Olika bud - olika siffror....
När denna soppa startade var både linje17 och pressen överens om att det var en lokal grupp som brukade hänga runt fotbollsplanen och kladda hakkors på byggnader, och detta hade pågått sen i somras.
Vad jag kan se av häktningsprotokollet så räknar jag till
33 olika personer, ingen av dessa är bosatt/hemmahörande i Kärrtorp. Närmast boende av de häktade är 2 från Bagarmossen, 1 från Bandhagen, 1 från Sköndal och 2 Farstabor, alltså 6 st som bor utefter linje 17. Sen så är resten utspridda över hela mälardalen typ Tierp,Västerås,Söderhamn, Sunnansjö etc.
Jag har svårt och tro att dessa skulle masa sig till en grusplan i Kärrtorp och öva marscher, (som sen SvD via vittne påvisat att det inte stämde), snarare verkar det vara ett nasse-kavalleri som ringts ut. Polisen har sagt
26 st, men det är
33 i dokumenten varav en med sekretess.
Detta påvisar oavsett summan att detta inte var något lokalt alls, Linje17 tog med "ett hundratal" Afa i sin demo, och nassarna ringde in hela mälardalen, och allt detta för att pinka in revir i Kärrtorp, jag köper inte detta. De som har annan info är välkommen med info här. Men det är kristallklart att det var frågan om en uppgörelse- och att linje17 höll inne med vital info för vissa deltagare, annars hade ju aldrig alla Afa anslutit sig till demon på torget.
Listan igen:
https://anonfiles.com/file/6c31e8de1c23a0891f29f8a987499aff