2013-12-19, 10:16
Medlem
Kallixs avatar
Åklagaren fick ställa några kompletterande frågor till AJ. Man hade undersökt AJs telefon och där sett att han inte besökt Facebook på mordnatten, som AJ sagt han gjorde när han skiträdd stod och väntade på sina kompisar. AJ svarade att han hade använt en annan telefon. Rinsell kontrade att ingen annan telefon hittats.

Stämningen hade tydligen blivit mer hätsk än den varit under hela rättegången. AJ gick in i en, som reportern beskrev det, ”aggressiv försvarsställning" och sa bland annat att åklagaren vill vilseleda rätten genom att misstänkliggöra honom.

Jag, och många med mig, har ju funderat lite på varför inte åklagarna har konfronterat de misstänkta tuffare under förhandlingarna. Men det kanske inte är så viktigt att försöka få fram sådana sidor? Jag tycket det borde vara det. ?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5737507
Citera
2013-12-19, 10:36
Medlem
Är någon flashbackare på plats idag?
Edit:
Jag undrar om mamma morot är i salen.
Senast redigerad av matematiker 2013-12-19 kl. 10:40.
Citera
2013-12-19, 10:39
Medlem
Idag ber jag min sista bön angående detta och tänder ett ljus. Hoppas verkligen att detta får ett ärligt och så rättvist avslut som det bara går. Jag sänder mina tankar och styrkekramar till IFs nära och kära. Må rättvisa skipas.
Citera
2013-12-19, 10:51
Medlem
Hoppas att morots advokat begära att AJ skall frias från häktet, då, vet vi hur tingsrättens utgångspunkt ser ut.
Citera
2013-12-19, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freedomterror
Med tanke på det våld som verkar ha skett så känns det inte som att det var ett dråp.
hans intention var säkert inte att han skulle åka hem till ida och sen mörda henne.
men det känns inte som ett misstag.
att han sen har någon psykisk störning och uppenbarligen inte har varken vett eller impuls kontroll... det är en annan sak...

Vad menar du "med tanke på det våld". Tycker du det är ett milt våld eller?
Citera
2013-12-19, 10:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Hoppas att morots advokat begära att AJ skall frias från häktet, då, vet vi hur tingsrättens utgångspunkt ser ut.
Klart att han kommer att göra det, det är försvarets linje. Morot är oskyldig.
Citera
2013-12-19, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Klart att han kommer att göra det, det är försvarets linje. Morot är oskyldig.
Då måste rätten bestämma sig idag om han måste sitta kvar eller inte?
Citera
2013-12-19, 11:01
Medlem
Åklagare Eva Johnson går hårt åt lögnerna som de åtalade dragit med. Hon hänvisar till FUP och hur historier ändras efter att man har läst de medåtalades historier i fupen.

Hon synar dem ganska hårt nu.
Citera
2013-12-19, 11:06
Medlem
Freedomterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vad menar du "med tanke på det våld". Tycker du det är ett milt våld eller?

Kanske utryckte mig otydligt, men nej verkligen inte, med tanke på hur mycket blod det var på platsen.
D är det inget som bara råkar ske, det tyder enligt mig på ett riktigt kraftigt våld, upprepat våld
besinninglöst våld.

Jag ser det som ett mord, och jag tror Moroten är skyldig, speciellt med tanke på den historik han har av
kvinnovåld. Han borde ha besöksförbud mot kvinnor överhuvudtaget.
Han verkar ju inte kunna hålla sig från att spöa på kvinnor.
Det är inte normalt överhuvudtaget att ha den brottshistorik han har...
Han är ett riktigt praktsvin enligt mig som inte förtjänar att vara ute bland folk,oavsett om han mot förmodan skulle vara oskyldig till detta brott....

Om det hade kommit fram att någon av mina närmsta polare eller ens ytligt bekanta haft sån historik, så hade jag inte ens velat sett åt dom, såna personer förtjänar inte ens att bli hälsade på.
Senast redigerad av Freedomterror 2013-12-19 kl. 11:10.
Citera
2013-12-19, 11:08
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadeq
Åklagare Eva Johnson går hårt åt lögnerna som de åtalade dragit med. Hon hänvisar till FUP och hur historier ändras efter att man har läst de medåtalades historier i fupen.

Hon synar dem ganska hårt nu.

Mm, hade varit intressant att höra hennes tonläge vid framställningen av alla lögner.
Citera
2013-12-19, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freedomterror
Kanske utryckte mig otydligt, men nej verkligen inte, med tanke på hur mycket blod det var på platsen
så är det inget som bara råkar ske, det tyder enligt mig på ett riktigt kraftigt våld, upprepat våld
besinninglöst våld.

Jag ser det som ett mord, och jag tror Moroten är skyldig, speciellt med tanke på den historik han har av
kvinnovåld. Han borde ha besöksförbud mot kvinnor överhuvudtaget.. han verkar ju inte kunna hålla sig från att spöa på kvinnor. det är inte normalt överhuvudtaget att ha den brottshistoria han har...
ett riktigt praktsvin enligt mig som inte förtjänar att vara ute bland folk oavsett om han mot förmodan skulle vara oskyldig till detta brott....

hade det kommit fram att någon av mina närmsta polare eller ens ytligt bekanta haft sån historik så hade jag inte ens velat sett åt dom, såna personer förtjänar inte ens att bli hälsade på.

Ok nästan överens, men jag tror inte han kommer att dömas för mord.
Citera
2013-12-19, 11:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Då måste rätten bestämma sig idag om han måste sitta kvar eller inte?
Visst måste den det, men den kan ändra sig ända tills dom meddelas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in