2013-12-24, 01:41
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Visst finns det öppningar som lämnar utrymme till alt. g.m i detta fall.

Vad tror du att L.J och P.K kommer tillföra som stärker åklagarens teori
?
Behöver du undra över det egentligen...?

Jo, så här är det nämligen: LJ har sett tomten ifråga vid en bil hysandes ett stort
mystiskt paket och detta, märk väl, var en uppgift som lämnades redan tidigt.
Ingenting som han kommer med nu alltså. Inget hittepå för att sätta dit en oskyldig stackare.

PK i sin tur omvittnar något nästan lika intressant och komprometterande för den
misstänkte och det handlar om att offret i fallet berättat för honom om vad denne
misstänkte sagt att han kunde göra med henne i hennes egen säng vilket var vad
som sedan dessvärre inträffade också i verkligheten; en skjuten Marina i sin säng.
Detta nog så betydelsefulla vittne med hög trovärdighet kan vidare upplysa om
att den misstänkte ska ha vetat om var Marinas pistol förvarades och även lagt beslag på den
olovandes.

Så visst kommer här att tillföras ett och annat av värde som skänker styrka åt
åklagarens teoribygge. Det ramlar inte omkull i första taget minsann.
Den här gången står det verkligt stadigt. Inte minst mot bakgrund av det så
väsentliga kroppsfyndet.

Det är nog liksom kört för Hansson och Svensson här.
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-24 kl. 01:48.
Citera
2013-12-24, 01:53
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Behöver du undra över det egentligen...?

Jo, så här är det nämligen: LJ har sett tomten ifråga vid en bil hysandes ett stort
mystiskt paket och detta, märk väl, var en uppgift som lämnades redan tidigt.
Ingenting som han kommer med nu alltså. Inget hittepå för att sätta dit en oskyldig stackare.

PK i sin tur omvittnar något nästan lika intressant och komprometterande för den
misstänkte och det handlar om att offret i fallet berättat för honom om vad denne
misstänkte sagt att han kunde göra med henne i hennes egen säng vilket var vad
som sedan dessvärre inträffade också i verkligheten; en skjuten Marina i sin säng.
Detta nog så betydelsefulla vittne med hög trovärdighet kan vidare upplysa om
att den misstänkte ska ha vetat om var Marinas pistol förvarades och även lagt beslag på den
olovandes.

Så visst kommer här att tillföras ett och annat av värde som skänker styrka åt
åklagarens teoribygge. Det ramlar inte omkull i första taget minsann.
Den här gången står det verkligt stadigt. Inte minst heller mot bakgrund av det så
väsentliga kroppsfyndet.

Det är nog liksom kört för Hansson och Svensson här.
Vittnet P.K kom med nya uppgifter efter att allt offentliggjorts i.o.m HD resningen. Där har P.K kunnat snappat upp det nya "minnet" som han sen inkom till polis i november 2013, alltså efter att HD beviljat resningen och att material blivit offentligt.
Det skulle vara märkligt om HR köpte detta vittnesutsagan.

Vem såg L.J?? Hans stödvittne har åklagaren raderat ut från vittnesbåset.

Sen får vi inte glömma att M själv chattar om en brutal våldtäkt och J.E hänger med p.g.a att han gillar hotlekar. Det är fakta som finns som underlag till domstolsförhandlingen.
Citera
2013-12-24, 02:13
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Sista kontakten 27-28 stämmer inte och det visar du i slutet av inlägget. Han skulle höra av sig om han kände för att träffa henne.
Han hör av sig till henne strax innan lunch, varför gör han det om han inte ville träffa henne?

Var ser du att han bokade av om inte smset är återskapat?

Jag säger inte att JE är en alt. GM men nog är det intressant att följa upp. Tycker man inte det så har man nog "norsken" nere
.
Skulle JE sedan i egenskap av denne alternative gärningsman (såna dom det så gärna letas
efter här) ha haft en realistisk möjlighet att kunna dona och greja i Marinas hem i akt och
mening att undanröja det mesta av spår efter dådet allt medan det fanns en närvarande
FS därstädes? Återkomma och lämna i omgångar utan att en enda själ observerade honom?

