Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Vem har tillgång till det som krävs för att genomföra detta?
Pratade med en granne, i ett helt annat sammanhang. Hon har jobbat i ett kök.
Hon råkade berätta - utan att jag frågade - hur dom rengjorde köket efter arbetspasset.
Dom sprutade ut kokhett vatten överallt. Hällde ut starka rengöringsmedel, borstade allt (med typ piasava-kvast), sprutade av allt med vattenslang med kokhett vatten. Därefter "skrapades" vattnet till avloppsbrunnarna.
Det skulle tåla en inspektion från Hälsovårdsmyndigheten.
Om man sysslar med "rå" fisk som sushi, är renlighet A och O.
MB arbetade också med sk "kirurghandskar" för att inte avlämna "spår" efter sig.
Det finns en hel del - enligt mig - som känns mer naturligt (automatiserat) hos MB än hos KJ. För att åstadkomma detta.
Sedan tror jag också att man skall koncentrera sig på att "backspåra".
Vi vet var hon hittades och i vilket skick.
Tänker jag.
Så nu är det ett indicium att han har en sushirestaurang?
Du verkar vara en sympatisk och varmhjärtad person. Av någon anledning som inte angår mig så verkar du så förtvivlat gärna vilja att Kristoffer ska vara oskyldig. Även om det kräver en fullständigt osannolik planteringsteori som inte stöds av minsta pyttelilla observation. Även om det kräver att det inte finns minsta lilla livstecken från offret efter att hon ska ha lämnat den person i vars bil (som brukade vara låst enligt honom själv) man senare fann hennes blod och fick markeringsträff från en likhund. Även om det kräver bortseende från diverse märkliga beteenden hos honom efter mordet. Samt icke att förglömma ett envetet anklagande av en person som ändå haft span på sig, blivit förhörd ett flertal gånger och fått sin telefontrafik genomgången utan att man har hittat något. Allt detta utifrån ett ärligt talat ganska långsökt mordmotiv som folk här blåst upp bortom alla rimliga proportioner. Innerst inne vet du nog det också.
Har du förresten noterat hur det "mordhot" som så många här i tråden har gjort en sån enormt stor affär av egentligen såg ut?
s. 1010
Citat:
Mikael ringde till A och sade att om han såg honom på stan så skulle han skära halsen av A
och begrava honom.
Alltså, nog för att jag skulle bli rädd om nån sa så där till mig. Men seriöst: Det går ju inte att ta på allvar som ett riktigt hot. Det är inget "Om du inte slutar så kommer jag se till att du försvinner spårlöst". Eller "Jag kommer att komma hem till dig nån natt och skära halsen av dig". Det är en vrålförbannad karl som vräker ur sig hotelser i stundens hetta som man måste inse bara är skrammel. Naturligtvis skulle inte en socialt väletablerad 50-åring springa fram till någon "på stan" och sätta kniven i honom för att sen släpa iväg liket för att begrava det.
Har det någon gång slagit dig att MB kanske faktiskt talar sanning när han beskriver sig själv så här:
Han låter mycket, svär och domderar, han låter ganska mycket om han hamnar i bråk med någon och hotar
Jag tror att du någonstans inser att detta "mordhot" bara var just detta. Ganska osannolikt att det hade blivit någon rättssak av det eftersom det så uppenbart inte kunde tas som allvar.
Och hur var det med "skojbråket" som urartade (för åtta år sen)? Står det något om att killen blev skadad? Står det något om att han ens blev ledsen och började gråta? Nä. Så vad återstår egentligen att bygga den våldsamme, mordiske karatetränaren på? Hans eget vittnesmål om fysiskt våld i äktenskapet under bråk. Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen: Jag vill absolut inte försvara kvinnomisshandel. Men det finns situationer som snarare är att se som ett resultat av två människors destruktiva agerande i en destruktiv relation mer än en våldsam man som terroriserar en kvinna. Vi har alla sett vad AN kunde vräka ur sig på Flashback. Med lite fantasi kanske man kan föreställa sig vad hon kan ha sagt under "vild diskussion och hon har attackerat honom verbalt". Det är illa och han borde gå i terapi för det. Men det borde hon också. Och jag garanterar dig att det finns gott om normalt sett inte våldsamma människor som inte klarat att behärska sig i liknande situationer när det står nån och knuffar på en och skriker vidriga förolämpningar.
Ni har byggt en
persona av MB som ni faktiskt inte har en aning om ifall den överhuvudtaget existerar. Mest troligt är den inte sann, i varje fall inte i närheten av den inre bild ni skapat. Den använder ni som absolut enda argument för att försöka förklara bort bevisning mot en annan person som nu sitter på rättspsyk och utreds inför den kommande morddomen. Man kan förvisso diskutera tunnheten i bevisningen vad gäller själva mordet. Det är otillfredsställande att vi har så lite detaljer. Men svaret på det problemet är inte att försöka uppfinna en alternativ gärningsman utan en tillstymmelse till bevis som talar för det.