Citat:
Ursprungligen postat av
Knapptryckarn
Trodde det här var mot nazism? Jag har inte hört ett ord om förintelsen, som man kan tänka sig alltid lyfts i en demonstration mot nazism.
Håller med. Hade det verkligen varit nazismen som var i fokus hade man ju kunnat ta in några politiker, experter och ev. överlevare som kunde prata om nazismen, dess framfart i Europa, osv.
Istället blev det en massa hobby-rappare som "dissar" Sverigedemokraterna. Samma uttjatade dynga, väldigt lite - om någon - koppling till nazismen som det egentligen skulle handla om.
Samma sak med alla de här manifestationerna mot politiskt våld och liknande, det slutar alltid med att aktivister står och propagerar mot SD. De är ju helt besatta. Men å andra sidan, om det hade varit en manifestation likt den jag beskrev ovan tror jag inte de hade dragit lika mycket folk. Och på det här sättet kan man ju på ett väldigt smidigt sätt återigen försöka koppla ihop SD med rasism genom att låta artister spy galla över SD samtidigt som man upprepar mantrat "mot rasism" i ett försök att banka ihop två pusselbitar som egentligen inte bör sitta ihop.