2013-12-15, 22:53
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
K.H har iaf kvitton som bevisar en tidpunkt för hennes iaktagelser.
L får inte ihop storyn med sin vän. Sen var L inte villig heller att självmant kontakta polis, utan det var hans fruga som ringde och tipsade om en flaxande kalsongman.
Jag tror visserligen inte på L:s historia, men det behöver vi inte gå in på nu.

Om L har sett en flaxande kalsongman på Spekeröds rastplats, så har jag svårt att tro att detta skulle vara GM.

Varför skulle GM lasta in "paketet" i bilen, köra till en relativt välbefolkad plats och försöka gömma något i en buske, för att sedan köra hela vägen tillbaka ända till FP och dumpa "paketet"?

Spekeröds rastplats är/var ett känt tillhåll för vägpirater med stölder och beväpnade rån,
resandefolk boendes i tält och för sexträffar med dogging och bögmöten.
Det är i så fall troligare att kalsongmannen var en av de senare.
Citera
2013-12-15, 22:53
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Du får tipsa Hansson, han hinner nog än
Det är åklagarens -d.v.s statens skyldighet att få arbetet gjort med analyser.

Det är ju inte den som åtalas som ska bekosta och bevisa sin oskuld.
Citera
2013-12-15, 22:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag trodde att det var något oklart när exakt han iakttog kalsongmannen.
Du tror och gissar. Varför trodde du det? Var skulle vara oklart i så fall? Han kom hem kl 1. Han hade åtta minuters resväg hem. Chatten slutade 0:55.
Citera
2013-12-15, 22:54
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Jag trodde att det var något oklart när exakt han iakttog kalsongmannen.
Enligt åklagarens tidschema så iaktog L kalsongmannen när M chatta med sina killkompisar.
Citera
2013-12-15, 22:55
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nämn ett fall som har en sån sak med. Och du glömde berätta vad som fanns mer i emballaget och utanför emballaget. Det står något mer i dokumentet jag laddade upp nämligen det som blänkte vid ögat. Kommer du ihåg vad det rörde sig om? En ledtråd är kulhålet i väggen och benbiten som inte gick att analysera. Så ta den tid du behöver nu för att redogöra för hårstrukturerna och bevisvärdet av en sådan analys.

Behövs inga håranalyser av det råttfärgade håret från mordmisstänkte utan det räcker med dom indicierna som fallet har precis som i Arboga vet du.

Visst hade de tagit med sig en massa jord från platsen också? Återstå att de vad som framkommer där..
Citera
2013-12-15, 22:56
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det är åklagarens -d.v.s statens skyldighet att få arbetet gjort med analyser.

Det är ju inte den som åtalas som ska bekosta och bevisa sin oskuld.

Det är dock advokatens uppgift att begära mer analyser om han anser att det gagnar hans klient. Så dont try. Det som står på schemat är att den tilltalade ska förklara sig, så kan du tänka dig att en som är misstänkt måste förklara sig bättre. Hur ska detta gå med svar som jag vet inte kommer inte ihåg. Jag sov först där men om det va ljust eller mörkt vet jag inte. Jag kommer inte håg men då Marinas mobil fanns under bostadsmasten så åkte jag till kranen så jag va inte hemma då, så hon kanske va hemma???
Men snälla sortera lögnhalsen korrekt för en gång skull och det här med förklaringen kommer han inte undan.,

Citat:
Enligt åklagarens tidschema så iaktog L kalsongmannen när M chatta med sina killkompisar.

L är inte allt i detta fallet inte heller KH., Det finns betydligt svårare knipor som han ska klara sig ur.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-15 kl. 22:59.
Citera
2013-12-15, 22:57
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Nej, L fick inte göra fotokonfrontation fastän han sade att han skulle känna igen den han såg.
En konfrontation nu är värdelös. L var inte där vid tidpunkten 26-30e. Allt enligt Tele2.
L verkar ha ett gott minne. Han säger sig att han sett M rida utanför sitt hus.
Red hon?
Citera
2013-12-15, 23:02
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du tror och gissar. Varför trodde du det? Var skulle vara oklart i så fall? Han kom hem kl 1. Han hade åtta minuters resväg hem. Chatten slutade 0:55.

hehe..och det gissas inte från andra håll? Det gissas på alternativa gm bland annat. Så om du VET så kan du väl hosta upp denna alt gm då.
Jag tycker att ni ska hålla aggressioner och annat lite i schack här nu och ta det lite lugnt.
Jag påstår inte att jag vet, åter igen, därför det var ett frågetecken i slutet. Måste jag förklara vad som menas med en fråga för dig?

Och han kom hem PRICK klockan ett? Inget utrymme för lite felkällor där?
Citera
2013-12-15, 23:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
hehe..och det gissas inte från andra håll? Det gissas på alternativa gm bland annat. Så om du VET så kan du väl hosta upp denna alt gm då.
Jag tycker att ni ska hålla aggressioner och annat lite i schack här nu och ta det lite lugnt.
Jag påstår inte att jag vet, åter igen, därför det var ett frågetecken i slutet. Måste jag förklara vad som menas med en fråga för dig?

Och han kom hem PRICK klockan ett? Inget utrymme för lite felkällor där?
Inte tillräckligt för att någon ska kunna skjuta Marina, släpa ut henne ur sovrummet, slå in henne i paket, köra till rastplatsen och utföra trandansen på minus tre minuter.

I så fall är det mer sannolikt att felkällan är fel dag, eller fel bil.
Citera
2013-12-15, 23:06
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

FS kanske var någonstans och hämtade det han behövde (pressening etc) och passade på att köpa lite röka och åkte hem sen och dräpte M. Tror dock mer på shorts än kalsonger
Citera
2013-12-15, 23:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
FS kanske var någonstans och hämtade det han behövde (pressening etc) och passade på att köpa lite röka och åkte hem sen och dräpte M. Tror dock mer på shorts än kalsonger
Kryllar det av nattöppna byggmarknader runt Spekeröd?
Citera
2013-12-15, 23:09
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Det verkar mer som om kalsongmannen gjorde sig av med kebab. Om man nu ska ta L på allvar.

Eller varför inte badbyxor denna varma sommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in