2013-12-08, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
"Av alla de som håller på med liknande produkter"
Finns i princip 1 konkurrent i dagsläget (kan du nämna dessa alla du pratar om tack? så blir det lättare att bemöta dina argument). Alla andra bolag i genren (de flesta är döda nu) har koncentrerat sig på gammal teknik eller jobbar mot andra områden typ dörrar. FPC är nu inne på generation 4 av sin touchsensor medan de andra inte ens har utvecklat sin FÖRSTA (förutom authentec som apple köpt, ej konkurrent längre således). Problemet de möter är att de måste helt själva utveckla tekniken, det finns inget att gå efter. FPC har jobbat med sin touchsensor 14 år, tror du att andra företag bara kan ta igen den här tiden över en natt utan någon som helst vägledning (patentskydd du vet). Sedan optimera tekniken för den här marknaden. Det kommer ta tid, men givetvis kommer konkurrenter dyka upp med tiden (personligen tror jag det kan komma någon touchsensor om 1-2 år från konkurrent).

Samsung har ju inte haft någon sensor än i sina telefoner, så hur kan du ens tycka det är konstigt att de inte köpt sensorer från fpc?

För tillfället har fpc sensorer i 12 lanserade prylar från några av de största i asien. Bl.a. Konka, pantech (ägs till 10% av samsung) samt fujitsu. Man har även sensorer i bloombergs prylar och kinesiska banker. På senare tid har man påbörjat många samarbeten med smarta kort och betalkort. Här snackar vi STOR marknad utöver smartphones!

För att inte tala om Microsofts många goda uttalanden om FPC. De har ju byggt hela sitt nya operativsystem med biometrilösningar utifrån fpc teknik..

Här är en demonstration av fpc touchsensor gjord av microsoft. Spola fram till ca 3:30 om du vill se enbart själva demonstrationen och höra hur väl microsoft talar om den (finns 3 delar av presentationen om du vill se mer).

http://www.youtube.com/watch?v=_e-L2_as28Y

Min utmaning till dig blir att nämna alla dessa konkurrenter du talar om. Vad gäller ditt sista stycke där du nämner att det inte räcker med att finna rätt bransch utan också rätt företag, och drar paraleller med ett lotteri, så är väl ett lotteri med 50% chans vinst ganska bra? Särskilt med all den fakta som ligger bakom. Det talar nog snarare för mer än 50%....

Vänligen

Hej, tack för ett bra svar. Finns det bara en konkurrent? Är det Validity som de pratade om i videon du länkade? Då får jag be om ursäkt för jag antog (felaktigt) att det fanns många eftersom det är en bransch som gått framåt nu på senare tid. I alla fall så tänkte jag då att ett bolag som är världsledande skulle attraherat en drake som Samsung eftersom de sannolikt också vill ha en mobil med sensor i sitt sortiment. Eller de kanske redan har valt leverantör utan att vi vet?. Min lotteri liknelse kanske var lite missriktad på grund av min okunskap men jag menar att man bör vara ödmjuk när det gäller att hitta bolag för framtiden. Speciellt i den sortens bransch. Hoppas jag har gjort mig förstådd.

/Himmelsblått.
2013-12-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Jag tycker Pangon90 nu senast skrev ett tydligt inlägg till varför FPC ligger bra till. Fingersensorer KOMMER slå igenom och FPC har patentskyddat det mesta samtidigt som de har den bästa sensorn nu. Alla har väntat på den här sensorn som de nyss släppte och nu är det bara att invänta tunga orders.

Jag missade starten då jag inte trodde på idén(jag hade fel). Kan dessutom säga att jag personligen inte är helt inläst i allt som min källa är(flera miljon i vinst).

Du kritiserade mig i Josab tråden också, där har jag ingen tung källa men där är jag helt påläst om läget då jag räknar med att vi kommer se samma nivå som dagens kursvärde i fingerprint.

---------------------

Varför lägger vissa ner tid på att skriva skit om bolag de inte vill investera i?

Varför KOMMER just FPCs fingersensor slå igenom? Om dem vore så överlägsna så varför valde apple att köpa upp ett företag för det (vilket dem sällan gör) istället för att köpa sensorer av FPC på samma sätt som dem köper andra delar till sina produkter av andra företag?

Vad har dem patent på som är så unikt? Dem har ju inte patent på fingeravtryckssensorer i sig för då hade FPC skickat stämningar höger och vänster, så vilken unik teknik inom sensors har dem patent på?

Vad har det för betydelse att din "källa" har "flera miljoner i vinst"? Ska det göra dig och detta caset mer credible?

Sen Josab, ja det är ett annat kapitel.

----------------------

Ang varför folk väljer att "skriva skit om bolag de inte vill investera i", ja vissa människor mig inkluderat gillar att diskutera aktier, även om vi inte äger dem.

Kan bara prata för mig själv men för t.ex Starbreeze som jag ligger tungt i så välkomnar jag ifrågasättningar, frågor och diskussioner väldigt mycket. Det är sånt man lär sig av. Ganska tråkiga diskussioner om alla bara sitter och klappar varandra på ryggen eller?
2013-12-12, 15:37
Medlem
zorb89s avatar
VARNING!

Sälj för Guds skull inte nu. De trycker ner kursen. Det KOMMER närsom PM om mobilerna och tablets(innan jul).

Varnar bara er då många frågor och kritik kommer ges på min information. Fyllde upp det jag sålde vid 58kr nu på kursen 53.

