2013-12-21, 00:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men FS historia är att han inte hade en aning om var marina var när han kom hem. Hon hade inte berättat att hon skulle nånstans, så sms:et måste varit förbryllande att få. "Kvar"? Vadå kvar, var då? Hon hade ju inte sagt att hon skulle nånstans, enligt hans historia till polisen.
Men om hon är borta när han kommer hem och får ett SMS om att hon blir kvar, så utgår han förslagsvis från att hon blir kvar där hon är. Hans gissning i förhör var Tjörn, men det kan ha varit var som helst. Syftet med SMS:t var att han inte skulle sakna henne på ett dygn.
Citera
2013-12-21, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
En enkel fråga räcker typ. Hon kunde ju levt den 29 juli och du fick inget sms trots att du bevisligen fick ett eftersom vi har tagit fram detta.
Minns man inte ett sms som förklarat att hon levde den 29 juli ska man in för vård omg.

Ja, CB är inte att leka med:
Citat:
Ruset är i regel över på 2-3 timmar. Hjärnan fortsätter dock att vara påverkad av cannabis. Korttidsminnet och inlärningsförmågan kan vara nedsatta i 1-2 dagar efter att man har rökt.

I TR försäkrade sig Kvarnström om att FS hade både rökt CB vid tidpunkten och hade sömnbrist.
Citera
2013-12-21, 00:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Men FS historia är att han inte hade en aning om var marina var när han kom hem. Hon hade inte berättat att hon skulle nånstans, så sms:et måste varit förbryllande att få. "Kvar"? Vadå kvar, var då? Hon hade ju inte sagt att hon skulle nånstans, enligt hans historia till polisen.

Nix hon skulle vara hemma för han skulle ju inte vara där eftersom hon bad han vara borta.-
Sen kan man ju undra hur fan han vet att han va hemma klockan 10.00 för då sms:et kommer på tal i förhör säger han att han sover garanterat då.
På en minut?

Det här slöddret om cannabis och minnet gäller bara då det inte gäller prylar som han vill ha då minns han minsta korvöre.

Förstår inte ens varför man diskuterar detta hon levde inte ens då sms:et skickades. Hon va dumpad och bilen på pendeln. Så det va ingen lång resa hon tog direkt med tanke på arrangemanget med uttaget av pengar, pass. Nästa buske.

Förhör
Citat:
Hade jag fått sms:et så hade jag kommit ihåg det. Jag har inte fått nåt sms.

Citat:
Vid den tiden var jag hemma och… ja, jag sov garanterat vid tio.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-21 kl. 00:42.
Citera
2013-12-21, 00:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men om hon är borta när han kommer hem och får ett SMS om att hon blir kvar, så utgår han förslagsvis från att hon blir kvar där hon är. Hans gissning i förhör var Tjörn, men det kan ha varit var som helst. Syftet med SMS:t var att han inte skulle sakna henne på ett dygn.
Och han skulle ha börjat sakna henne vid 10 på morgonen? När hon precis skulle ha lämnat huset, efter att han hållit sig borta 12 timmar? Det var en ivrig "alt gm"!

Enligt hans historia har de ju inte längre anmälningsplikt mot varann, det är ju av den anledningen han inte ringer hennes familj eller polisen. Så varför skulle hon då sms:ā kommande frånvaro? Det borde ha varit ett apart och ovanligt sms alla kategorier för honom.
Citera
2013-12-21, 00:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och han skulle ha börjat sakna henne vid 10 på morgonen? När hon precis skulle ha lämnat huset, efter att han hållit sig borta 12 timmar? Det var en ivrig "alt gm"!

Enligt hans historia har de ju inte längre anmälningsplikt mot varann, det är ju av den anledningen han inte ringer hennes familj eller polisen. Så varför skulle hon då sms:ā kommande frånvaro? Det borde ha varit ett apart och ovanligt sms alla kategorier för honom.
Nej, han hade inte saknat henne omedelbart, men alternative GM kunde inte veta när han skulle sakna henne. Messade han tidigare så kanske FS hade kommit hem tidigare. Messade han senare så kanske larmet redan hade gått, FS hade kanske ringt iaf. Så kl 10 var lämpligt att skicka SMS:et, eller hur? Och GM kunde inte veta att han inte skulle sakna henne på flera dagar, eller hur?
Citera
2013-12-21, 00:46
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nix hon skulle vara hemma för han skulle ju inte vara där eftersom hon bad han vara borta.-
Sen kan man ju undra hur fan han vet att han va hemma klockan 10.00 för då sms:et kommer på tal i förhör säger han att han sover garanterat då.
På en minut?

Det här slöddret om cannabis och minnet gäller bara då det inte gäller prylar som han vill ha då minns han minsta korvöre.

