2013-12-15, 17:10
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Vilka är det polisen ser ut att skydda? Vilka har de ryggen mot?
Är det folk från Motståndsrörelsen eller några andra gubbar? SMR brukar väl köra med sina gröna flaggor och sköldar eller är detta kravalluniformen?
Citera
2013-12-15, 17:11
Medlem
Kind.Statt.Grosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Man ser tydligen hur man går tillbaka för att ställa upp. Sedan ser man bra hur man slåss och ger stryk åt nazisterna utan att polisen griper in.

Ser dock SMR:aren som blev knivhuggen i ryggen.. 00.24 in i filmen.
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Är du döv eller? Hör du vad han säger? Eller just ja, han är ju bara en köpt judelakej som påstår att nazisterna kastade saker...
Har jag sagt att han är en judelakej som bara påstår att nazisterna kastar saker?

Jag sa att han inte talar om vilken gruppering som har gjort vad. Punkt.

Det kan likaväl vara kommunisterna som nazisterna.
Citera
Medlem
nocturne.no2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollig
Men du förstår inte. Alla som inte är nazister hatar egentligen bara vita människor.

Det säger väll sig självt?

Antirasist betyder "antivit". Alla vita antirasister hatar bara sig själva.

Fantastiska människor

Din logik är.. inte logik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Inte för att jag bryr mig om vem som "vann" - det antar jag att ni gjorde den här gången, dock - men om man kollar efter 00:12 så kan man åtminstone konstatera vilka som sprang när polisen inte stod i mitten.

Om man blir attackerad och springer istället för att slåss. Säger det dig någonting?

Råttorna blev attackerade ganska omgående. Då sprang dom även om polisen stod emellan. Och det var ingen som attackerade råttorna. Den stora massan gick bara mot den och skanderade "Inga rasister på våran gata". Det var helt vanliga människor som man såg ansiktet på.

Om du tror att någon vinner när våld tas till så har du inte fattat någonting. Det finns bara förlorare i såna här situationer.
Citera
2013-12-15, 17:16
Medlem
Kind.Statt.Grosss avatar
Hur reagerade alla fredliga pensionärer och barn när de egna mindre fredliga demonstranterna bland sig knivhögg folk vilt omkring sig?
Citera
2013-12-15, 17:16
Medlem
Bara-Robins avatar
Alltså... Till vilken nytta går de och bråkar på gatan? Kommer någon att rösta annorlunda för att de fått en kniv i ryggen av en meningsmotståndare? Nej... Det här är fullständigt onödigt, och det är bara hormonstinniga pojkar, från båda sidor som vill få utlopp efter de såg sin senaste huliganfilm...

Det här har ingenting med politik att göra.
Citera
2013-12-15, 17:17
Medlem
Danne90s avatar
Så, låt mig förstå en sak... Om man inte gillar rasister då är man direkt antivit och kommunist? Idiotin hos högerextrema förnekar sig inte. Bara IQ befriade idioter...

Vad är jag då? Jag gillar inte högerextrema/vänsterextrema men samtidigt vill jag inte ha fler blattar i landet och de som gör grova brott tycker jag skall utvisas ur landet. Är jag då antivit ändå eftersom jag inte vill stå på samma sida som bönder från fordonslinjen?
Citera
2013-12-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Har jag sagt att han är en judelakej som bara påstår att nazisterna kastar saker?

Jag sa att han inte talar om vilken gruppering som har gjort vad. Punkt.

Det kan likaväl vara kommunisterna som nazisterna.

Ja det är uppenbarligen kommunisterna som kastar flaskor på sig själva. De hatar ju vita människor.

Inte så konstigt att de tar ut sitt hat på varandra genom flaskkastande.

Hell seger
Senast redigerad av trollig 2013-12-15 kl. 17:19.
Citera
2013-12-15, 17:18
Medlem
skelögds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Video från aftonbladet
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/samhalle-och-politik/article28344.ab

den där vill man ju se utan censurering. Giriga jävlar som sålt till AB
Citera
2013-12-15, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocturne.no2
Att du antar att Sveriges två största kvällstidningar samarbetar med AFA eller RF har ingen grund i verkligheten och jag har svårt att se det som friskt. Att du bara kan anta en sådan sak säger det mesta om din förståelse (om man ens kan kalla det förståelse) av verkligheten.

Nu måste du väl ändå skoja med mig?

http://www.friatider.se/expressens-journalister-deltog-i-afa-aktioner

Expressen har starka kopplingar till AFA och samarbetar med Researchgruppen(Vars medlemmar tidigare varit aktiva AFA:iter), och åsiktsregistrerar samt hänger ut vanliga svenskar utan politiska uppdrag.

De flesta journalister på Aftonbladet står långt ut på vänsterkanten rent politiskt, och kulturledare skribenten Åsa Linderborg har själv skrivit om att våld kan vara nödvändigt i vissa fall. Det finns kanske inget tätt samarbete mellan Aftonhoran och våldsvänstern som i nuläget går att bevisa, men de tillhör samma ideologi och håller varandra bakom ryggen.
Citera
2013-12-15, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Alltså... Till vilken nytta går de och bråkar på gatan? Kommer någon att rösta annorlunda för att de fått en kniv i ryggen av en meningsmotståndare? Nej... Det här är fullständigt onödigt, och det är bara hormonstinniga pojkar, från båda sidor som vill få utlopp efter de såg sin senaste huliganfilm...

Det här har ingenting med politik att göra.
Nej, det är riktigt. Det har ingenting med politiken att göra. Jag betvivlar inte att de verkligen har de politiska övertygelser som de utger sig för att ha, men jag har samtidigt svårt att tro att de slåss för att det verkligen tycker att de har rätt bild av hur landet borde vara. Anledningen till att de slåss är förmodligen samma på båda sidor, precis som den är samma som fotbollshuliganer eller vilka vi nu vill dra in i högen "arga gossar som slåss". De har ett aggressionsproblem och en oförståelse för hur man anpassar sig till samhällets ramar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in