2013-12-11, 10:01
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunaticx
Det borde väl ändå räknas som trakasserier vid det här laget. Såvida jag förstår det så har alla i Sverige rätt att ha egna politiska åsikter utan att bli trakasserad för det.

Visst, men det skiter de i. Och när de väl kommit in på arbetsplatsen så är det svårt att freda sig, när de kör upp en filmkamera i ansiktet på dig. Vad du än gör så kommer du finnas på film som läggs upp offentligt.
Citera
2013-12-11, 10:09
Medlem
Lunaticxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Visst, men det skiter de i. Och när de väl kommit in på arbetsplatsen så är det svårt att freda sig, när de kör upp en filmkamera i ansiktet på dig. Vad du än gör så kommer du finnas på film som läggs upp offentligt.

Då ska man väl säga att man inte vill bli filmad- det har man ju rätt till om man nu inte är någon offentlig person. Principen borde väl ändå vara att ge dom ingenting.

Fast nu kan ju upplägget för programmet vara likadan som den är på fuskbyggarna där själva intervju med fuskare inte är det viktigaste i programmet utan fokus ligger ju på snyfthistorier där folk helt i blindo luras på "professionell" hjälp för ett pris som ligger långt under marknadspriset.
Citera
2013-12-11, 10:16
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunaticx
Det borde väl ändå räknas som trakasserier vid det här laget. Såvida jag förstår det så har alla i Sverige rätt att ha egna politiska åsikter utan att bli trakasserad för det.

På pappret, ja.

I realiteten, nej - oh nej.

Anser de "rättrogna" att du hyser fel åsikter, skadliga åsikter, "odemokratiska" åsikter - så är du i det närmaste rättslös. Rheinfeldr har ju redan uttryckt i statliga medier, att har du fel åsikter gentemot Staten, så "får du räkna med" att råka ut för en och annan tråkighet.

Det är verkligheten i Sverige anno 2013, världens mest "demokratiska" land - där alla är välkomna, och får tycka och tänka precis som man vill - så länge man tycker och tänker "rätt".
Citera
2013-12-11, 10:17
Medlem
revodnebs avatar
Om det är Aschberg som kommer så kan du ju fråga honom om varför han umgås med en dömd mördare?

Jacques Henri Wallner

Skriv ner några kluriga frågor, ha bilden framme och ställ honom mot väggen... finns en del att grotta runt i. Är det någon från DN så kan du ju fråga hur det känns att ha en mördare som kollega. etc.
Citera
2013-12-11, 10:25
Medlem
curiamobiliums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsCeline
Såg på Avpixlat att Aschelberg ska köra landet runt tillsammans med filmteam och kränkta bosättare och göra hembesök och arbetsplatsbesök hos svenskar som de har fått indikation på sprider "hatfakta" och "rasism" på internet, där syftet är att hänga ut svenskarna i TV samt hjälpa kränkta bosättare att kräva skadestånd från nämnda svenskar.

Tänkte att det kunde vara intressant att diskutera hur det bäst vore, taktiskt såväl som strategiskt att bemöta Aschelbergs eller liknande antisvenska filmteam som kommer för att statuera exempel och skrämma svensken till lydnad?

Att ge sig in i debatt eller försöka förklara det ena eller andra med en väldigt hetsig och aggressiv Aschelberg skulle jag nog avråda de flesta då han inte till något pris kommer vilja ha med fakta att göra. Det handlar enbart om att skicka signaler till vanliga svenskar att terrorn är på väg och att storebror ser allt du gör, tycker och tänker, även i smyg hemma framför datorn.

Då kulturmarxisterna för längesedan fattat att allt handlar om att sälja in image och starka bilder kommer det vara just bilder de kommer vilja producera och leverera. Den starka och moraliska riddaren -journalisten! mot den fula, falska rasisten som rabblar hatfakta likt trollpackor onda trollformler.

Hur bemöter man ett STASI team från TV? Vore att rabbla ett mantra t.ex: "antirasism är antivit" att föredra eller bara helt hålla käft, slänga på luren och slå igen dörren?