Förstår inte ens varför man diskuterar detta hon levde inte ens då sms:et skickades. Hon va dumpad och bilen på pendeln. Så det va ingen lång resa hon tog direkt med tanke på arrangemanget med uttaget av pengar, pass. Nästa buske.
Exakt så. Och en potentiell annan MGM (som vi vet inte finns), skulle naturligtvis inte utgett sig för att vara MJ och säga att jag "blir kvar". Då skulle ju den MGM inte ha tid på sig för att städa undan,eftersom FS då skulle finnas i bostaden.
Den absolut ende som kunnat haft tid att städa och flytta på saker, ta bort och lägga dit är FS. INGEN annan skulle kunna ha gjort det utan att han skulle märkt det.
Senast redigerad av klokastiklassen 2013-12-21 kl. 00:49.
Citera
2013-12-21, 00:51
Avslutad
Citat:
Nej, han hade inte saknat henne omedelbart, men alternative GM kunde inte veta när han skulle sakna henne. Messade han tidigare så kanske FS hade kommit hem tidigare. Messade han senare så kanske larmet redan hade gått, FS hade kanske ringt iaf. Så kl 10 var lämpligt att skicka SMS:et, eller hur? Och GM kunde inte veta att han inte skulle sakna henne på flera dagar, eller hur?
Och alt gm förutsatte att fidde skulle vara informerad om var marina var, eftersom sms:et var riktat till nån med kunskap om att personen redan var borta?

Och varför skrev inte alt gm "hej jag har dragit till en kompis några dar så du har huset för dig själv". Då hade alt gm köpt sig ännu mer tid, men det kanske inte alt gm ville?
Citera
2013-12-21, 00:51
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Exakt så. Och en potentiell annan MGM (som vi vet inte finns), skulle naturligtvis inte utgett sig för att vara MJ och säga att jag "blir kvar". Då skulle ju den MGM inte ha tid på sig för att städa undan,eftersom FS då skulle finnas i bostaden.
Den absolut ende som kunnat haft tid att städa och flytta på saker, ta bort och lägga dit är FS. INGEN annan skulle kunna ha gjort det utan att han skulle märkt det.

Var då någonstans?
Jag vet inte vad det heter, utefter grusvägen som går från Diseröd och hem.
Varför stannade du?
Jag var för tidig, dessutom var jag trött så jag stannade och sov.
För tidig?
Det var sagt att jag inte skulle vara hemma före 10.

Jag har inte en aning vad det står i det, men det har i alla fall vi har en notering
som har visat 10.01 (ohörbart)..

Den tiden ligger jag garanterat och sover
Kan du lyssna? Att du har Marinas telefon på dig, du har din egen och på nåt sätt så
blir det nån sammanstötning på nåt sätt så att det skickas iväg nån signal, jag kan inte
förklara det, men det finns tekniskt bevisat på Telia att det är gjort och det kan du
nånsing aldrig komma ifrån. Vad du är säger
.
Vid den tiden var jag hemma och… ja, jag sov garanterat vid tio.

Han sov på kyrkogården sen sov han i parkeringsficka och sen sov han på en minut då han påstår sig ha kommit hem?
Aja, lycka till med detta det säger jag.
Citera
2013-12-21, 00:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och alt gm förutsatte att fidde skulle vara informerad om var marina var, eftersom sms:et var riktat till nån med kunskap om att personen redan var borta?

Och varför skrev inte alt gm "hej jag har dragit till en kompis några dar så du har huset för dig själv". Då hade alt gm köpt sig ännu mer tid, men det kanske inte alt gm ville?
Nej, det påstod jag inte att GM förutsatte. Och för lång tid hade kanske verkat konstigt. Jag vet inte hur GM tänkte.
Citera
2013-12-21, 00:57
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det ska bli mycket intressant att följa åklagarens utfrågning kring sms:et, få se hur de tolkar det. Spika igen kistan för fnskapet nu!

Den kistan är spikad sen HD beslutade att resa fallet. Det kommer gå som en dans.
En promenix i parken och han kommer säkert brusa upp och visa sitt fula rätta tryne i domstolen.

Nu kan han inte sitta och fortgå sina lögner han är belagd att förklara sig, och det innebär en förklaringsbörda.

En enda lögn som domstolen kommer på så är det totalt kört.
Citera
2013-12-21, 01:02
Avslutad
Citat:
Nej, det påstod jag inte att GM förutsatte. Och för lång tid hade kanske verkat konstigt. Jag vet inte hur GM tänkte.

Men snart får vi höra GM förklara hur han tänkte när han skickade det. Eller förresten, räkna inte med nån förklaring. "ingen aning" sm svar på alla frågor är troligare.
Citera
2013-12-21, 01:03
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Men snart får vi höra GM förklara hur han tänkte när han skickade det. Eller förresten, räkna inte med nån förklaring. "ingen aning" sm svar på alla frågor är troligare.

Från nästa buske i Stora Höga skickar Marina ett sms från sin telefon trots att hon inte levde då.
Fredrik får svårt att förklara sig det är ett som är säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in