2013-12-13, 18:17
Medlem
...och jag väntar på min metodbeskrivning och instruktionerna till hur jag ska göra för att kunna besöka astralplanet och den esoteriska världen. Hur länge ska jag behöva vänta, innan jag får kalla Castaneda för lögnare, charlatan och svikare?

...eller är det symptomatiskt för Castanedas dåraktigheter att inte låtsas om önskemål om konkretioner av hans påståenden?

Jag väntar!
Citera
2013-12-13, 21:02
Moderator
Humbugs avatar
OT raderat!
/mod
Citera
2013-12-13, 22:27
Medlem
tack för kvällens fnitter! rolig tråd men lite väl uppenbart troll
Citera
2013-12-15, 18:54
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av castaneda
Ditt inlägg här sammanfattar du dig själv ganska tydligt Vill du fortsätta och leva i din bubbla av självförhärligande svada så får du givetvis göra det...men silar du inte snacket och har mer stil på dina inlägg, får du i fortsättningen det svar du förtjänar
Jo jag skrev: DE ORGANISMER JAG RÄKNADE UPP BEHÖVER INTE ÄMNEN AV BIOLOGISKT URSPRUNG!!!!!!!!! Vad i denna korta tydliga mening var det du inte förstod? Eller vill du gå i klinch och visa att acetatoxiderarna inte kan leva av abiotiskt acetat? Det ska bli spännande i så fall...
Citera
2013-12-15, 21:28
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jo jag skrev: DE ORGANISMER JAG RÄKNADE UPP BEHÖVER INTE ÄMNEN AV BIOLOGISKT URSPRUNG!!!!!!!!! Vad i denna korta tydliga mening var det du inte förstod? Eller vill du gå i klinch och visa att acetatoxiderarna inte kan leva av abiotiskt acetat? Det ska bli spännande i så fall...

Fortsätter och hävdar att allt liv är beroende av antingen levande organismer eller "restprodukter" av levande organismer...
Citera
2013-12-15, 22:58
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Fortsätter och hävdar att allt liv är beroende av antingen levande organismer eller "restprodukter" av levande organismer...
Då är du ju dum i huvudet men det var ingen överraskning. Eller hade du något att säga om t ex acetatoxiderande bakterier? Nästa gång du tramsar vidare utan att bemöta detta argument kommer åtminstone jag att betrakta som 0.03 så får vi se om jag får medhåll i det.
Citera
2013-12-16, 17:00
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Då är du ju dum i huvudet men det var ingen överraskning. Eller hade du något att säga om t ex acetatoxiderande bakterier? Nästa gång du tramsar vidare utan att bemöta detta argument kommer åtminstone jag att betrakta som 0.03 så får vi se om jag får medhåll i det.

Tror inte vi kommer längre här, då du inte har förmågan att samtala om tråden dvs. vampyrer...det du säger om bakterier får stå för dig, och det visar mer om vad du har innanför pannbenet...nadda ..

Vill du samtala om vampyrer är du välkommen...annars är det tack och adjöken fröken...
Citera
2013-12-16, 19:05
Medlem
Citat:
Vill du samtala om vampyrer är du välkommen...annars är det tack och adjöken fröken...

Sista chansen Castaneda: Ge mig en beskrivning och metod för hur jag ska gå tillväga för att närsomhelst kunna se eller besöka astralplanet - eller etervärlden eller vaddetnukallas. Du har strutsat min begäran länge nog nu och jag har ett par finfina epitet på lager till dig om du inte publicerar något nu.

Du har behändigt nog inte svarat på mina inlägg och jag kan förstå det, eftersom jag egentligen inte förväntar mig en beskrivning och förklaring till hur jag ska kunna få syn på det du påstår finns. Senast i morgon förväntar jag mig en publicering.

Tack på förhand och lycka till!
Citera
2013-12-16, 20:28
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichiburo
Sista chansen Castaneda: Ge mig en beskrivning och metod för hur jag ska gå tillväga för att närsomhelst kunna se eller besöka astralplanet - eller etervärlden eller vaddetnukallas. Du har strutsat min begäran länge nog nu och jag har ett par finfina epitet på lager till dig om du inte publicerar något nu.

