2013-12-11, 01:54
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Det enda sättet att (kanske) stoppa SDs ökning skulle väl vara att införa en vettig invandringspolitik men det lär väl aldrig hända.

Precis, vid en sådan politik hade inte amatörerna till politiker inom SD behövts.

Annars kan nog inte media sänka SD alls vid detta laget skulle jag gissa på. Detta för att skillnaden mellan de som röstar på SD och de övriga sju partierna och speciellt den klick av proffstyckare, twitterpack, journalister, DN-vänsterliberaler, globalister och innefolk i Stockholms innerstad, står så extremt långt från den verklighet som vanligt folk ser, att de inte förstår varför folk röstar på SD från första början. De fattar inte att man kommer att få folk att sluta rösta på SD genom skräckpropaganda, som mest liknar den som religiösa dårar kör mot våld inom film och spelmediet. Man står helt enkelt för långt ifrån de människor som röstar på SD för att något mediadrev skall ha en reell effekt. Allt fortsatt svammel, hyckleri, undanglidande och rena lögner, snarare cementerar dessa människors åsikt att steget till att rösta på SD, var helt rätt. Sist men inte minst glömmer man att det faktiskt finns ganska många rasister som genuint ogillar invandrare och nästan ingenting, kan få dem att ändra åsikt!
Citera
2013-12-11, 02:26
Medlem
Twitterbögar, socionomer, allvetare, genusforskare och kommunistslödder lever oftast i fina områden. De har helt enkelt ingen verklighetsförankring.
Citera
2013-12-11, 02:30
Bannlyst
Det enda som skulle sänka Sverigedemokraterna som parti är om andra partier vågar ta integrationspolitiken till en ny nivå och sluta förneka det självklara att dagens integrationspolitik har raserat stor del av Sverige. Så på så vis kommer media förmedla ut till folket att det finns andra val än Sverigedemokraterna; och folk väljer ett light-alternativ till just Sverigedemokraterna.
Citera
2013-12-11, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
Det enda som skulle sänka Sverigedemokraterna som parti är om andra partier vågar ta integrationspolitiken till en ny nivå och sluta förneka det självklara att dagens integrationspolitik har raserat stor del av Sverige. Så på så vis kommer media förmedla ut till folket att det finns andra val än Sverigedemokraterna; och folk väljer ett light-alternativ till just Sverigedemokraterna.

Om de övriga partierna backar i frågan så framstår de bara som hycklare. Karriärspolitiker som vänder kappan efter vinden. Det är inget som uppskattas hos allmänheten.
Citera
2013-12-11, 02:35
Medlem
Citat:

Men om partier helt plötsligt erkänner sina misstag kommer dom rasa i väljare...och Feministiskt Initiativ kommer vinna valet med Gudrun Schyman som ny statsminister tillslut...
Citera
2013-12-11, 02:44
Medlem
Djurdyrkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfukingskal
Dom enda som inte är välkomna i Sverige är rasister och nazister!!

Man blir inte nasse per automatik för att man tycker SD har en poäng, vilket de har.
Citera
2013-12-11, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djurdyrkare
Man blir inte nasse per automatik för att man tycker SD har en poäng, vilket de har.

Tell me vad dom har för poäng..
Citera
2013-12-11, 02:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TopSecret
Om de övriga partierna backar i frågan så framstår de bara som hycklare. Karriärspolitiker som vänder kappan efter vinden. Det är inget som uppskattas hos allmänheten.

Säg inte det. Jag tror de flesta partier ger sken för att vara hycklare och att folk söker efter alternativ. Det är inte så många som är totalt insatta i politik som man kan tro utan vill bara finna en identitet.

Citat:
Men om partier helt plötsligt erkänner sina misstag kommer dom rasa i väljare...och Feministiskt Initiativ kommer vinna valet med Gudrun Schyman som ny statsminister tillslut...

Haha, det får vi hoppas att vi slipper. Jag tror inte direkt att det kommer gå till så, om det nu skulle bli aktuellt med någon vändning av partierna i integrationsfrågan. Man kanske väljer att kompromissa till en början för att successivt slänga kappan runt axeln. Om moderaterna varit mer restrikta i ex. den frågan så tror jag inte att det handlar om att folk kommer se partiet som hycklare utan snarare att det öppnats ett nytt alternativt till SD, plus att många är principiella och håller fast en gammal röst trots förändring i partiet.
Citera
2013-12-11, 02:50
Medlem
Citat:
Haha, det får vi hoppas att vi slipper. Jag tror inte direkt att det kommer gå till så, om det nu skulle bli aktuellt med någon vändning av partierna i integrationsfrågan. Man kanske väljer att kompromissa till en början för att successivt slänga kappan runt axeln. Om moderaterna varit mer restrikta i ex. den frågan så tror jag inte att det handlar om att folk kommer se partiet som hycklare utan snarare att det öppnats ett nytt alternativt till SD, plus att många är principiella och håller fast en gammal röst trots förändring i partiet.

Politiker är alldeles för rädda för att erkänna sina misstag. Dom tror det jag precis skrev, kanske inte att Gudrun Schyman blir statsminister, men att dom rasar i väljare.
Man står inte i en debatt och säger "Jag har fel"..då kan man lika gärna lämna debatten.
Men för mig skulle det inte göra nåt om Moderaterna går ut och trackar ner på sig själva, jag gillar dom ändå inte
Citera
2013-12-11, 02:52
Medlem
Medias strategi är direkt kontraproduktiv.

Föraktet mot media är utbrett, det gäller särskilt kvällstidningarna. Endast 10% av svenskarna har förtroende för Expressen, enligt Sifo. Samma Sifo uppgav i våras att 13% har förtroende för Jimmie Åkesson. Så redan där går Expressen in i matchen med sämre odds än SD. Alla tror inte på SD, men enorma mängder svenskar föraktar de motbjudande, privilegierade 08-besserwissers som brölar i media och tar sig fräckheten att försöka styra folks åsikter med dirigentpinne. När de dessutom gaddar ihop sig med stenkastarvänsterns cyberkrigande gren för att åsiktsregistrera och hänga ut folk som skriver anonymt, väcker de ännu mer avsky. En 74-åring som kallar böneutrop för en "akustisk sanitär olägenhet"? Jamen ojojoj vilket brott att ha skrivit något som 98% skulle hålla med om ifall de fick en minaret på granntomten.

SD växer när folk påminns om vilka som vill ha bort dem, och hur desperat de vill det. När vanligt folk får välja sida mellan annat vanligt folk eller en snorkig elit som ser ner på vanligt folk... så väljer de vanligt folk.
Citera
2013-12-11, 02:54
Bannlyst
Citat:
Politiker är alldeles för rädda för att erkänna sina misstag. Dom tror det jag precis skrev, kanske inte att Gudrun Schyman blir statsminister, men att dom rasar i väljare.
Man står inte i en debatt och säger "Jag har fel"..då kan man lika gärna lämna debatten.
Men för mig skulle det inte göra nåt om Moderaterna går ut och trackar ner på sig själva, jag gillar dom ändå inte

Det jag skrev blev väl lite kontraproduktivt vågar jag erkänna nu. Jag menar inte att partier går ut och stämplar sig felaktiga utan snarare breddar ut sig och öppnar nya möjligheter. Vi får ju förfina det hela lite, för som du säger, ingen politiker kommer erkänna sina misstag - för då vore han inte en politiker.
Citera
2013-12-11, 02:57
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Bra svar, håller med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in