2013-12-25, 01:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Jag är fullkomligt övertygad om att FS är skyldig, men det ska bevisas i domstol också. Det är jag inte fullt lika övertygad om att man kommer kunna göra. Om FS går fri är det ett kapitalt misslyckande för polis och åklagare, man har då klantat sig ännu en gång.

Med all fakta som finns på bordet tycker jag att en alternativ GM är utesluten och FS "bortom allt rimligt tvivel" är skyldig. Men vad jag tycker och domstolen beslutar brukar inte alltid gå hand i hand. Jag säger 60/40 att han fälls för mord. Brott mot griftefriden 80/20.

Okej, jag tror på fällande dom på 100% och griftefrid äts upp av mordrubriceringen.
RÅ nöjer sig inte med en friande dom eller ett brott mot griftefriden. Åklagaren överklagar om man nu får en hjärnblödning i HR. Då tar eventuellt HD upp det och då är saken ganska klar.

Man ska ha klart för sig att då HD beviljar resning till men för tilltalad anser man att resningsgrunderna finns för att fallet ska tas om. Men samtidigt är man inne på att det man har i dag räcker, så det innebär att HR bör lusläsa resningsbeslutet.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-25 kl. 01:14.
Citera
2013-12-25, 01:14
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Jag är fullkomligt övertygad om att FS är skyldig, men det ska bevisas i domstol också. Det är jag inte fullt lika övertygad om att man kommer kunna göra. Om FS går fri är det ett kapitalt misslyckande för polis och åklagare, man har då klantat sig ännu en gång.

Med all fakta som finns på bordet tycker jag att en alternativ GM är utesluten och FS "bortom allt rimligt tvivel" är skyldig. Men vad jag tycker och domstolen beslutar brukar inte alltid gå hand i hand. Jag säger 60/40 att han fälls för mord. Brott mot griftefriden 80/20.
Utifrån bilagor så finns det öppningar som pekar på alt.g.m.

M och J.E bestämde att träffas den 28/7. Utifrån M:s chatt så framkommer det att hon besökte div internetshop av rekvisita till div. rollspel.

J.E har raderat sms och har även tidigare mötts upp av M vid rastplatsen.

Hur långt är det mellan rastplatsen och pendelparkeringen?
Citera
2013-12-25, 01:18
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Okej, jag tror på fällande dom på 100% och griftefrid äts upp av mordrubriceringen.
RÅ nöjer sig inte med en friande dom eller ett brott mot griftefriden. Åklagaren överklagar om man nu får en hjärnblödning i HR. Då tar eventuellt HD upp det och då är saken ganska klar.

Man ska ha klart för sig att då HD beviljar resning till men för tilltalad anser man att resningsgrunderna finns för att fallet ska tas om. Men samtidigt är man inne på att det man har i dag räcker, så det innebär att HR bör lusläsa resningsbeslutet.
Skulle du kunna svara på hur du ser på vittnen L.J och P.K, hur de kan stötta åklagaren?
Citera
2013-12-25, 01:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

M och J.E bestämde att träffas den 28/7. Utifrån M:s chatt så framkommer det att hon besökte div internetshop av rekvisita till div. rollspel.

När träffades dom den 28 juli, och var sågs dom? Tider?
Citera
2013-12-25, 01:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Rastplatsen -> pendelparkeringen 7,1 km bilvägen, 9 minuter. https://maps.google.se/maps?saddr=speker%C3%B6ds+rastplats&daddr=Ok%C3%A4 nd+v%C3%A4g&hl=sv&ie=UTF8&sll=58.024883,11.841181& sspn=0.01334,0.027165&geocode=FWJkdQMdbdi0ACEcwMLY vcIYaCl9auqGn29FRjEcwMLYvcIYaA%3BFfpNdQMdfZe0AA&t= h&mra=prev&z=14
Pendelparkeringen -> Rastplatsen 3 km bilvägen, 5 minuter. https://maps.google.se/maps?saddr=Ok%C3%A4nd+v%C3%A4g&daddr=speker%C3%B6d s+rastplats&hl=sv&ie=UTF8&sll=58.020873,11.838841& sspn=0.006671,0.013583&geocode=FfpNdQMdfZe0AA%3BFW JkdQMdbdi0ACEcwMLYvcIYaCl9auqGn29FRjEcwMLYvcIYaA&t =h&mra=ls&z=15
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-25 kl. 01:32.
Citera
2013-12-25, 01:26
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
När träffades dom den 28 juli, och var sågs dom? Tider?
De bestämde att träffas den 28/7 och J.E skrev att han inte kunde komma loss förrän efter 15. Sen har han raderat sms till M. Vad hände, träffades de?
Finns det alibin till J.E den dagen/kvällen?
Citera
2013-12-25, 01:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
De bestämde att träffas den 28/7 och J.E skrev att han inte kunde komma loss förrän efter 15. Sen har han raderat sms till M. Vad hände, träffades de?
JE påstår att han åt middag med NF på sid 559. Uppgiften är inte bekräftad i FUP.
Citera
2013-12-25, 01:35
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Det framkommer i faktaunderlag att M kikar in i internetshop där de säljer div attiraljer till sexlekar.
M och J.E msn:ar om det och M skriver om en sajt "Vargen"
Har polis kollat upp om M gjort beställning från "Vargen" och hämtat ut paket till rollspel.

Det togs ut pengar från M.s konto den 28/7..Har det hämtats ut något paket den dagen från posten?

M msn i början av juli-2010 till J att hon beställt.
Citera
2013-12-25, 01:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Han har aldrig varit inne hos Marina så hur har han hittat allt?

( Fhl.s anteckning: J**kim
visade fram sin mobiltelefon där det framgick att det fanns ett antal SMS mellan honom och
Na**'*** den 28 juli.)

Marina har nämnt två smeknamn, " viking" och " varg
Inte sidor, så försök håll dig till fakta.

Sadosex hade Marina med Fredrik.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-25 kl. 01:52.
Citera
2013-12-25, 02:14
Bannlyst
Citat:

Griftefrid konsumeras inte, eftersom åklagaren är delaktig i skadeståndskraven.
Jag tror inte det finns en möjlighet i världen för prövningstillstånd i HD, oavsett utgång. Detta är ett rent bevisvärderingsmål och sådana beviljas inte pt.
Citera
2013-12-25, 02:23
Medlem
Citat:

Ja saken är "ganska" klar om det går upp till HD. Men det var en oenig HD som beviljade resning, det ska man komma ihåg. I andra fall där HD beviljat resning till nackdel för åtalad har man väl varit enig? Jag har ingen fakta som stödjer detta utan tänker på fall i nutid som beviljats resning. Jag tror inte man ska ta ut allt i förskott bara. Det är mycket jobb kvar att göra.
Citera
2013-12-25, 02:36
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Griftefrid konsumeras inte, eftersom åklagaren är delaktig i skadeståndskraven.
Jag tror inte det finns en möjlighet i världen för prövningstillstånd i HD, oavsett utgång. Detta är ett rent bevisvärderingsmål och sådana beviljas inte pt.
Om FS vet med sig att han oskyldig och det blir en fällande dom.Hur ska han då agera?Är han helt rättslös?

Förmodar att FS är skyldig både till mord och bortförande av kropp.Men absolut 100,00% säker går det inte att vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in