2013-12-15, 20:14
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Varför skulle vi vilja ha poliskvinnans namn? En polis är som vilken som helst. Men en kriminell är alltid en specifik.

Du sa ju att vi skulle "sätta dit bovarna"?

"Polisen" tjänstgör åt bovarna.
Citera
2013-12-15, 20:16
Medlem
Robin88s avatar
Citat:
Här är 2 bilder på ligisterna som attackerade demonstrationen.
http://rssthlm.files.wordpress.com/2013/12/karrtorp2.jpg
http://rssthlm.files.wordpress.com/2013/12/karrtorp3.jpg

Någon som vet vilka dem är?

Kan bekräfta att det är Emil hagberg med pumamössan på andra bilden.

Fint att många av dem blöder.
Citera
2013-12-15, 20:16
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WiskeyTangoWarning
Nä det är upp till Polisen att göra. Ganska självklart faktiskt.

Som med kattplågaren i Göteborg? Ganska självklart faktiskt? OK
Citera
2013-12-15, 20:18
Bannlyst
Citat:
Som med kattplågaren i Göteborg? Ganska självklart faktiskt? OK

I det här fallet har polisen redan omhändertagit de misstänkta ditt ljushuvud.
Citera
2013-12-15, 20:19
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:

Dom du har bilder på är de poliser som fick kasta sig dit, jag kutade ut i "halvtid" för att kolla hur illa det var utanför, jag sprang på 2 panikslagna poliser (aldrig sett 2 poliser så rädda) som lastade ut 2 svarta duffy-bagar med förmodad kravallutrustning ur en Volvo kombi som dom ställt på tvären invid busshållplatsen.

Vad gäller själva demonstrationen så fanns det 4-6 "eldsjälar" som sen ledde 3 olika grupper.
En grupp hade svarta plakat med vit text. Grupp 2 hade stora röda banderoller och den 3:e gled mest runt omkring de andra två och sonderade terrängen hela tiden, och de var dessa som sen flög på nazisterna eller vilka det nu var som anföll. De som arrangerade detta var fullt medvetna om en möjlig motaktion och det förklarar det uppträdandet dom hade mot andra i området som inte hade med detta att göra.

Jag är starkt tvivlande på att någon av "eldsjälarna" var hemmahörande i Kärrtorp då dom frågade folk om saker utanför ICA som en lokalt boende borde känna till.
Citera
2013-12-15, 20:21
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Du sa ju att vi skulle "sätta dit bovarna"?

"Polisen" tjänstgör åt bovarna.

Tänker inte hålla nån filosofisk diskussion med dig om att "polisen är bovarna". Verkligheten är en annan.

Vilka är de kriminella patrasken som kastar smällare i en hop där det finns barn och pensionärer? Fega svin som bör hängas ut!
Citera
2013-12-15, 20:23
Medlem
Väldigt dåligt av Sverige vännerna! Faktiskt detta är inte okej .
Men till alla kommunister som gråter så har jag bara en sak att säga håll käften detta är exakt samma sak ni gör varje gång! Exakt samma så att ni gråter nu är bara hykleri !!
Citera
2013-12-15, 20:25
Bannlyst
Ja det var ett tråkigt scenario för alla inblandade.
Citera
2013-12-15, 20:28
Medlem
Det blir spännande att se vem som är gripen för mordförsök. Det bör ju rimligen varit någon av personerna som använt kniv.
Citera
2013-12-15, 20:29
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Dom du har bilder på är de poliser som fick kasta sig dit, jag kutade ut i "halvtid" för att kolla hur illa det var utanför, jag sprang på 2 panikslagna poliser (aldrig sett 2 poliser så rädda) som lastade ut 2 svarta duffy-bagar med förmodad kravallutrustning ur en Volvo kombi som dom ställt på tvären invid busshållplatsen.

Vad gäller själva demonstrationen så fanns det 4-6 "eldsjälar" som sen ledde 3 olika grupper.
En grupp hade svarta plakat med vit text. Grupp 2 hade stora röda banderoller och den 3:e gled mest runt omkring de andra två och sonderade terrängen hela tiden, och de var dessa som sen flög på nazisterna eller vilka det nu var som anföll. De som arrangerade detta var fullt medvetna om en möjlig motaktion och det förklarar det uppträdandet dom hade mot andra i området som inte hade med detta att göra.

Jag är starkt tvivlande på att någon av "eldsjälarna" var hemmahörande i Kärrtorp då dom frågade folk om saker utanför ICA som en lokalt boende borde känna till.

Mycket möjligt att nazisterna som attackerade demonstrationen hade ringt och hotat de som håller i demonstrationen innan. Och att då har folk gått runt och sonderat terrängen utifall de skulle dyka upp. Vet att du har haft tesen om att det skulle varit uppgjort men det tror jag inte.
Citera
2013-12-15, 20:34
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Tänker inte hålla nån filosofisk diskussion med dig om att "polisen är bovarna". Verkligheten är en annan.

Vilka är de kriminella patrasken som kastar smällare i en hop där det finns barn och pensionärer? Fega svin som bör hängas ut!

Behövs ingen filosofisk diskusion för att förstå att polisen går systemets ärenden.

Om man väljer att demonstrera emot en viss organisation, som inte räds att konfrontera fienden fysiskt och öppet förespråkar folkmordet på svenska folket får man räkna med att det finns risk för motstånd. I praktiken så flög AFAiter och RF:are på motståndsmännen, så de fick försvara sig.

Och SMR's aktivister är öppna med sina åsikter, så en uthängning gör föga nytta.
Citera
2013-12-15, 20:34
Bannlyst
Citat:

Ser ju onekligen ut som de har fått stryk. Frågan är hur lyckas man få stryk av tunna rastaflätande hippies?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in