Du har behändigt nog inte svarat på mina inlägg och jag kan förstå det, eftersom jag egentligen inte förväntar mig en beskrivning och förklaring till hur jag ska kunna få syn på det du påstår finns. Senast i morgon förväntar jag mig en publicering.

Tack på förhand och lycka till!

Har redan svarat dig...men MOD valde att ta bort svaret...vi får se om detta svar får stå kvar.

Vill börja med att säga att om du är verkligen intresserad av att kunna gå ut i den astrala delen av verkligheten så föreslår jag att du googlar fram olika metoder...det finns hyllmeter av astrala upplevelser/beskrivningar/metodik. Så det är inte alls svårt att få fram metodik som även skulle passa dig...sedan är det bara och sätta igång och öva.

Från mig får du inga anvisningar då du inte är en elev till mig.

Som sagt jag har redan svarat dig...men svaret togs bort.

Ger dig ändå några ord i all vänlighet...ÄR din inställning att söka upp vampyrer så lovar jag dig att du kommer att finna dem, eller rättare sagt dom kommer att finna dig.
Citera
2013-12-16, 20:35
Medlem
Citat:
Har redan svarat dig...men MOD valde att ta bort svaret...vi får se om detta svar får stå kvar.

Vill börja med att säga att om du är verkligen intresserad av att kunna gå ut i den astrala delen av verkligheten så föreslår jag att du googlar fram olika metoder...det finns hyllmeter av astrala upplevelser/beskrivningar/metodik. Så det är inte alls svårt att få fram metodik som även skulle passa dig...sedan är det bara och sätta igång och öva.

Från mig får du inga anvisningar då du inte är en elev till mig.

Som sagt jag har redan svarat dig...men svaret togs bort.

Ger dig ändå några ord i all vänlighet...ÄR din inställning att söka upp vampyrer så lovar jag dig att du kommer att finna dem, eller rättare sagt dom kommer att finna dig.
Väntar fortfarande på bevis/källor för dina påståenden....
Citera
2013-12-17, 21:14
Moderator
Humbugs avatar
Ehum.. astralplanet, alltså? Det är ju inte direkt den gängse bilden av en vampyr, därav min svårighet att bestämma vad som egentligen är topic i den här tråden...
/mod
Citera
2013-12-17, 22:20
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Ehum.. astralplanet, alltså? Det är ju inte direkt den gängse bilden av en vampyr, därav min svårighet att bestämma vad som egentligen är topic i den här tråden...
/mod

Har du svårigheter med att acceptera att det skulle finnas ett astralplan, för tråden handlar om ( som många av mina trådar här hos er ) mina och mina elevers erfarenheter av bl.a. det astrala planet.

Enligt mina erfarenheter/kunskaper så finns det i dagsläget inga vampyrer på det fysiska planet, men de vampyrer som dock finns existerar IDAG på det astrala planet och påverkar oss människor på det fysiska planet, men som jag i något tidigare inlägg sa så har jag en oro då jag märker att dessa varelser börjar närma sig det fysiska planet, och min oro gäller vad som händer om dom lyckas att tränga igenom...detta är också en orsak till att jag skriver om fenomenet här på FB.

Sedan är det väl så att jag förstår helt om du anser att "mitt prat" om det astrala och om vampyrer verkar vara rena nyset, du är inte ensam om den åsikten ( om du nu har en sådan åsikt ). Om du ändå har ett visst intresse kan du undersöka vad som skrivits om det astrala, och då kommer du att finna att det är inte endast jag som skriver om det astrala som ett existerande fenomen av den faktiska verkligheten, det finns hyllmeter om det astrala.

Så topic i denna tråd är fenmenet vampyrer...dvs. varken de blodsugande djur som finns på det fysiska planet eller fantasifigurer som gestaltas i bl.a. film, topic är existerande levande varelser som lever helt nära människan, personligen har jag valt att kalla dom vampyrer, då likeheten är slående om man jämför med en del framställningar inom film...men de suger som sagt inte blod, utan livnär sig på våra livsenergier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in