En vännina till mig gjorde en så kallad LASEK för ett par år sedan. Det var jobbigt veckorna efter behandlingen men idag mår hon bra. Det hon sa var att man måste ta hand om ögonen veckorna direkt efter behandlingen, för det är då ögonen måste ha rätt förutsättningar för att läka ordentligt. En smart grej hon gjorde, och som jag kan dela med mig, är att hon inte bokade en behandling på sin lokala klinik i Gävle. Hon anser (vilket låter logiskt) att läkare som får träna på många patienter blir "bättre och duktigare". Därför ordnade hon så att en ögonklinik i storstan stockholm fick göra jobbet :-) Sökte på
klinik för lasek i stockholm och fick en massa olika att välja från. Ringde till dem alla och bokade in en gratis förundersökning. Efteråt visste hon vilken som hon ansåg skulle bäst ta hand om henne och hennes ögon.
Visst, det var lite halos och problem med kontrastskillnader, men idag mår hon väldigt bra och är glad att hon gjorde operationen! Det måste man ändå säga är fantastiskt.... men personligen är jag nog lite för skraj för att göra en operation själv.