2013-12-27, 01:49
Bannlyst
för ca 5 år sedan då vi va 18-19 drack vi ett flak björnebryg 7,2% vardera varje fylla under sommaren!

sålde jordgubbar under dagarna och söp på kvällarna (good times).

tacka vet ja båstad, mellby, skummeslöv och hela bjäret som köper våra svindyra bär!
Citera
2013-12-27, 02:15
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Några Elk Brew slinker lätt ner, lite mer alkoholsmak men de smakar inte kattpiss för det. Helt okej att växla mellan några såna och lite "vanliga" öl. Såna starka öl brukar väl inte vara lika goda men funkar skitbra som raketer om man har lite fylla att komma ikapp eller behöver en snabb festivalåterställare. Det starkaste ölet jag druckit var på 15% men smakade mest honung.
Citera
2013-12-27, 02:20
Medlem
polisbrickans avatar
Finns gott om stark starköl omkring 10% som smakar prima. Belgarnas munköl är goda, smakar både julmust och svagdricka på en gång. Enda problemet är att de kostar skjortan.
Citera
2013-12-27, 02:44
Medlem
Köpte en 50cl 14% öl i Belgien en gång. Svepte den.

Inte en bra idé ute bland folk. Men man brukar ju svepa öl.
Citera
2013-12-27, 02:49
Medlem
RenegadeTourists avatar
Svaret beror lite på om syftar på all öl med den styrkan, eller vill begränsa dig till "vanlig" öl dvs lager.

Jag föredrar att dricka "finöl" typ ale/porter/stout som ofta håller den styrkan, och då dricker jag för smakens skull i sällskap av andra ölnördar dvs. tämligen långsamt och jag håller mig till de starkare grejerna hela kvällen.

Vad det gäller lager i den styrkan så undviker jag det oftast, smakar allt för mycket sprit. Kan också tilllägga att ale/porter osv också smakar rätt rävigt när den blir för stark, har vid något tillfälle smakat några klunkar Sink the Bismark (41%), det var som att dricka batterisyra.

Sidospår ang. fylla: ja man blir fullare av att dricka stark bärs men man vänjer sig, får bara komma ihåg att dra ned på takten till ca 2/3 av normalt för att inte bli dyngrak direkt. Mest spännande är nog att sedan återgå till vanliga 5or, herregud vad många man måste trycka i sig för att bli full när man är van vid starkare.
Citera
2013-12-27, 03:15
Medlem
jugbandbluess avatar
det finns nån av dom där stark-lagerölen som inte smakar skit. minns ej vilken, men jag menar standardsortimentsöl inte finsmak. vilken är det?
Citera
2013-12-27, 03:16
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det finns nån av dom där stark-lagerölen som inte smakar skit. minns ej vilken, men jag menar standardsortimentsöl inte finsmak. vilken är det?

Bellman 6.0...?

Det är den enda jag kan dricka iaf.
Citera
2013-12-27, 03:20
Medlem
Brukar alltid lägga ner 1-2 st starkare i min blandpåse, as a starter
Citera
2013-12-27, 03:24
Medlem
Dom tyska Björne bryggen som ligger på 7.7% är ju riktigt fina. Dricker dom ljumna tom, dom svenska som bara ligger på 7.2% smakar ju skit tom kalla.

Vad är skillnaden? Man borde tycka att dom svenska ska smaka samma och kanske tom bättre när dom e svagare men inte då. De svenska bryggs på licens i Sverige och dom tyska bryggs i Danmark av Harboe.

Aja goda är dom iaf ;-)
Citera
2013-12-27, 03:26
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppisnoken
ÖÖÖh. Dricker du två av dessa blir du full. Trust me.

Redan en gör de flesta drängfulla, iallafall om man drar i sig den rimligt snabbt.

Men även jag får en grym hängskalle dagen efter, värre än av annan alkohol, undrar varför.
Citera
2013-12-27, 03:36
Medlem
menlillagummans avatar
Hahaha. Håller med dig fullständigt, varför i helvete utsätter sig folk för detta? Men öldränkta fyllor är det mest lättillgängliga alternativet och kanske det bäst ekonomiska. I sammanhang där en grupp människor dricker öl tillsammans blir det lite av en känsla av samhörighet. Alla kan vara med och alla dricker är väldigt stor volym vätska. Men om man har valmöjligheter och inte bryr sig om det sociala är själv inte fan skulle jag det. Jag gjorde ju det när jag var i tidiga tonåren men nu har man lärt sin läxa. Sjuka fyllor där saker alltför ofta ballar ur totalt och en riktigt vidrig bakfylla.
Citera
2013-12-27, 04:07
Medlem
Åbro 7,3 på glasflarra är riktigt jävla fin en av min absoluta favoriter!
köper alltid 10st o 1kasse går 98spänn o ska man supa ordentligt kompleterar man med en kvarting whisky av billigt slag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in