Ps: vet inte hur långt ner de kommer pressa kursen innan det släpps men nu fick jag inte chansa längre.
Sorry men kan inte ge källan..
2013-12-12, 16:23
Medlem
Citat:
VARNING!

Sälj för Guds skull inte nu. De trycker ner kursen. Det KOMMER närsom PM om mobilerna och tablets(innan jul).

Varnar bara er då många frågor och kritik kommer ges på min information. Fyllde upp det jag sålde vid 58kr nu på kursen 53.

Ps: vet inte hur långt ner de kommer pressa kursen innan det släpps men nu fick jag inte chansa längre.

Du har tagit ditt haussande till en ny nivå. Du utvecklas iallafall. FP är luftslott och det vet nog även de som har aktien. VD:n är ett skämt. Fokuserar mer på att få upp kursen och släppa pm än att leda företaget.

VARNING!
SÄLJ FORT SOM FAN!
2013-12-12, 16:34
Medlem
Ostfarsans avatar
Jag tror den bottnar 45 kr innan den vänder uppåt igen. Runt nyår troligtvis.
2013-12-12, 16:44
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfarsan
Jag tror den bottnar 45 kr innan den vänder uppåt igen. Runt nyår troligtvis.
Mycket möjligt men det kommer ett race nu snart och jag hoppas de flesta är med då det sker
2013-12-12, 22:21
Medlem
Citat:
Mycket möjligt men det kommer ett race nu snart och jag hoppas de flesta är med då det sker
När och varför?
2013-12-12, 23:01
Medlem
Ostfarsans avatar
Citat:

Troligtvis en rekyl på senaste tidens nedgång men sen fortsatt ned igen till runt 45 kr. Kommer i vilket fall följa kursen
2013-12-16, 20:07
Medlem
zorb89s avatar
STOCKHOLM (Direkt)

Fingerprint Cards genomför en riktad nyemission till internationella institutionella investerare och kvalificerade investerare i Sverige.

Det framgår av ett pressmeddelande.

De nya B-aktierna kommer att tas upp till handel på NASDAQ OMX Stockholm när de har emitterats och registrerats.

Likviden från den riktade nyemissionen avses att finansiera bolagets vidare utveckling samt användas i bolagets löpande verksamhet, heter det.

Den riktade nyemissionen förutsätter bland annat att bolagets styrelse beslutar att emittera nya aktier med stöd av bemyndigandet från årsstämman 2013.

@@@@@@@@@@

Eftersom jag får mothugg får ni tolka som ni vill. Men kassan är på 140miljoner så hoppas ni ser svaret som jag Hoppas på att de släpper Pressmeddelandet jag väntar på under denna vecka eller på måndag!
2013-12-16, 20:35
Medlem
Citat:
STOCKHOLM (Direkt)

Fingerprint Cards genomför en riktad nyemission till internationella institutionella investerare och kvalificerade investerare i Sverige.

Det framgår av ett pressmeddelande.

De nya B-aktierna kommer att tas upp till handel på NASDAQ OMX Stockholm när de har emitterats och registrerats.

Likviden från den riktade nyemissionen avses att finansiera bolagets vidare utveckling samt användas i bolagets löpande verksamhet, heter det.

Den riktade nyemissionen förutsätter bland annat att bolagets styrelse beslutar att emittera nya aktier med stöd av bemyndigandet från årsstämman 2013.

@@@@@@@@@@

Eftersom jag får mothugg får ni tolka som ni vill. Men kassan är på 140miljoner så hoppas ni ser svaret som jag Hoppas på att de släpper Pressmeddelandet jag väntar på under denna vecka eller på måndag!

Får hoppas att det inte var detta pm du väntade på. Detta späder endast på tidigare att det är ett luftslott som kräver nyemission efter nyemission. Jag gissar på slakt imorgon.

Det är konstigt att de väljer att släppa detta före det pm du pratar om. Vill de ha in kapital hade det varit mycket mycket bättre att släppa en sådan nyhet först. Det brukar alltid släppas bra nyheter först för att få upp kursen på nyemissionen dessutom och att locka till sig investerare. Är det inte ute imorgon på morgonen kan du nog glömma det.

Att det PM du väntar på kommer är väldigt osannolikt.
2013-12-16, 21:02
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liketed
Får hoppas att det inte var detta pm du väntade på. Detta späder endast på tidigare att det är ett luftslott som kräver nyemission efter nyemission. Jag gissar på slakt imorgon.

Det är konstigt att de väljer att släppa detta före det pm du pratar om. Vill de ha in kapital hade det varit mycket mycket bättre att släppa en sådan nyhet först. Det brukar alltid släppas bra nyheter först för att få upp kursen på nyemissionen dessutom och att locka till sig investerare. Är det inte ute imorgon på morgonen kan du nog glömma det.

Att det PM du väntar på kommer är väldigt osannolikt.
Ja vi får helt enkelt se men med en kassa på 140miljoner är en nyemission rätt onödigt om det inte är för att stärka kassan för en tung order.

Släpper dom inte förklaringen innan öppningen imorgon håller jag med om att det kan lukta brända sedlar men det vi fick nu var väääldigt tunt och därför räknar jag starkt med PM vid 8-8:40.

2013-12-17, 11:45
Medlem
padrons avatar
Citat:
VARNING!

Ha ha, jag är lite intresserad av att veta vilka "de" är.

Att Fingerprint släpper ur sig ett optimistiskt pressmeddelande innan jul betvivlar jag ej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in