Vad vore tydligt, pedagogskt och effektfullt om många upprepade och varför? Kan vi medieträna nationalister som trampat i klaveret på internet??
Det bästa sättet är alltid att vara uppriktig och tala sanning. Och att stå för det man gjort.
Tala om att man är rasist, tala om varför, tala om varför man attackerar i sig oskyldiga människor istället för att gå den politiska vägen, tala om varför man HATAR dessa oskyldiga människor, tala om att rasism betyder inte enbart att man inte tror på blandning av raser utan att man HATAR andra raser.
Tala om det och sälj in det på TV.
Det borde väl vara världens chans att föra fram dessa ideer?
Citera
2013-12-11, 10:36
Medlem
PÅ siter där du kan uppge godtycklig mailadress (utan att ha tillgång till denna mail-adress) och där du uttrycker åsikter som är icke-pk, ange Aschbergs eller en Expressenjournalists mail.
Nu vet jag inte hur disqus fungerar men om det är möjligt att ange godtycklig mailadress där så saknar det hackade materialet bevisvärde.
Citera
2013-12-11, 10:46
Medlem
Lunaticxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Om det är Aschberg som kommer så kan du ju fråga honom om varför han umgås med en dömd mördare?

Jacques Henri Wallner

Skriv ner några kluriga frågor, ha bilden framme och ställ honom mot väggen... finns en del att grotta runt i. Är det någon från DN så kan du ju fråga hur det känns att ha en mördare som kollega. etc.

Självklart kan man ställa honom också mot väggen och prata på det man själv har på hjärtat och låta honom prata om det han har på hjärtat. 1 sak är dock ganska lite att komma med- om man gräver tillräckligt djupt så kan man kanske hitta fler saker om honom Gissar på att det redan finns en Ashberg-tråd på forumet...
Citera
2013-12-11, 11:03
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Då jag förmodligen finns med på listan bland 6-7000 så började jag genast fundera på vad jag skulle bjuda på i fall man fick besök av Aschbergs Sturmabteilung. Det lär inte bli Gevalia i alla fall. Håller på och målar lite hemma och det blir nog så att jag öppnar med pensel och burk i handen sen kan ju en olycka hända så lätt men bra att tråden kom så att man kanske får bättre tips.
Citera
2013-12-11, 11:15
Medlem
JumpingJacks avatar
1. Filma allt som händer.
2. Håll dig till varje pris lugn.
3. Fråga varifrån de fått sina påståenden.
4. Fråga hur de kan koppla ihop anonyma kommentarer på nätet med din person.
5. Fråga varför de tror att dataintrång och samkörning av register är lagligt.
6. Fråga om de tycker att dataintrång, åsiktskartläggning och samkörning av register är en bra arbetsmetod för journalister.
7. Tala om att du förstår varför förtroendet för journalister är i botten och varför de flesta mediaföretag går med förlust.
8. Säg att du överhuvudtaget inte behöver bemöta information som samlats in med olagliga metoder och att vi har åsiktsfrihet i det här landet.
9. Tacka för besöket och ge journalisterna och kameramännen rådet att inte glömma betala sin a-kassa för de lär få användning för den fortare än vad de anar.
10. Stäng dörren.
11. Lägg ut filmen på nätet.

Svara inte på några som helst frågor, attackera dem först med frågor. Försvara dig inte. Vägra kommentera några som helst påståenden. Bli Carl Bildt.
Citera
2013-12-11, 11:45
Medlem
Klart att man inte ska öppna dörren, aldrig och aldrig under några omständigheter tala med en murvel över huvud taget.

Även om man är förtroendeval eller har en samhällsställning så och tycker sig var skyldig att tala. Gör det inte! Gör dig oanträffbar det finns så mycket att skylla på varför man inte är nåbar..
Citera
2013-12-11, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Ge dem absolut ingenting, öppna inte.

Vidare är jag intresserad av det juridiska runt det här, kan man verkligen bara filma hur som helst och prångla ut i TV oavsett om personen inte är offentlig, inte begått brott eller har något stort allmänintresse?

På allmän mark får du fota och filma vad du vill. På privat mark, nej, inte utan innehavens tillstånd.
Citera
2013-12-11, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
På allmän mark får du fota och filma vad du vill. På privat mark, nej, inte utan innehavens tillstånd.

Stämmer illa med det man sett i bland annat uppdrag granskning då de filmat rätt in mot dörren. Har de stått på allmän mark då, jag vet inte men jag tror inte de bryr sig om vad som är lagligt eller inte.
De tar smällen det är antagligen ringa böter.

Aschberg kommer inte till mig, vilket jag bara kan beklaga, för i så fall tar det slut där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in