2013-12-20, 01:12
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zundell
Säger inte att du har fel, men lust att bjuda på några exempel?

Fellaini som enda värvning i somras... Miss på Hazard, och flera andra som jag inte kommer ihåg. United kan inte längre välja och vraka.
2013-12-20, 01:17
Medlem
zundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Fellaini som enda värvning i somras... Miss på Hazard, och flera andra som jag inte kommer ihåg. United kan inte längre välja och vraka.

Ingen som sagt att man kan välja och vraka. Angående Hazard så ville man inte betala agenten dom hutlösa summorna som han ville ha.
2013-12-20, 01:21
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Säger inte att du har fel, men lust att bjuda på några exempel?

Lucas. Pogba.

Citat:
Ingen som sagt att man kan välja och vraka. Angående Hazard så ville man inte betala agenten dom hutlösa summorna som han ville ha.

Hade United haft samma attraktionskraft hade Hazard på något sätt löst det med sin agent.
Senast redigerad av snillet_1 2013-12-20 kl. 01:24.
2013-12-20, 01:23
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

Det är väl uppenbart att "välja och vraka"-möjligheten ändå har minskat. Man har inte fått loss en vettig innerfältare på 3-4 år, trots tiotalet försök. Till exempel.
2013-12-20, 01:23
Avslutad
Håller Gustavo klart förre Paulinho, inget snack egentligen. Fortfarande för tidigt men det jag sett av Paulinho har han varit rätt blek..
2013-12-20, 01:29
Medlem
zundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Lucas. Pogba.

Hade United haft samma attraktionskraft hade Hazard på något sätt löst det med sin agent.

Lucas hade man ju tills PSG kom in och betala alldeles sjuka summor, det är helt omöjligt att konkurrera med. Pogba var borta så fort Raiola kom in i bilden, sen gjorde man ju bort sig där också när man spelade en högerback i mitten istället för honom, möjligt att det kan ha påverkat.

Citat:
Det är väl uppenbart att "välja och vraka"-möjligheten ändå har minskat. Man har inte fått loss en vettig innerfältare på 3-4 år, trots tiotalet försök. Till exempel.

Vet inte ens om den någonsin har funnits? Vilka tiotal försök?
2013-12-20, 01:33
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Lucas hade man ju tills PSG kom in och betala alldeles sjuka summor, det är helt omöjligt att konkurrera med. Pogba var borta så fort Raiola kom in i bilden, sen gjorde man ju bort sig där också när man spelade en högerback i mitten istället för honom, möjligt att det kan ha påverkat.

Vet inte ens om den någonsin har funnits? Vilka tiotal försök?

Om man ska lita på rykten så har man iaf gått bet på Pogba, Lucas, Thiago, Sneijder, Fabregas, Modric och Ander. Säkert en massa som jag glömt.
2013-12-20, 01:39
Medlem
zundells avatar
Citat:
Om man ska lita på rykten så har man iaf gått bet på Pogba, Lucas, Thiago, Sneijder, Fabregas, Modric och Ander. Säkert en massa som jag glömt.

Du sa innermittfältare? Lucas och Sneijder räknar inte jag som det. Thiago har själv sagt att United inte hörde av sig. Fabregas skulle jag inte gråta över, kändes ungefär lika lätt att få igenom som Xavi. Modric har man möjligen försökt få, ska dock sägas att Sir Alex inte ville ha någonting med Levy att göra efter Berba-gate. Så för att få Modric lär man varit tvungen att lasta upp en enorm summa.
2013-12-20, 01:46
Bannlyst
Citat:

Enligt de mest trovärdiga källorna var Moyes "inte säker" på Thiago. Sa inte Thiago själv att United aldrig ens pratat med honom? Orkar inte googla nu.

Sneijder, tror du han valde Galatasaray före?

Fabregas hade inte Bayern eller Real heller kunna få.

Modric har väl United aldrig varit nära att värva.

Ander Herrera? Är rätt övertygad om att han hade velat gå till United om möjligheten fanns. Sitter han inte t.om på bänken hela tiden nu just därför? Llorente-scenario.

Pogba tyckte han förtjänade mer speltid, han ville spela. Verkar ha gjort rätt val, fick mer lön och mer speltid.

Lucas missade man nog på. Vill minnas att han hade kommit överens med United, men att han valde PSG i sista stund.

Nu kanske det låter som att jag skäller ut dig men så är inte fallet, faktum är att jag delvis håller med. Fast United har väl aldrig köpt riktigt, riktigt stort heller. Och så betalar man ju rätt dåligt jämfört med de flesta andra. Känslan är att fler och fler går efter pengarna. Och Fergie var envis, ville aldrig betala avgifter till agenter (därför rök Hazard som någon nämnde).
2013-12-20, 01:59
Medlem
anteri17s avatar
Det handlar inte bara om att spelarna tackat nej, utan om att klubben inte payat spelarnas värde.

Att ens försvara Pogba-gate är ganska rolig underhållning. Hade bara Ferguson lovat honom typ hälften starter så hade han stannat. Nu gick han till Juve, spelade ungefär så mycket förra året, och klassas nu som världens bästa unga spelare, och skulle med enkelhet gå rakt in bredvid Carrick Att då inte erbjuda det Pogba ville ha är så här efterhand bland det sämsta Ferguson har gjort.
2013-12-20, 02:00
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Du sa innermittfältare? Lucas och Sneijder räknar inte jag som det. Thiago har själv sagt att United inte hörde av sig. Fabregas skulle jag inte gråta över, kändes ungefär lika lätt att få igenom som Xavi. Modric har man möjligen försökt få, ska dock sägas att Sir Alex inte ville ha någonting med Levy att göra efter Berba-gate. Så för att få Modric lär man varit tvungen att lasta upp en enorm summa.

Det är en definitionsfråga. Jag kan tycka att innerfältare är ett samlingsnamn för såväl offensiva som defensiva mittfältare. Och båda två hade enkelt kunnat spela bredvid Carrick.
2013-12-20, 02:07
Medlem
zundells avatar
Citat:
Det är en definitionsfråga. Jag kan tycka att innerfältare är ett samlingsnamn för såväl offensiva som defensiva mittfältare. Och båda två hade enkelt kunnat spela bredvid Carrick.

Nej, det är det verkligen inte, varken Sneijder (Sneijder som till 99% spelat som offensiv mittfältare i ett tremannamittfält) eller Lucas hade kunnat spela bredvid Carrick. Vet du vem Lucas är?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in