Citat:
Ursprungligen postat av
shia-iran-irak
Har du någon gång tänkt på alla skapelser i planten som gud har skapat?
Har du någon tänkt hur stort rymden är och vem som är kapabel att kunna skapa något sånt?
Du utgår alltså från att någon har skapat universum, och att denna någon är gud?
Citat:
När ni i norden trodde att jorden var platt så visste vi muslimer att jorden var rund sen Quranan uppstod.
Det säger absolut ingenting, och samtidigt kan man ju påpeka
Citat:
Medans ni skickar rymd raketer för att kunna forska om rymden och tar reda information om rymdens stjärnor så stod redan all fakta om det i quranen.
Visa mig var det står om relativitetsteorin, neutronstjärnor, svarta hål, neutrinos, kärnfysik, higgsbosonen etc.
Citat:
Saker som ni forskar om det kunde vi för 1400 år sedan eftersom quranen är guds ord.
Det står i koranen. Så långt är vi överens. Det enda jag kan se att det bevisar är att den/de som skrev koranen även kunde en del om matematik och fysik.
Citat:
Sura 31, vers 10:
Han har skapat himlarna utan synliga stöd...
Sura 13, vers 2:
Gud är den, som satt himmelen i höjden utan synliga stöd; sedan satte han sig på tronen och gjorde solen och månen underdåniga...
Dessa två verser vederlägger tron att himlarnas valv stöttas av stolpar som ensamt hindrar att himlarna ramlar på jorden.
Nej, att något står i koranen betyder inte att det är sant. Trollar du, eller är du så korkad att du tror att det här räcker som bevis?
Jag tror jag börjar med detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
shia-iran-irak
Självklart så tänker jag inte själv utan jag lär mig av koranen
Fast det här inlägget gör att du är rätt så lätt att trollförklara. Får jag inget vettigt svar här så lägger jag ner.