2013-12-10, 18:00
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Skulle det bli lika mycket tjafs om det kom fram att MP-medlemmar sitter och spyr ur sig hat mot människor? Eller är det såhär bara för att det är SD vi pratar om?

Det hade ju faktiskt varit mer anmärkningsvärt om en miljöpartist skrev sådana saker som skrivits.
Är ju faktiskt mer en gäspning då SD-politiker beter sig så här. Inget nytt under solen.
Citera
2013-12-10, 18:01
Medlem
LarryBirds avatar
Sd-politker skyller hatkommentarer på sin dotter.

Anders Dahlberg har hamnat i blåsväder efter att ha gjort bort sig rejält...

Citat:
"Slöddret", "negern", "avelskossorna". SD-politikern Anders Dahlberg väljer att skylla hatkommentarerna på sin tolvåriga dotter.

Citat:
Men du tror att hon kan ha skrivit de kommentarerna?

– Det är mycket möjligt, eller någon annan som varit här som har lånat min dator.

Så vad tycker ni? Låter det troligt?
Personligen tycker jag att han iaf kan vara man nog att stå för det han säger... Ännu äckligare är det ju att skylla på sin egna dotter av allt, tvi.

Källa: http://nyheter24.se/nyheter/politik/758509-sd-politikern-skyller-hatkommentarerna-pa-sin-tolvariga-dotter
Citera
2013-12-10, 18:04
Medlem
Det är ett stort risktagande att svartmåla en grupp såpass mycket som massmedia gör. Risken finns att det går i överstyr och att vanliga förnuftiga svenskar istället reagerar emot den förföljelse som det då kan ses som.

Trots allt, svenska rasister är rätt beskedliga. Där finns ingen breivik eller terroristgrupper att tala om utan mer en gnällande hat med fula ord som yttras av människor som egentligen är frustrerade och känner sig överkörda när de försöker påtala att invandringspolitiken har sina konsekvenser och att Sverige inte hanterar dem på bästa sätt.

Vad händer om SD börjar fokusera på bostadspolitiken? Vad händer om SD börjar presentera ekonomiska aspekter på hur migrationsverket i ren panik måste hitta lösningar, dyra lösningar för att flyktingar ska få någonstans att vara?

Vad händer när SD pratar om hur sverige har misslyckats med sin invandringspolitik, för det är dit vägen går. Anledningen är att man har bejakat att det ska komma många hit, men motarbetat förutsättningarna att samhället ska kunna ta emot dem.

Vi lider brist på bostäder. Vi har en skola som sjunker i standard. Vi har tåg som står still stup i kvarten pga bristande underhåll. Vi har flera stora projekt som ska underlätta trafiken som bara står och stampar på samma fläck hela tiden. Vi har en sjukvård som går på knäna. Vi har en poliskår som är så ineffektiv att folk idag inte ens hoppas på att gm ska gripas. Vi har brandmän som begär polisskydd när de ska släcka bränder. Vi har skottlossningar nästan varje vecka. Vi har en arbetsmarknad som inte orkar ta emot ungdomar, som istället flyr landet till främst Norge. Många sådana saker och som går att knyta ihop med invandringspolitiken och denna målsättning att öka befolkningen.

Någonting måste ske att man syr ihop fungerande lösningar. Om det inte görs. Ja då kan man svartmåla SD hur mycket man nu orkar och ändå se stigande stöd.

Jag anser inte att SD är ett bra parti. Tvärtom de har dålig erfarenhet och dålig politik och kommer inte att vara de som åstadkommer någonting bra. Men som missnöjesparti är SD det perfekta valet eftersom alla andra partier är så enade och där inte finns något annat att välja på om man är missnöjd.
Citera
2013-12-10, 18:04
Medlem
Det finns bara 1 parti som går till val på att hata andra människor.
Ett parti byggt på hat, rädsla och egoism.
Starka känslor, inte konstigt att dom har så många följare egentligen.
Det är en osäker värld.
Citera
2013-12-10, 18:05
Medlem
Jag är rasist. SD hade på sistone blivit mer "mainstream" och rasförnekande. Jag hade faktiskt funderat på om jag skulle rösta på SvP istället.

Men efter de här "avslöjandena", kommer jag garanterat rösta på Sverigedemokraterna 2014.

Grattis Expressen, ni har gett en röst till Sverigedemokraterna.
Citera
2013-12-10, 18:06
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeldragare
Fan dom fick ihop nästan en hel flik! haha
Och du tror det där var en komplett sammanställning av verkligheten? Det kanske verkar rätt lugnt på ytan, när man väl granskar någon politiker i något "godhjärtat" parti och det kommer upp att de medvetet förskringrat tiotusentals kronor, betalar massa utgifter som de vet inte är arbetsrelaterat och sedan tar en "time out" på Maritius för skattepengar, blir ett mediafokus på en Toblerone. Inte konstigt då att en del förvirrade postare här inne tror det värsta de "goda" politikerna gör är att "stjäla en chokladkaka".

