2013-12-14, 19:00
Medlem
Rubriken förklarar det hela. Det pågår stor hets kring SD:s politik på senaste tiden, bl.a. invandringspolitiken. Att bekämpa SD genom att kasta tårta kan jag rådgöra er, är inte rätt metod. Det är däremot en inskränkning mot SD:s yttrande- och åsiktsfrihet. Men bra argument kan nog göra susen. Men tyvärr är de ibland väldigt sällsynta.

Jag intresserar mig inte av att höra hur rasistiska, efterblivna, idiotiska och omoraliska sverigedemokraterna är om ni inte tänker komma resonemang, fakta och statistik som stödjer era glåpord. Sådant är, ehm, otroligt barnsligt.
Så, några intelligenta människor som kan komma med riktigt bra argument mot SD:s politik?
(Vill även klargöra att jag har ingen aning om det finns en liknande tråd. I så fall ber jag verkligen om ursäkt)
Senast redigerad av KalleAnka13 2013-12-14 kl. 19:03.
Citera
2013-12-14, 19:07
Medlem
cooldogs avatar
Finns knappt några
Citera
2013-12-14, 19:11
Medlem
ninjutsus avatar
SD vill bara minska invandringen och inte skicka ut en enda invandrare i princip, på sikt kommer det leda till fortsatt mångetniskt samhälle och att svenskarna trängs bort och försvinner.

SD betonar kultur och förespråkar öppen svenskhet, dvs att alla kan bli svenskar och att det har med beteende att göra. Man tror att kultur är något statiskt där det finns ett värde i att bevara just den kulturnormen som råder nu, man verkar inte förstå att kulturen är sprungen ur de etniska svenskarna och förändras hela tiden.

SD vill inte göra någonting åt det korrupta banksystemet, tvärtom verkar man springa kapitalets intressen.

Finns väl en hel del saker som talar emot SD
Citera
2013-12-14, 19:42
Medlem
Erk Swedes avatar
Problemet är att Sd idiotförklarar övriga politiker och riskerar att putta bort dom från deras placeringar vid köttgrytorna ,som sjusysteranhängarna anser att dom äger av "hävd" .
Citera
2013-12-14, 19:46
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Jag tror att sverigedemokraterna riskerar att öka problemen med integrationen i "förorten".. problem som är illa nog som det är och behöver lösas inte förvärras.
Citera
2013-12-14, 19:51
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnka13

Jag intresserar mig inte av att höra hur rasistiska, efterblivna, idiotiska och omoraliska sverigedemokraterna är om ni inte tänker komma resonemang, fakta och statistik som stödjer era glåpord. Sådant är, ehm, otroligt barnsligt.
Så, några intelligenta människor som kan komma med riktigt bra argument mot SD:s politik?
(Vill även klargöra att jag har ingen aning om det finns en liknande tråd. I så fall ber jag verkligen om ursäkt)

Så, du frågar efter argument för varför man hatar SD, sen dömer bort alla argument som inte handlar om SDs specifika politik?

Jag ogillar SD pga deras politik, jag avskyr SD pga att det är ett parti fullt med anti-intellektuella, rasistiska, hycklande idioter.
Citera
2013-12-14, 20:30
Medlem
Traditions avatar
SD är tydligt till vänster i ekonomiska frågor, det är mitt största problem med dem. Nu häromdan när riksdagen skulle votera om att höja brytpunkten för statlig inkomstskatt, så röstade SD:s riksdagsgrupp tillsammans med de Rödgröna. Tänkte faktiskt rösta på dem tidigare, men efter det här idiotiska sosse-tramset blir det på valdagen soffan med en god bok och ett glas whisky istället.
Citera
2013-12-14, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Jag ogillar SD pga deras politik, jag avskyr SD pga att det är ett parti fullt med anti-intellektuella, rasistiska, hycklande idioter.

"Ogillar pga deras politik"... Du tar då hem dagsmästerskapet i att vara generell.
Citera
2013-12-14, 20:57
Medlem
Jag ogillar SD för deras rasism. Visst om du enbart läser deras partiprogram hittar
du ingen rasism. Men man kan inte enbart bedöma ett parti efter partiprogram.
Även vad enskillda medlemar i partiet har för värderingar borde vägas in.

Det finns nog rasister och andra knäppgökar i alla större politiska partier.
Men i SD:s fall kan man inte förklara bort det med att det är enskillda
företelser
Citera
2013-12-14, 22:17
Medlem
Jag hatar inte SD men eftersom jag är ateist och republikan och för nuvarande abortregler har jag svårt för en del av deras politik.
Citera
2013-12-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Jag ogillar SD för deras rasism. Visst om du enbart läser deras partiprogram hittar
du ingen rasism. Men man kan inte enbart bedöma ett parti efter partiprogram.
Även vad enskillda medlemar i partiet har för värderingar borde vägas in.

Det finns nog rasister och andra knäppgökar i alla större politiska partier.
Men i SD:s fall kan man inte förklara bort det med att det är enskillda
företelser

Vad är det som är rasistiskt som dessa "rasister" gör då?
Citera
2013-12-14, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Så, du frågar efter argument för varför man hatar SD, sen dömer bort alla argument som inte handlar om SDs specifika politik?

Vad bra argument du har Jag tror jag skrev att jag inte var intresserad av det du just skrev.. eller?
Senast redigerad av KalleAnka13 2013-12-14 kl. 23:44.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in