Citat:
Ursprungligen postat av
Humbug
Ehum.. astralplanet, alltså? Det är ju inte direkt den gängse bilden av en vampyr, därav min svårighet att bestämma vad som egentligen är topic i den här tråden...
/mod
Har du svårigheter med att acceptera att det skulle finnas ett astralplan, för tråden handlar om ( som många av mina trådar här hos er ) mina och mina elevers erfarenheter av bl.a. det astrala planet.
Enligt mina erfarenheter/kunskaper så finns det i dagsläget inga vampyrer på det fysiska planet, men de vampyrer som dock finns existerar IDAG på det astrala planet och påverkar oss människor på det fysiska planet, men som jag i något tidigare inlägg sa så har jag en oro då jag märker att dessa varelser börjar närma sig det fysiska planet, och min oro gäller vad som händer om dom lyckas att tränga igenom...detta är också en orsak till att jag skriver om fenomenet här på FB.
Sedan är det väl så att jag förstår helt om du anser att "mitt prat" om det astrala och om vampyrer verkar vara rena nyset, du är inte ensam om den åsikten ( om du nu har en sådan åsikt ). Om du ändå har ett visst intresse kan du undersöka vad som skrivits om det astrala, och då kommer du att finna att det är inte endast jag som skriver om det astrala som ett existerande fenomen av den faktiska verkligheten, det finns hyllmeter om det astrala.
Så topic i denna tråd är fenmenet vampyrer...dvs. varken de blodsugande djur som finns på det fysiska planet eller fantasifigurer som gestaltas i bl.a. film, topic är existerande levande varelser som lever helt nära människan, personligen har jag valt att kalla dom vampyrer, då likeheten är slående om man jämför med en del framställningar inom film...men de suger som sagt inte blod, utan livnär sig på våra livsenergier.