2013-12-22, 14:10
Awaiting Email Confirmation
tror ni att "nazzarna" kommer och bråkar ikväll istället?

såg ni på efterlyst häromveckan. när demonstranter slog ner en med rakad skalle. men han var inte ens med . utan han var på väg hem. såna här vänster slåss mer än nazzarna och sd-anhängare.
2013-12-22, 14:11
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Människorna är vita som snön. Vart är alla mörkhyade? Ser likadant ut på alla andra bilder. Ja la ochså märke till att det verkar vara betydligt fler tjejer än killar.
Svarta och invandrare bryr sig liksom inte. Alla som jag känner som håller på med anti-rasism är vita rika personer.
2013-12-22, 14:11
Medlem
SmokeOns avatar
Från Expressens liverapportering:

Citat:
Jag gjorde en enkel matrix ovanpå den flygbild som publicerats och har räknat antalet personer på plats. Enligt min matrix är det cirka 5000 personer på plats. Möjligen är det 5000 som inte syns på bilden.
2013-12-22, 14:12
Medlem
Geblods avatar
Lustigt att det blev ett litet kommunisttal där, mot neoliberalism och för klasskamp. Vad tycker allianspartiernas representanter om det?
Helt plötsligt blev det inte en demonstration mot våld, utan för klasskamp. Hoppsan!

Häxbränningen fortsätter..
2013-12-22, 14:13
Medlem
irishrages avatar
Hade SD varit smarta hade de bokat Kärrtorp IP och sett till att fylla den. Budskapet kunde vara för demonstration och åsiktsfrihet.
2013-12-22, 14:13
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Runt 4000 är det.

Skulle inte 16k dyka upp?

Det är absolut inte fler är 4000 personer där.

Att vissa sedan har tagit med sig sina barn som mänsklig sköld/del av köttmuren, ökar antalet. Dessa barn är knappast politiskt medvetna och således kan vi räkna bort säkert 500 barn.
2013-12-22, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett23fyra
tror ni att "nazzarna" kommer och bråkar ikväll istället?

såg ni på efterlyst häromveckan. när demonstranter slog ner en med rakad skalle. men han var inte ens med . utan han var på väg hem. såna här vänster slåss mer än nazzarna och sd-anhängare.

Jag tror att nassarna kommer spraya värre än någonsin i natt..
Medlem
Glennhenrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoniii
Vi normala människor tycker det, för oss är det så sjukt ologiskt och idiotiskt att vara rasist men tyvärr finns det de som klassar människor efter utseende, de som är emot demokrati, osv. Det vet du väl som medlem här på FB?

Samtidigt som du säger detta måste du förstå att behandlingen av SD inte är jättedemokratisk?

Att aktivt frysa ut vissa personer pga deras åsikter måste vara fel?
Precis som att frysa ut invandrare är fel?
Tycker det är tråkigt att ett parti inte får framhålla sina åsikter bara för att det är hårda ord de säger, svenska samhället faller sönder, ett land med vår storlek kan inte ta hand om hela världen, de andra länderna måste också göra sin del. Beundransvärt att Libanon och grannländerna till Syrien som tar hand om flyktingarna från Syrien, men resterande delarna av EU, var är dem?
Finland markerar tydligt att de bara tänker ta in 500 st. Borde inte dessa demonstranter vara i Finland istället för Sverige istället då?

Media piskar upp människors känslor och riktar åsikterna dit dom vill, svenska folket är för naiva och lättpåverkade för att känna delaktighet tror jag.

Ingen vågar ta i debatten som skapar kraftiga reaktioner, det är för stora risker under ett val-år.
Medlem
Så skrattretande att media säger att det är 16000 personer där!
Har kollat på många bilder och det är inte mer en 3000 Max om ens det där!
Varför överdriver dom!?
Varför kan media aldrig hålla sig till sanningen?
2013-12-22, 14:15
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoniii
Ras betyder ingenting för mig. Om någon födds på Karolinska sjukhuset kan man inte vara något än Svensk, med olika ursprung givetvis, föräldrarna kan fortfarande va från andra länder.

Som sagt, räknar inte med att rassar ska hålla med mig.
Kineser började komma till Malaysia på 1600-talet. De räknas fortfarande som etniska kineser och inte malajer. Dock har de malaysiskt medborgarskap.

På Sri Lanka finns tamiler och lankeser. Dock har båda grupperna pass från Sri Lanka. I USA där alla registreras efter ras räknas en mulatt som svart (lyssna på Maria Akrakas sommarprat.
Medlem
Equlaizers avatar
Efter att följt detta spektakel i 2 timmar kan man komma fram till att det inte behövs någon som helst typ av sångröst för att få stå och uppträda live inför 16 000 människor
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lottiz
En fotbollsplan har cirka 7 140 m² area. Typ 80% av den fotbollsplanen är full med människor, vilket innebär 5712 m² area med människor. Säg att det står ca 2 personer per kvadratmeter i snitt så är det isf ca 14k på plats. Säg att de står lite glesare så är det färre, men kommit och gått folk. Så är nog inte en helt felaktig uppskattning.

5712m² x 2 personer per m² = 11424 och du avrundar upp till 14000.

Skulle inte vilja ha dig som Finansminister i Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in