Vad ska man säga?
För det första: Högerextrema är oftast minst lika mycket arbetarklass som vänsterextrema om inte i ännu högre grad, ingen jätteskillnad. Oftast går väl högerextrema på socialbidrag etc i ännu högre utsträckning än vänsterextra, de lever i samhällets kant och är inte sällan kriminella.
För det andra, dessa högerextrema som härjade i Kärrtorp jag tror egentligen bryr sig extremt lite om det politiska budskapet. Möjligtvis använder de det politiska budskapet för att få härja och slåss, ungefär som fotbollshuliganer, ingen stor skillnad, de söker upp våldet och älskar det. Säger inte att de är dumma, däremot säger jag att de ofta är outbildade och vilse i största allmänhet. Outbildade och personer med låg intelligenskvot är inte samma sak men de kan lätt uppfattas på ungefär samma sätt.
Ungefär samma hierarkier som i alla gäng, de yngre försöker vara extra brutala och imponera på seniorerna för att försöka komma upp i hierarkin.
Just att det var mycket barn och barnfamiljer som drabbades i Kärrtorp visar precis vad det här är för typer. Att de arga unga svinen inte drar sig för något är en sak som är säkert. Samt att polisen är ofattbart tandlös i vårt land.
Det mest komiska av allt är väl att högerextrema inom tex SD ibland borgar för att ökade resurser till polisen.
Men just i detta fall håller jag faktiskt med, jag vill sannerligen ha ökade resurser till polisen samt högre straffskalor i Sverige, inte minst för att komma åt högerextrema.