Detta anförda gäller för övrigt för alla alternativa gärningsmän som tänkas kan i detta fall.

Ps. "Norsken" är där han ska vara. I grannlandet Norge. Om det ska räknas som uppe
eller nere det vet jag inte riktigt.

Visst är det intressant ibland att leta efter alternativa gärningsmän.
Jag har själv letat till förbannelse efter såna i fallet med den mördade presidenten
John F Kennedy i flera år, men till slut kommit underfund med att det nog trots allt var rätt
man som togs fast som förövaren där och övergett vidare tankar på något annat.
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-24 kl. 02:31.
Citera
2013-12-24, 02:30
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Skulle JE sedan i egenskap av denne alternative gärningsman (såna dom det så gärna letas
efter här) ha haft en realistisk möjlighet att kunna dona och greja i Marinas hem i akt och
mening att undanröja det mesta av spår efter dådet allt medan det fanns en närvarande
FS därstädes? Återkomma och lämna i omgångar utan att en enda själ observerade honom?

Detta anförda gäller för övrigt för alla alternativa gärningsmän som tänkas kan i detta fall.

Ps. "Norsken" är där han ska vara. I grannlandet Norge. Om det ska räknas som uppe
eller nere det vet jag inte.
M kan ha riggat upp rekvisitan till den "brutala våldtäkten under hot".

Sen kan man fråga sig hur mamman L kunnat röja och dona utan att ha upptäckt blodet som sipprat under sängen. Även hur polis kunnat missat det trots att de haft hjälp av hund och andra polisiära redskap.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2013-12-24 kl. 02:34.
Citera
2013-12-24, 02:59
Medlem
Grandiosos avatar
Bild på bankomaten i Stora Höga där uttagen med Marinas bankkort gjordes den 28 juli 2010.
Det kan vara intressant att se kanske om man inte gjort det redan.

http://www.expressen.se/gt/sista-sparet-efter-marina---ett-bankomatuttag/
Citera
2013-12-24, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du har alltså inget svar, annat än att gamla poliser märker att han inte är en mördare? Ungefär som polismannen som besökte FS och sa att "han har haft ihjäl henne".

Ska polisarbete baseras på magkänsla? Borde inte poliser söka bevis istället?
Jag tror att det är mer än bara magkänsla, det är bara underlaget för varför han avfärdats vi inte fått se.
Självklart har han någon form av alibi.
Ingen av de ? jag hittat i utredningen uppväger de ! som pekar mot FS, men har du några svar/bevis till hans fördel som du kan belägga nu när "allt snart är klart"?

Jag gissar på att FS sköt M genom ögat.

Någon som vet varför halsbenet ej hittats?
Citera
2013-12-24, 06:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
I chattkonversationer som M hade med J.E så framkommer Johan i Lidköping.
Så det verkar vara Lidköping.
I aktbilaga 85 finns två Johan..Ingen av dom är hörda.

Johan Lidköping är en av de som säger att Marina skulle till Linköping.
Johan är sambo och har träffat Marina otal gånger innan. Foto och konst intresserad.
Ett intellektuellt utbyte sedan flera år.

Linköpingsdejten, är en ny nätdejt. Musiker, lång, med underbar röst.
?. Helena säger MJ att han är "go".
Inte en själ från Linköping i utredningen, fastän 4 oberoende vittnen+sms 28e vittnar om motsatsen.

Hur skal Svenkvist få ihop Linköpingspåret ?
Hur många av SMYGMOBILSKONTAKTERNA kommer från Linköping ?
Citera
2013-12-24, 08:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
hört talas om GPS?
Klart jag har. Har du läst på sid 558?
Citat:
[JE] som aldrig varit hemma hos Marina tidigare hade telefonkontakt och fick vägvisning av henne under tiden han körde dit.
Citera
2013-12-24, 08:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

eller nere det vet jag inte riktigt.