Skulle samtliga partier utstå samma fanatiska granskning som SD fått, skulle det vara nästintill tomt i Riksdagen. Men det vill ni inte inse. Vem försöker ni lura än ni själva?

Återigen, jag försvarar inte SD, även om de flesta globalistfanatiker säkert tror jag gör det. Att de är en påse nötter vet de flesta, precis som alla partier består i majoritet av galningar. Det enda jag sagt som är positivt med SD är att de vill reformera den havererade immigrationspolitiken och vill gå ur EUSSR. Nu när Socialdemokraterna öppnat sig för att själva reformera immigrationspolitiken, så ger jag dem mitt stöd i denna fråga. Till skillnad från många, många andra andra bryr jag mig om alla som bor i det här landet och låtsas inte som jag gör det, när de flesta bara bryr sig om att få sin desillusionerade vilja igenom.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2013-12-10 kl. 18:10.
Citera
2013-12-10, 18:06
Medlem
vizsofiuss avatar
Eftersom åsiktsregistering är okej nu för tiden..

Researchgruppen:
Martin Fredriksson aka "Researchgruppen"
Född 1980-04-07 i Västervik
Flerfaldigt brottsdömd militant vänsterradikal AFA aktivist, och ”journalist”

Född och uppvuxen i Västervik. Flyttade till Linköpng 2001.
Denna man har ett flertal gånger blivit dömd för misshandel, bla med expanderbatong. Innehav av batong går under knivlagen.

Han har bland annat sagt ”Jag ska döda dig, din jävel” efter har varit lite för full.
Han har också fått för sig att kartlägga användarna på Flashback.

Misshandel:
http://expomakt.files.wordpress.com/2011/12/b2494-05_lkpg_dom_martinfredriksson_misshandel.pdf
http://expomakt.files.wordpress.com/2011/12/b13606-08_sodertorn_martinfredriksson_innehav.pdf
http://expomakt.files.wordpress.com/2011/12/b1961-00_lkpg_stamningsansokan_fredriksson_kumlien_bjurs tromer_mordbrand.pdf

Jag anser att gruppen som utfört undersökningen också är tvivelaktiga.
http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/namn-pa-anonyma-anvandare-knackta/
Citera
2013-12-10, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Journalisterna med Expos hjälp kommer att registrera så många som möjligt som
röstar på SD och ta kontakt med arbetsgivare och skola samt anhöriga.
Vad tror ni om journalisternas strategi? kommer dom att lyckas i valet 2014
att sänka SD? kommer någon våga jobba politiskt för SD?
http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/namn-pa-anonyma-anvandare-knackta/

Kommer kanske rensa ut folk som inte vågar stå för vad dom tycker och det är väl bra.
Citera
2013-12-10, 18:08
Medlem
Vad ska man förvänta sig av SD nazister? Som en Somalier anser jag att soc borde frånta hans dotter ifrån honom. Han kan säga neger hur mycket han vill, men att förstöra ett ungt barns liv genom att vara en dålig påverkan och en lögnare är oacceptabelt. Synd kan jag bara säga.

Det är även jävligt att vi har dessa typer inom försvaret, han har yttrat sig minst en gång om att vilja göra en "revolution". Breivik 2.0

Säpo vart är ni?
Senast redigerad av Beden 2013-12-10 kl. 18:12.
Citera
2013-12-10, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Nää är ju du som har en fantasi om att stå på gatan och slåss utan att veta mot vem eller vad..

Nix man ställer upp som valförrättare för det ska man helst inte vara partiansluten sverigedemokrat.

Sedan kan man jobba mer aktivt för partiet utan att vara medlem. Prata med sina vänner om vilket som är det bästa partiet och att kristdemokraterna helst bör försvinna etc.

I den andra änden av skalan kan man slåss med AFA dräggen och andra vänsterextrema.

Hade egentligen inte tänkt hjälpa dig att specificera eftersom du är en stackare med dålig fantasi gör jag det som en medmänsklig tjänst.
Citera
2013-12-10, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iduna
'Fördömer', menar du?

Det var inte dåligt att du kunde lista ut det! Får man fråga hur du klarade av det?

I övrigt så är det ju ett väldigt register de har skapat det. De har en sak gemensamt. Deras hat mot invandrare. Jag har skrivit på avpixlat och jag har inget som helst hat mot invandrare eller någon folkgrupp överhuvudtaget. De fortsätter helt på sin inslagna linje att alla som röstar på SD hatar invandrare. De har fruktansvärt fel. Invandrare och invandring är bra i viss mån. Idag är den för stor.
Citera
2013-12-10, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeutralGuy
Jag är rasist. SD hade på sistone blivit mer "mainstream" och rasförnekande. Jag hade faktiskt funderat på om jag skulle rösta på SvP istället.

Men efter de här "avslöjandena", kommer jag garanterat rösta på Sverigedemokraterna 2014.

Grattis Expressen, ni har gett en röst till Sverigedemokraterna.

Hur tänker man när man röstar på SvP? Det här är inget påhopp, jag är bara allmänt intresserad.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in