2013-12-22, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Sjukt roligt att se hur rasisterna i tråden arga sitter och försöker försöker hitta en vinkel att smutsa ner en demonstration emot hat och främlingsfientlighet.

Värt att notera är att SD inte är med i Kärrtorp och många SD-are i tråden inte uppskattar denna aktion, verkar som rasism och nazism ligger dem varmt om hjärtat fortfarande.

Tycker med det är synd att JÅ inte är där! Men värt att tänka på är att Säpo ger en riskanalys innan de tar med sina "personer" på ett sådant här jippo. Tror du själv att de kan garantera JÅ:s säkerhet på en sådan tillställning?
Är man rasist om man vill minska invandringen?
2013-12-22, 16:08
Medlem
HerrVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jikmao
Tror att alla som var där kommer ta med sig den fina känslan hem iallafall
Haha, exakt. Så kan de må lite bättre av att de är så fina och toleranta människor.
2013-12-22, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av promannen
Demonstrationer hjälper inte ett skit. Imorrn är det ny dag och allt är glömt.

Det är snart jul och då ska vi tänka på dom hemlösa i ett par dagar.

Tror att det var ett misstag av SD att inte vara där. Men vad vet jag, röstar inte på dem.
2013-12-22, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1x1
OK, OK .. lågstadienivå. Vi tar det här ett varv till då, just for you.

Låt oss skilja på ras och medborgarskap. En asiat kan aldrig bli nordeuropé. Om du kikar på ett foto av en blond svensk och en kines-kines, ser du då någon skillnad ? Ser du skillnad på Golden Retriever och en Tax? 'Svensk' är för mig, och väldigt många andra, kopplade till ras och inte medborgarskap och jag tror även kineserna håller med mig vad gäller vem som är kines eller ej.
Men sluta göra sådana helt felaktiga jämförelser då. Vill du inte hålla det på en femårings nivå så skippar du snacket om hästar och grisar redan från början och skriver det du vill ha sagt rakt ut.

Så här fungerar det i verkligheten, föds ett barn i Sverige får det troligtvis svenskt medborgarskap(med flertalet undantag såklart). Barnet blir alltså svenskt. Du kan ha hur mycket åsikter som helst gällande det men faktum är att barnet kommer att vara svenskt på pappret vare sig den är av annat etniskt ursprung eller inte.

Ja, det är en, till synes, tydlig skillnad mellan hundraser som Golden och Tax precis som att det är skillnad på en etnisk svensk och en etnisk kines. Vad mer vill du att jag ska säga? "Den ena får inte vara svensk för den ser inte svensksvensk ut!"
Är det ett svar du vill ha?

Min åsikt är att om du har svenskt medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd så är du svensk. Du kan vara etnisk svensk och kallas svensk men du kan också vara svensk med annat ursprung och kallas svensk, är det så jäkla konstigt?

Med ditt resonemang så borde alltså vita USA-amerikaner och australiensare fortfarande vara européer och inget annat? Eller? Rätta mig om jag har fel.
2013-12-22, 16:12
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Peiper
Detta är det fundamentala tankefelet hos vänstern.

Jag är inte vänster i någon högre utsträckning. Hoppas du kommer att komma på bättre tankar än att sympatisera med nazister.

Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Att vråla ut sitt hat om att slakta grisen (svensken) är alltså kärlek enligt dig ...

Nej, verkligen inte. Det har dock inget med saken att göra. Kram på dig och hoppas du också slutar att sympatisera med nazister.
2013-12-22, 16:13
Medlem
Elvis avatar
Haha luktar praktfiasko, 14 000 av 9,5 miljoner och hela Sverige sägs stödja detta PK spektakel!

Vi är SD, dom vet det och vi vet det!

Ryktas f.ö att folk rent generellt är jävligt illa klädda, taniga samt att usel musik spelas!
2013-12-22, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Haha luktar praktfiasko, 14 000 av 9,5 miljoner och hela Sverige sägs stödja detta PK spektakel!

Ryktas f.ö att folk rent generellt är jävligt illa klädda, taniga samt att usel musik spelas!
Tror du nån orkar resa dit eller är ju lokala människor extremvänster och artister där.
2013-12-22, 16:16
Medlem
Tänker på hur mycket våld och skit vi kommer få se inför valet.
2013-12-22, 16:17
Medlem
Citat:

14 000 i stockholm, det var säkert 15 andra demonstrationer i andra delar av landet.
Tycker det är väldigt imponerande att 1.4% av stockholms invånare åkte till lilla kärrtorp för att demonstrera mot att 24 nazister(0.00024% av stockholms invånare) stört en fredlig demonstration.
På första maj brukar det komma runt 10 000 personer, så absolut inget fiasko.
2013-12-22, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Sjukt roligt att se hur rasisterna i tråden arga sitter och försöker försöker hitta en vinkel att smutsa ner en demonstration emot hat och främlingsfientlighet.

Värt att notera är att SD inte är med i Kärrtorp och många SD-are i tråden inte uppskattar denna aktion, verkar som rasism och nazism ligger dem varmt om hjärtat fortfarande.
Den kollektiva meningsyttringen som sker ute i Kärrtorp idag hade inte tilldragit sig denna uppmärksamhet om det inte vore för de etablerade mediernas åsiktsyttringar.
2013-12-22, 16:19
Bannlyst
Citat:
Håller med, vart är SI-patchen liksom?
2013-12-22, 16:21
Medlem
Elvis avatar
Hade varit jävligt roligt om SD anordnade en egen demonstration / fest mot våld mot högern och SD band spelade där. Hade varit jävligt trevligt och jävligt mäktigt, tänk er 2-300 000 som grillar, har det trevligt och lyssnar på SD-band.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in