2013-12-19, 15:36
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Snacka om att greppa efter halmstrån

PM kontroll med Tele2 ang LJs uppgifter (Datum: 2010-08-17 )

Belägg att PMet inte finns.
Bevisbördan ligger hos den som påstår att det finns, dvs dig.
Att du skrev som du gjorde istället för att läggaupp beviset här, är tillräckligt bevis för att det inte existerar något pm.
Skulle telefonerna kontrollerats så är de enda som skulle kunna kolla sånt polisen, och då hade det funnits med i förundersökningsprotokollen.
Dessutom så hamnade förhören med LJ i slasken, varför det är orimligt att tro att polisen begärt in uppgifterna.
Med andra ord, fortsatta lögner från dig som du försöker göra till trådsanningar.
Citera
2013-12-19, 15:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men varför säger inte FS att han fått pengarna av marina då? Han har ju fått så mycket annat som han inte sticker under stol med, resor o annat. Han har inget behov av att framstå som någon som klarar sig själv.

Vad beträffar rån av okänd/-a gm. Varför skulle de ta såna risker med att skaffa undan kropp, bädda om i sängen, karva ut kulor ur väggar mm? De riskerar att lämna massor av spår efter sig, säkrast vore att dra direkt. Det finns inget som tyder på att huset sökts igenom. Inget är stulet förutom plånbok o telefon. Datorerna stod framme, plockar de med sig en mobil tar de väl datorn också? Hur skulle de haft tillfälle att ta filofaxen, som fanns där när polisen Borgar var där första gången med mamman o systern men som var borta några dagar senare när den tekniska undersökningen gjordes? Det sista gäller f ö för dejten också.
Om han sagt att han fick pengar av henne så hade han troligen gett dem ett motiv.

De kom inte dit för datorer utan kontanter som via ryktet skulle finnas.

Återigen de känner sig tvingade att städa eftersom ett spår av dem går inte att förklara till skillnad från ett spår efter FS.
Citera
2013-12-19, 15:38
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Absolut, jag har citerat PMet.
ett påstått citat är inget bevis, suck….
Senast redigerad av klokastiklassen 2013-12-19 kl. 15:39. Anledning: edit
Citera
2013-12-19, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
ett påstått citat är inget bevis, suck….

Det är inget påstått citat. Det kommer direkt från Polisens PM.
Ljuger Polisen ?
Citera
2013-12-19, 15:46
Avslutad
Citat:
Anser du själv att det framgår av ditt citat vilka telefonnummer som är undersökta?
Citera
2013-12-19, 15:50
Bannlyst
Citat:
Anser du själv att det framgår av ditt citat vilka telefonnummer som är undersökta?

Jag har nämnt LJs fru redan, men eftersom du är nyfiken och frågar snällt så kan jag meddela att man kollade både Roine, LJ och LJs fru.

Inte ett samtal som stämmer med det LJ påstår för 26-30e.

LJ har inte koll på vilken vecka det är.
Det säger han själv i förhör med Polisen.
Citera
2013-12-19, 15:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om han sagt att han fick pengar av henne så hade han troligen gett dem ett motiv.

De kom inte dit för datorer utan kontanter som via ryktet skulle finnas.

Återigen de känner sig tvingade att städa eftersom ett spår av dem går inte att förklara till skillnad från ett spår efter FS.
Men han har ju berättar att han fått resor, kameror osv av henne. Var skulle just pengar gett honom ett motiv? Tvärtom, ifall hon gav honom pengar försvann ju motivet att råna henne på pengar. Fanns ingen anledning för honom att ljuga om detta.

Om de kom för kontanter, varför tog de då hennes mobil? Vilket rykte förresten?

Det var då mycket större risk att de skulle avsätta spår när de for runt i huset och letade efter alternativa bäddmadrasser, lakan, absorptionsmaterial, filtar osv än om de bara dragit. De kan ju inte ha haft nån aning om var allt detta förvarades så de måste ha letat igenom hela huset. Snacka om risk för att avsätta spår. Och tiden, de ska både haft ihjäl henne, skaffat undan kroppen, letat efter kontanter och prylar, städat huset, fixat med nya madrasser, dumpat bilen osv. Allt medan de visste att någon kunde knalla in genom dörren närsomhelst. Nej, det funkar inte. Inte sannolikt.
Citera
2013-12-19, 15:59
Bannlyst
Citat:
Det är lika begåvat som att jag skulle kräva att mina läsare själv ska leta upp de handlingar jag citerar ur. Du har ju rimligen haft citatet framme när du skrev det. Hur svårt hade det varit att visa det i verkligheten?
Citera
2013-12-19, 16:01
Avslutad
Citat:
Jag har nämnt LJs fru redan, men eftersom du är nyfiken och frågar snällt så kan jag meddela att man kollade både Roine, LJ och LJs fru.

Inte ett samtal som stämmer med det LJ påstår för 26-30e.

LJ har inte koll på vilken vecka det är.
Det säger han själv i förhör med Polisen.

Återigen, anser du att ditt citat berättar vilka telefnnummer som är undersökta? Annars kan du lägga upp bevis för det. Att du säger det är nämligen ingen bekräftad fakta.
Citera
2013-12-19, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det är lika begåvat som att jag skulle kräva att mina läsare själv ska leta upp de handlingar jag citerar ur. Du har ju rimligen haft citatet framme när du skrev det. Hur svårt hade det varit att visa det i verkligheten?

Citat:
Återigen, anser du att ditt citat berättar vilka telefnnummer som är undersökta? Annars kan du lägga upp bevis för det. Att du säger det är nämligen ingen bekräftad fakta.

Nej, jag återger PMet.
De telefonnummer som är undersökta är de LJ uppger sig använt.

Anledningen är att jag inte kan kopiera hela PMet, tyvärr, tackar som frågar.

Fler frågor på PMet ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-19 kl. 16:09.
Citera
2013-12-19, 16:17
Avslutad
Citat:
Nej, jag återger PMet.
De telefonnummer som är undersökta är de LJ uppger sig använt.

Anledningen är att jag inte kan kopiera hela PMet, tyvärr, tackar som frågar.

Fler frågor på PMet ?
Menar du att MH, i sin inlaga till rätten, inte bifogade pm :et i sin helhet, utan gjorde en klippa-och-klistra ā la Marjasin?
Citera
2013-12-19, 16:23
Bannlyst
Citat:
Menar du att MH, i sin inlaga till rätten, inte bifogade pm :et i sin helhet, utan gjorde en klippa-och-klistra ā la Marjasin?

Han bifogade hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in