2013-12-20, 13:22
Medlem
Många prognoser pekar på att SD kommer att fördubbla sitt väljarstöd inför nästa val. Men finns det risker i att partiet växer för snabbt? SD-politikern Britt Enqvist (förstanamn i Karlstad) blev intervjuad av SVT och hon sade sig inte vara så insatt i partiets politik, och att hon bara haft 3 år på sig att lära sig, osv. Nu hoppar Enqvist av efter mardrömsintervjun. Trots att det finns frågetecken kring hur intervjun gick till - där den uppenbart föga medietränade Enqvist efteråt hävdar att hon trodde att samtalet var off-record.

Finns det risk för att SD blir ett parti fullt av liknande politikeröden om opinionen håller i sig? Eller är SD bättre rustat med fler kompetenta kandidater för att förhindra att det blir kaos efter valet? I Karlstad har SD nu mångdubbelt fler kandidater till nästa val, så risken kanske inte är så stor just där, men hur ser det ut i andra delar av landet?

http://www.svtplay.se/klipp/1687226/sd-karlstad?tab=klipp&sida=1

http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3795080.ece
Senast redigerad av Tomteboda 2013-12-20 kl. 13:59.
Citera
2013-12-20, 14:02
Medlem
White Christmass avatar
Lugn i hatten, som vi ser funkar det väldigt bra att ha som alibi att just för att vi växer så snabbt så drar det till sig många man inte vet så mycket om. Detta kommer även funka långt in på nästa mandatperiod när SD:are säger något olämpligt. Annat blir det efter 2018.
Citera
2013-12-20, 14:15
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Många prognoser pekar på att SD kommer att fördubbla sitt väljarstöd inför nästa val. Men finns det risker i att partiet växer för snabbt? SD-politikern Britt Enqvist (förstanamn i Karlstad) blev intervjuad av SVT och hon sade sig inte vara så insatt i partiets politik, och att hon bara haft 3 år på sig att lära sig, osv. Nu hoppar Enqvist av efter mardrömsintervjun. Trots att det finns frågetecken kring hur intervjun gick till - där den uppenbart föga medietränade Enqvist efteråt hävdar att hon trodde att samtalet var off-record.

Finns det risk för att SD blir ett parti fullt av liknande politikeröden om opinionen håller i sig? Eller är SD bättre rustat med fler kompetenta kandidater för att förhindra att det blir kaos efter valet? I Karlstad har SD nu mångdubbelt fler kandidater till nästa val, så risken kanske inte är så stor just där, men hur ser det ut i andra delar av landet?

http://www.svtplay.se/klipp/1687226/sd-karlstad?tab=klipp&sida=1

http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3795080.ece

Vad var det egentligen som hände? Dagens media skriver:

Citat:
Varför kunde du inte svara på frågorna?

– Jag blev så överrumplad. Jag trodde att intervjun var klar och satt väl och tänkte på något annat. Det blev lite tilt i huvudet. Men jag ska inte ursäkta någonting för det blev totalt galet och det får jag lida för nu. Det är många som inte vet vem jag är som tror jag är en idiot nu.

Varför trodde hon, att "intervjun var klar"??

Hur länge blev hon intervjuad? Ser vi något slags avslappnat eftersnack... som intervjuobjektet (Britt Enqvist) såg det?

Det var givetvis synnerligen inkompetent av henne att inte misstänksamt betrakta *varje* svensk s.k. journalist som en agendadrivande fiende ... men, svenska journalister kommer nog att se till, att SD vad de lider enbart rekryterar personer med den misstänksamma medvetenheten...
Citera
2013-12-20, 14:27
Medlem
Fula Gubbens avatar
SVT gjorde en likartad grej med en moderat-kärring för ett antal år sedan, tanten var glad i hatten och inte beredd på att prata politik, och framstod som totalt urblåst i intervjun. Mycket underhållande, men till syvende og sidst inte mer än en anekdotisk krumelur i marginalen.
Citera
2013-12-20, 14:36
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
SVT gjorde en likartad grej med en moderat-kärring för ett antal år sedan, tanten var glad i hatten och inte beredd på att prata politik, och framstod som totalt urblåst i intervjun. Mycket underhållande, men till syvende og sidst inte mer än en anekdotisk krumelur i marginalen.

Nä, det är precis så jag ser det. Klippet med tanten var kul på samma sätt som hundra höjdare var kul - lite lyteskomik. Men hon förändrar ingenting, hon är inte representativ för partiet och hon sitter i kommunfullmäktige någonstans i Sverige. Hon kunde lika gärna varit sosse, men nu var hon sverigedemokrat, till alla vänsternissars stora förtjusning. Let 'em eat cake.

Snygg mössa!
Citera
2013-12-20, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan

Snygg mössa!

Att signaturen Fula gubben och påven var samma person var nog mer än vi visste...

http://www.trbimg.com/img-511ece56/turbine/la-ol-pope-benedict-xvis-sartorial-flare-20130-004/600/600x413
Citera
2013-12-20, 15:39
Medlem
Narkomats avatar
Jag tycker inte intervjun var så katastrofal. Hon framstår som ganska sympatisk, och jag tycker inte det är särskilt konstigt att hon inte kan svara på detaljer om hur vården ska omfinansieras.

Tycker man märker en tendens att media ställer "svåra" frågor till SD om varför de inte har fått något inflytande, att de inte fått igenom något av sin politik. Jag tror att det är en fråga som endast gynnar SD, för både förklaringen och lösningen på det "problemet" är ju uppenbar för alla som lyssnar.
Senast redigerad av Narkomat 2013-12-20 kl. 15:42.
Citera
2013-12-20, 15:49
Medlem
Äckligt mobbningsbeteende av svensk media än en gång.

Interasistmen hänger snabbt på och hånar en gammal tant som egentligen inte vill vara politiker utan är där för en god sak när ingen annan vågar. Samma gamla mobbningsbeteende återfinns på skolgårdar och arbetsplatser runt om i landet. Äckligt.
Mobbning skall alltid bekämpas och jag kan verkligen inte se några andra utfall än att folk tycker genuint synd om tanten och får ett växande hat mot media.

Äckligt.
Citera
2013-12-20, 15:50
Medlem
Fula Gubbens avatar
Alla Flashbackare med lite stil bär tomteluva kring jul & vintersolstånd! Se så!
Citera
2013-12-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
ja nog har reinfedt rekord i krumelurministrar.
Citera
2013-12-20, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narkomat
Jag tycker inte intervjun var så katastrofal. Hon framstår som ganska sympatisk, och jag tycker inte det är särskilt konstigt att hon inte kan svara på detaljer om hur vården ska omfinansieras.

Tycker man märker en tendens att media ställer "svåra" frågor till SD om varför de inte har fått något inflytande, att de inte fått igenom något av sin politik. Jag tror att det är en fråga som endast gynnar SD, för både förklaringen och lösningen på det "problemet" är ju uppenbar för alla som lyssnar.
ja klyphuggare o ämnen till lägervakter råder de ingen brist på.
Citera
2013-12-20, 22:01
Medlem
TailgunnerJoes avatar
Engqvist-klippet är bra att sprida på Facebook och andra platser. Bra sätt att få folk att rösta ansvarsfullt vid nästa val...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in