Citat:
Ursprungligen postat av
Solvargen
Det ända som jag tror allvarligt skulle skada SDs kommande valframgångar är om Jimmie Åkesson skulle gripas på bar gärning med en våldtäkt. Avslöjanden om huruvida framträdande personer skulle ha rasistiska åsikter är ju inget nytt. "Avslöjandena" gör SDs väljare bara ännu mer övertygade att rösta på partiet.
Detta tror jag är en viktig punkt! Det lär som bekant inte hända att Jimmie eller partitoppen skulle göra något sådant. Media borde inse att även den mest soffliggande individen kan rynka på ögonbrynen när media tafatt slår sina låga slag som de har och fortsätter att krysta ur sig.
De andra partierna verkar ju eniga i att den bästa lösningen är att sopa det under mattan(S talade ju exempelvis om att
inte bemöta SD - då de bevisligen inte kunde presentera något) ett liknande ställningstagande kan vi se hos falliansen och den militanta våldsvänstern. SD har (precis som många andra partier gjort tills 06) presenterat faktum den massiva ovillkorliga införseln är ohållbar ur ett långsiktigt perspektiv, detta är uppenbart och blir dagligen mer så även om förnekelsen ligger tungt hos den indoktrinerade befolkningen.
Jag skulle faktiskt säga att medias taktik har fungerat
förvånansvärt bra! Att befolkningen förhåller sig så "sovande"(som Fredrik skulle sagt) till rådande förutsättningarna tyder på ett mycket bra samarbete av hög magnitud och som projekt i sig närmast värt en applåd. Faktum är att media borde vara stolta över hur man har lyckats indoktrinera så stor del av befolkningen.
Även om man håller en tung segregation mellan en självupplyst medelklass på ena sidan staden och arbetardöttrar och söner på andra sidan som ges förstahandserfarenheter på den nya verkligheten, så är det ändå anmärkningsvärt. Man har lyckats få i princip allting att betraktas utifrån
ett genus & ras perspektiv och med en ögonbindeln på andra ögat och öronproppar för att slippa höra andras perspektiv och kritik.
Alltså medias förtäckning av sanningen och undanhållandet av kritik ifrån befolkningen är inte ett misslyckande. Som du skrev "avslöjanden" kanske ger SD lite stöd ifrån höger och vänster, men tyvärr så lär den största delen av soffpotatisarna ligga kvar medan landet går under i periferin, även om oundvikligen fler och fler blir kritiska till det så sker det i en förvånansvärt långsam takt.