Visst är det intressant ibland att leta efter alternativa gärningsmän.
Jag har själv letat till förbannelse efter såna i fallet med den mördade presidenten
John F Kennedy i flera år, men till slut kommit underfund med att det nog trots allt var rätt
man som togs fast som förövaren där och övergett vidare tankar på något annat.
Jag har aldrig sagt att JE är GM. Om du läst vad jag skrivit tidigare så ser du att jag nämner JS som en alt. GM med en kvinnlig medhjälpare.

Varför kontaktar JE BO om det inte var för en träff, det var ju bestämt så och inte tvärtom.
Citera
2013-12-24, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Johan Lidköping är en av de som säger att Marina skulle till Linköping.
Johan är sambo och har träffat Marina otal gånger innan. Foto och konst intresserad.
Ett intellektuellt utbyte sedan flera år.

Linköpingsdejten, är en ny nätdejt. Musiker, lång, med underbar röst.
?. Helena säger MJ att han är "go".
Inte en själ från Linköping i utredningen, fastän 4 oberoende vittnen+sms 28e vittnar om motsatsen.

Hur skal Svenkvist få ihop Linköpingspåret ?
Hur många av SMYGMOBILSKONTAKTERNA kommer från Linköping ?
Du,
Jag tror att jag har läst alibi för en av dem iaf, han som skulle komma men inte kom. Han var i Sthlm eller något.
Även Linköping är kollad om jag minns rätt så var det inget där heller,
Jag har väldigt bra minne för sådant jag läst, men eftersom jag även läst här och inte längre har de handlingarna så kan jag inte heller visa på dem.
Tyvärr.
Verkligen verkligen synd att jag kastade allt från "downloadsmappen", har försökt med olika "recover" program men fick bara fram kinesiska.
Så jag har bara mitt minne och jag är ingen dator utan en människa, jag kan blanda ihop vad jag läst här (som pyjamasbyxorna/filten) med det som jag läst från utredningen :/
Dessutom är det nog inte meningen att jag ska veta allt som står där, men nu när detta gått till resning kan jag konstatera att uppgifterna om LJ, om sms:en och om de vita presenningarna var riktiga.
Då borde rimligtvis även alibi för dessa J-män vara riktiga.
Dock har jag inte sett alibi för Fre*.
Citera
2013-12-24, 08:30
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Du,
Jag tror att jag har läst alibi för en av dem iaf, han som skulle komma men inte kom. Han var i Sthlm eller något.
Jag har väldigt bra minne för sådant jag läst, men eftersom jag även läst här och inte längre har de handlingarna så kan jag inte heller visa på dem.
Tyvärr.
Verkligen verkligen synd att jag kastade allt från "downloadsmappen", har försökt med olika "recover" program men fick bara fram kinesiska.
Så jag har bara mitt minne och jag är ingen dator utan en människa, jag kan blanda ihop vad jag läst här (som pyjamasbyxorna/filten) med det som jag läst från utredningen :/
Dessutom är det nog inte meningen att jag ska veta allt som står där, men nu när detta gått till resning kan jag konstatera att uppgifterna om LJ, om sms:en och om de vita presenningarna var riktiga.

Om du med "Han som inte kom" menar JE så uppgav han ett alibi som rörde en trasig tjej på 15 år som bodde på behandlingshem. Är hon hörd? Är hon tillfrågad om hon umgåtts med JE för tidpunkten det gäller? Jag har inte läst något. Har du?

OM jag hittat rätt NH på fejjan (vilket jag är övertygad om) så har hon skrivit ett intressant inlägg på fejjan ca ett år efter Marina försvann/mördades.
Citera
2013-12-24, 08:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Du,
Tyvärr.
Jag tycker du ska lita lite mindre på ditt minne.

Om det är JE du menar, så är han tillfrågad om var han var, och han har svarat. Enligt svaret var han i Göteborg, inte Stockholm, och det finns inga uppgifter om att svaret är kontrollerat.

Det finns inga uppgifter om att någon från Linköping är identifierad, än mindre hörd.

Vilken uppgift om de vita presenningarna är riktig?
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-24 kl. 08:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in