Citat:
Ursprungligen postat av
polisbrickan
Det vore på tiden att någon startade två Wikipedia-artiklar i ämnet. En och var som sakligt radar upp styrkta slagsmål på antingen det ena eller det andra lagets planhalvor.
Det hade verkligen behövts i en propagandadjungel som denna...
Exempel:
Citat:
Ursprungligen postat av Nordfront
- "Ser man historiskt så vet jag inte att den här typen av demonstrationer angripits rent fysiskt", svarade polisens presstalesman, Kjell Lindgren.
Smaka på det där citatet. Historiskt sett har den här typen, det vill säga ”anti-rasistiska”, demonstrationer aldrig tidigare angripits fysiskt.
Felaktigt antagande? Han kan ju lika gärna mena en demonstration med en stor mängd familjer/äldre? Kjell kanske är lite senil?
Jag vill veta vilket eftersom jag är nyfiken på om det finns belägg för att vänsterextremister gjort liknande angrepp på högerdemonstrationer? Dvs. att det fanns en stor mängd familjer/äldre inom själva demonstrationen vid tillfället.
Edit: Vill bara tillägga att jag själv inte hade tagit med mig mina barn på en demo som inte aktivt tagit avstånd ifrån alla former av våld dvs. avstånd ifrån grupperingar såsom AFA & RF.
Även detta:
Citat:
Ursprungligen postat av Nordfront
Som förälder kan man tycka att det är olyckligt att barn hamnar mitt i konfrontationer med politiska förtecken – men kom ihåg, det var inte nationella som inledde den mötesstörande verksamheten.
Källa?