med killarna.

Zlatan ska inte be om ursäkt för att han försöker realitetsanpassa dessa PK-fjollor. Det ÄR skillnad på kvinnor och män och tur är väl det!
Citera
2013-12-27, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-City

hahaha kungen garvar åt de upprörda militanta feministhororna!!!!
Citera
2013-12-27, 15:44
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerplockHolmes
1. Zlatan har rätt och är inte nödvändigtvis ojämlik i sina värderingar för det han sa, däremot uttryckte han sig klumpigt vilket får PK-eliten att gå igång då dem hugger i varenda jävla ben som hyvlas ut till dem.

2. Problemet med hans uttalande handlar inte om att det är fel att säga att damfotboll är tråkigt, utan att SvFF är ett representativt förbund och därmed måste stå för jämlikhet och liknande. När det handlar om bidragen så menar jag inte att dessa ska fördelas jämnt då herrfotbollen drar in kakan, däremot är det jävligt klumpigt att ge en cykel till Sjögran och en bil till Svensson. Men att SvFF är pajaser det vet vi ju redan, vilket jävla skämt till förbund!

3. Jag ogilar damfotboll eftersom det går så jävla sakta, inte för att det saknas en penis mellan benen på dem som utövar den.

Det som icke insatta (i fotbollens värld) måste förstå är detta: ATT TRACKA NER PÅ DAMFOTBOLLEN UTIFRÅN DESS KVALITÉ ÄR INTE EKVIVALENT MED ATT HA PATRIARKALA VÄRDERINGAR. (däremot ska pajas-förbundet SvFF ta sitt ansvar och vara jämlika, men det har ingenting med Zlatans uttalande att göra.

Vad jag tycker kom bort i skrikande över världens orättvisor mot damfobollen, var att Therese Sjögran inte satte sitt landskampsrekord 2013. Kontentan blir då att Svensson inte kunde få någon för att inte Sjögran hade fått tidigare. I konsekvensens namn borde då väl också Thomas Ravelli och Malin Andersson få. De fick ju ingen bil när de passerade sina rekord.
Citera
2013-12-27, 15:47
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Alltså. Vem är du? Vad gör du här? Vad tillför du denna debatt? Suger du kuk till frukost?

Försök att bidra med något vettigt, som jag gör!

Fotboll och Damfotboll skiljer sig mer än vad de liknar varandra. Jag känner mig rätt säker på att Zlatan talar om hur det ÄR i verkligheten. Hur fotbollskulturen i de facto fungerar.

Fotboll är vår planets största fenomen. Damfotboll är det, i jämförelse, INGEN som bryr sig om. Därför går det inte att jämföra. Många som har åsikter gällande detta kan INGENTING om fotboll. Givetvis har man som individ ändå rätt att uttrycka sin åsikt. Men man bör göra det försiktigt, inte dra förhastade slutsater.

Jag älskar fotboll. Det gör många andra också. Finns ingen anledning att nedvärdera Damfotboll. Men man kan heller inte frångå de förutsättningar och den realitet som finns.

Zlatan är definitivt en av de största, kanske den enskilt största, idrottarna vårt land haft. Tror knappast han bryr sig om vilket håll pk-debatten blåser här hemma i Sverige.

Du måste skämta!!! "Fotboll är vår planets största fenomen", oh my god, du behöver verkligen avprogrammering! jag kan komma på hur många fenomen som helst som är oändligt mycket större än fotboll, till exempel naturen och människans existens med alla dess komplicerade funktioner. Fotboll är bara en sekteristisk rörelse som behöver motverkas på samma sätt som man måste motverka religiösa extremister. Zlatan är inte svensk, Zlatan är en utlänning som leker med en boll medan du tittar på med en närmast religiös blick. Du är tragisk!
PK-debatten i media angående vad den där Zlatan har sagt har jag överhuvudtaget inte tagit del av (det enda stället som jag har läst något om det är här på Flashback)
Vad mig anbelangar så borde man ta bort både dam- och herrfotboll eftersom denna företeelse förstör psyket hos människor.
Senast redigerad av thewellovedone 2013-12-27 kl. 16:00.
Citera
2013-12-27, 15:49
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av master-yi
hahaha kungen garvar åt de upprörda militanta feministhororna!!!!

Dom får lägga krut på alla kvinnor som bär hijab i sverige istället, men det törs dom
inte.
Citera
2013-12-27, 15:49
Medlem
Oscaris avatar
Jag har inte lyckats titta på en hel damfotbolls-match utan att få panikångest efter en halvtimme pga det låga tempot och det krystade passningsspelet. Och detta har inget med kön att göra.
Citera
2013-12-27, 15:50
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-City

Det finns nog inte en PK-nisse i Sverige som faktiskt tror att det går att ändra på Zlatan.
Zlatan är Zlatan och säger vad fan han vill och folk älskar honom ändå.
Han hade lika gärna kunnat säga att damfotboll suger åsna och är patetiskt dåligt, han hade haft sitt på det torra ändå.
Citera
2013-12-27, 15:50
Medlem
Problemet är inte uttalandena i sig, utan att det är Zlatan som säger det, lagkapten i svenska landslaget och förebild för sååå många unga människor och fotbollsspelare, de pojkar och flickor.

Hur känns det för tjejerna på högstadiet som redan idag har problem att försvara att de har samma rätt som killarna att spela fotboll och att könet inte ska hindra dig från att lägga ner tid, kraft och engagemang. Nu har alla pubertetspojkar dessutom Zlatan i ryggen när det kommer till att tala nedlåtande om damfotbollen. Fy fan.
Citera
2013-12-27, 15:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Om PK-media borde rikta in sig åt något vore det väl damlandslaget i bandy.

Citat:
VM Guld 6 (2004, 2006, 2007, 2008, 2010, 2012)

Inte för att herrarna i bandy får vidare stor notis själva men damerna där hör man ju aldrig om fastän de verkar vinna guld i löpande band. Lite märkligt att just damfotboll blivit den stora grejen då man ju måste veta om att detta är som mode för tjejer något killar lever och dör för. Men såklart blir mer debatt då fastän de inte bryr sig ett skit själva egentligen.
Citera
2013-12-27, 15:55
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energigenier
Problemet är inte uttalandena i sig, utan att det är Zlatan som säger det, lagkapten i svenska landslaget och förebild för sååå många unga människor och fotbollsspelare, de pojkar och flickor.

Hur känns det för tjejerna på högstadiet som redan idag har problem att försvara att de har samma rätt som killarna att spela fotboll och att könet inte ska hindra dig från att lägga ner tid, kraft och engagemang. Nu har alla pubertetspojkar dessutom Zlatan i ryggen när det kommer till att tala nedlåtande om damfotbollen. Fy fan.
Det är inga problem med vad som sas, men problemet är att Zlatan säger det?
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2013-12-27 kl. 15:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in