Hej! Jag har fått låna ett dyrkset, och tänkte jag skulle lära mig behärska den ädla konsten med låsdyrkning och bli riktigt bra! Det här låset tar mig mindre än en sekund att dyrka upp. Det har 4 kolvar, och dom har inte lagt ner alltför mycket energi för att göra det dyrkningssäkert. Jag kan dyrka upp det med flera verktyg, dels genom att ta alla kolvar på en gång och dels en och en genom att känna mig fram. Jag skulle vilja lära mig att dyrka lite mer avancerade lås, t.ex. 6-kolvslås (har några sådana hemma som jag inte lyckats öppna än) och lås med svampkolvar., t.ex. det här (tror det är svampkolvar som är den hemliga dyrksäkra mekanismen). Jag vill även kunna öppna dörrlås (som också har minst 6 kolvar) av den här typen.
Jag har några olika typer av lås hemma: Enkla Cocraftlås för 39 kr, 6 kolvars svamplås, två olika dörrlås, ett bygellås (för cyklar), och såklart låset som sitter i dörren (lite skeptisk till det, vad skulle grannarna säga?
). Jag funderar på att beställa en genomskinlig låscylinder också. Det är ett 6-kolvigt svamplås som är till för att öva på.
Så nu undrar jag, vad har ni för erfarenheter av att dyrka lås? Är det nån som kan dyrka upp det som jag nämnde ovan? Jag vill veta om det är väldigt svårt att komma dit, och vad det är som krävs. Jag ska naturligtvis läsa på om alla dyrkningssäkra mekanismer som finns och försöka lära mig hur man tar sig förbi dem, samt att jag genom erfarenhet blir känsligare med fingrarna och tar reda på hur olika lås beter sig. Någon som har bra tips på guider man kan ta till sig? Har redan en del bra, men är tacksam för fler. Är det värt att beställa ett genomskinligt lås för $40 tycker ni?
Moraliska värderingar:
Och så lite tips till allmänheten: När ni går på gymmet, lås fanimig inte in era värdesaker bakom ett sånt här lås. Helt jävla värdelöst. Borde fan vara olagligt att sälja...
Jag har några olika typer av lås hemma: Enkla Cocraftlås för 39 kr, 6 kolvars svamplås, två olika dörrlås, ett bygellås (för cyklar), och såklart låset som sitter i dörren (lite skeptisk till det, vad skulle grannarna säga?
). Jag funderar på att beställa en genomskinlig låscylinder också. Det är ett 6-kolvigt svamplås som är till för att öva på.Så nu undrar jag, vad har ni för erfarenheter av att dyrka lås? Är det nån som kan dyrka upp det som jag nämnde ovan? Jag vill veta om det är väldigt svårt att komma dit, och vad det är som krävs. Jag ska naturligtvis läsa på om alla dyrkningssäkra mekanismer som finns och försöka lära mig hur man tar sig förbi dem, samt att jag genom erfarenhet blir känsligare med fingrarna och tar reda på hur olika lås beter sig. Någon som har bra tips på guider man kan ta till sig? Har redan en del bra, men är tacksam för fler. Är det värt att beställa ett genomskinligt lås för $40 tycker ni?
Moraliska värderingar:
Jag har absolut inga problem att bryta mot lagen om så krävs. Men jag har mina moraliska värderingar som jag inte tänker bryta mot. Jag skulle aldrig stjäla nånting från en privatperson. Det enda jag kan tänka mig att stjäla är hänglås från min hyresvärd för att träna på (min hyresvärd är helt bengt-allan). Jag har inte heller problem med att bryta mig in nånstans, utan att göra någon skada, t.ex. skulle jag kunna dyrka ett hänglås på gymmet och sedan låsa det igen.
Och så lite tips till allmänheten: När ni går på gymmet, lås fanimig inte in era värdesaker bakom ett sånt här lås. Helt jävla värdelöst. Borde fan vara olagligt att sälja...
Inutii fanns såna där som suger till sig luft