2013-12-04, 00:24
Moderator
Allaballawallas avatar
Då var det äntligen dags för Fas II: Publicering av bidrag.
Denna fas pågår från och med nu 2013-12-04 till och med 2013-12-19.

Fas II: Publicering av bidrag.
För att alla som vill rösta ska få möjligheten att se bidragen ska bilder på dessa publiceras på valfri sida lämpad för detta, direktlänk till bilden/bilderna på bidraget/bidragen postas sedan i denna tråd. De som vill se bilderna ska alltså inte behöva ladda ner dessa till sin dator.

För att underlätta för moderatorerna tar vi från och med nu allt som har med tävlingen att göra i denna tråd. Det gäller så väl publiceringar av länkar till tävlingsbidrag och diskussioner rörande olika tolkningar av regelverket som allt annat som har med tävlingen att göra i denna tråd. Här är det fritt fram att komma med alla möjliga råd, tips, trix, recept, frågor, inspirationslänkar och övriga diskussioner om själva byggandet och det som berör ämnet.

Alla medlemmar som vill vara med och tävla ska ha publicerat sina bidrag senast torsdag 2013-12-19 klockan 23:59. Efter detta startar själva omröstningen för att utse årets vinnare.

Fas III: Omröstning för att utse vinnaren av Flashbacks pepparkakshusbyggartävling 2013.
Pågår från och med 2013-12-20 till och med 2013-12-26.

Självklart är tävlingen även i år öppen för alla Flashbacks medlemmar och regelverket ser ut som följer:

Regler 2013;

1. Pepparkakshuset ska ha deltagarens användarnamn samt årets årtal synligt.
2. Pepparkakshuset ska ha ett bidragsnamn samt en bidragsförklaring.
3. Pepparkakshuset ska vara utformat som en byggnad (Existerande eller fiktiv.).
4. Pepparkakshuset ska vara designat av den som bygger det/tävlar med det.
5. Pepparkakshuset ska endast byggas av ätbara delar (Med undantag för belysning och bomull.).
6. Pepparkakshuset ska innehålla "pepparkaka".

Förtydligande av reglerna under spoiler:

Tidigare tråd: Flashback bygger pepparkakshus 2013! [FAS I]

Om det är något som är oklart eller något jag har glömt/missat så är det bara att säga till så att vi kan reda ut allt efter bästa möjliga förmåga. Tidigare års deltagare är ju veteraner som besitter en otrolig erfarenhet och kunskap när det kommer till att bygga just Pepparkakshus och de hjälper säkert sina nya rivaler med alla möjliga tips och trix i denna ädla konst...

Då är det bara att sätta igång!
Citera
2013-12-07, 17:03
Medlem
Illusioners avatar
Mitt bidrag bara står här och väntar på att bli fotat. Borde ta tag i det någon dag nu.
Citera
2013-12-10, 14:12
Medlem
edse1991s avatar
Jag skulle hemskt gärna vara med men jag vet inte om jag hinner

Det är säkert 10 år sedan vi sist hade ett pepparkakshus. Jag kommer ihåg att det var svårt att hitta en bra deg, antingen blev delarna för spröda eller för mjuka. En gång hade vi en riktigt hållbar deg men då var pepparkakan omöjlig att äta sen igen .
Citera
2013-12-10, 21:33
Medlem
liljenstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Mitt bidrag bara står här och väntar på att bli fotat. Borde ta tag i det någon dag nu.

Har alltid varit imponerad av folk som färdigställer saker innan deadline
Själv tänker jag börja den 18:e för att säkerställa att stress- och ångestnivåer håller sig på en jämn hög nivå!
Citera
2013-12-11, 15:19
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liljenstar
Har alltid varit imponerad av folk som färdigställer saker innan deadline
Fick dock skjuta skolarbete och annat över deadline.
Citera
2013-12-13, 19:55
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Fick dock skjuta skolarbete och annat över deadline.

Det gäller alltså att prioritera vad som är viktigt här i livet...

Själv ska jag nu kolla in Plus på SVT Play efter att ha sett detta.

Vem vet man kanske lär sig något...
Citera
2013-12-13, 21:18
Medlem
Luismis avatar
Luismi hade tänkt speedbaka ett hus efter lucia, men ligger för närvarande däckad i någon slags superförkylning/lightinfluensa och vill helst inte resa sig ur sängen utan stöd av åtminstone tre mediciner. Så världen får vaka över mig likt den gjorde över Nelson Mandela, så får vi se hur utfallet blir. Med era böner och er hjälp kanske Luismi blir frisk i tid...
Citera
2013-12-14, 01:00
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luismi
Luismi hade tänkt speedbaka ett hus efter lucia, men ligger för närvarande däckad i någon slags superförkylning/lightinfluensa och vill helst inte resa sig ur sängen utan stöd av åtminstone tre mediciner. Så världen får vaka över mig likt den gjorde över Nelson Mandela, så får vi se hur utfallet blir. Med era böner och er hjälp kanske Luismi blir frisk i tid...

Hmmm...
Håller tummarna för att du tar dig ur det hela i betydligt bättre skick än vad Mandela gjorde.

Hoppas du kryar på dig snart och att du kan ta dig tillbaka till din plats vid spisen...
Citera
2013-12-14, 01:53
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Hoppas du blir frisk snabbt! Behöver en värdig motståndare till mitt hus.
Citera
2013-12-14, 11:08
Medlem
Luismis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Hmmm...
Håller tummarna för att du tar dig ur det hela i betydligt bättre skick än vad Mandela gjorde.

Hoppas du kryar på dig snart och att du kan ta dig tillbaka till din plats vid spisen...

Jag hoppas detsamma! Kanske ska ägna några sjukdagar åt att baka pepparkakshus, så snart jag orkar resa mig ur sängen

Citat:
Hoppas du blir frisk snabbt! Behöver en värdig motståndare till mitt hus.

Aaawe, jag ska göra mitt bästa!
Citera
2013-12-14, 18:30
Medlem
tunnsomlufts avatar
Citat:
Jag hoppas detsamma! Kanske ska ägna några sjukdagar åt att baka pepparkakshus, så snart jag orkar resa mig ur sängen

Aaawe, jag ska göra mitt bästa!
krya på dig för fan! jag har byggt en del idag. det är skitzkojjjjjjj och fett pilligt. måste gå till coop och köpa mer florsocker...räckte tydligen inte med ett paket
Senast redigerad av tunnsomluft 2013-12-14 kl. 18:35.
Citera
2013-12-14, 20:22
Medlem
Illusioners avatar
Idag kommer mitt bidrag upp.

En liten teaser:
http://i.imgur.com/3qyaPgjh.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera