2013-12-10, 16:11
Medlem
Felstavarens avatar
Kul att se lite åsiktsregistrering som är PK i dessa tider av övervaknings- och registreringsskandaler.

Nu sympatiserar jag inte med SD, men jag anser att man bör ha rätt att vara anonym på internet. Jag får förmoda att ni som stödjer detta upptåg förordar att allt man företar sig på nätet skall gå att koppla direkt till ens person.

Man bör vara försiktig även som vänstersympatisör i dessa tider. Vad tror ni att SD skulle kunna använda era metoder och övervakningsverktyg till om de fick ett kraftigt utökat inflytande över politik och förvaltning?
Citera
2013-12-10, 16:13
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ja? Varför skulle det inte vara det menar du? Det är väl bara uppfriskande med lite radikalare tankegångar snarare än att allt måste vara så mellanmjölk hela tiden.

Åsiktsmångfald är att föredra framför en politiskt korrekt koncensus.
Nå - anständiga människor önskar inte att deras medmänniskor svälter sig till döds. Naturligtvis är denna åsikt vanlig innom Svenskarnas Parti, men det består ju som bekänt inte av anständiga människor.

När det gäller Sverigedemokraterna påstår man sig ju bestå av anständiga människor, och delvis gör man nog det, men de ständiga avslöjandena om hyckleriet och dubbelmoralen hos många SD:are borde få de anständiga människor som finns hos SD att dra öron en åt sig - vill man verkligen vara kvar i detta parti av smygrasiter och järnrörsviftare?
Citera
2013-12-10, 16:13
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Vem är förvånad? Det finns bara en människa inom SD's ledning som är vettig och det är Åkesson.
Alla andra är smygrasister och har igentligen inte samma syn på invandring och invandrare som han har.
Citera
2013-12-10, 16:17
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Två frågor:

1. Hur många politiker skulle få avgå, om man jagade samtliga politiker från samtliga partier med blåslampa, scannade deras mail, gick igenom allt de sagt och tagit emot elektroniskt? Dvs om man spionerade på dem, hur många skulle inte åka dit för korruption och annat olämpligt beteende? De är en representation av det svenska folket, tror någon att svenska folket är änglar personifierade?

2. Hur kan fokuset ligga på dessa SD-politiker (som alla vet har en hel samling nötter i sina led, precis som alla partier), när fokuset bör ligga på hur Expo och Stasi-bihanget gick till väga för att få reda på uppgifterna och offentliggöra dem?

Att tro att problemen med immigrationspolitiken ska lösa sig av sig själva genom att med alla till buds stående medel skjuta SD i sank, med grovt kriminella metoder i ett s.k. "demokratiskt" samhälle... hur dum får man vara? Det är att de politiska problemen överhuvudtaget inte ens erkänns att existera som är problemet, och Expo och dess bihang som skapar det hat och den demoralisering som de avskyr över allt annat.

Jag är personligen inte orolig för att bli outad av någon Expohackare eller FRA-spanare, jag kan stå offentligt för vad jag tycker, jag vet var jag står. Men jag är inte dummare än att förstå att jag är nästa grupp att bli samhällets hackkyckling när etablissemanget drar åt tumskruvarna lite och angriper alla oliktänkande (vilket de gör redan idag, men jag menar när de även outar anonymitet med kriminella metoder en masse). Jag är heller inte dummare än att förstå att vad jag har sagt kan vridas, förvrängas och tas ur sina sammanhang för att skapa en bild av mig som fanatikerna vill ska vara sann. Inte för att jag på något sätt inbillar mig jag är något som helst intressant mål för globalismens nyttiga idioter, jag säger det bara.

Jag tror det är en tidsfråga tills de lyckats outa hela flashback, i "demokratins", "öppenhetens" och "toleransens" namn, i demokraturen Sverige. DDR och Sovjetunionen var outvecklade prototyper i jämförelse med vad som är på väg att hända i Sverige.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2013-12-10 kl. 16:29.
Citera
2013-12-10, 16:18
Medlem
De hungerstrejkar ju av fri vilja, ska någon tvinga dom äta när de inte vill? Begår de självmord så vill de vill bli martyrer om de dör så det är väl hela syftet, vi lever i ett fritt samhälle, vill de dö så låt dem dö, vi får ju inte ge dom aktiv dödshjälp men passiv kanske är laglig?
Citera
2013-12-10, 16:20
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Två frågor:

1. Hur många politiker skulle få avgå, om man jagade samtliga politiker från samtliga partier med blåslampa, scannade deras mail, gick igenom allt de sagt och tagit emot elektroniskt? Dvs om man spionerade på dem, hur många skulle inte åka dit för korruption och mycket olämpliga uttalanden?

2. Hur kan fokuset ligga på dessa SD-politiker (som alla vet har en hel samling nötter i sina led, precis som alla partier), när fokuset bör ligga på hur Expo och Stasi-bihanget gick till väg för att få reda på uppgifterna och offentliggöra dem?

Att tro att problemen med immigrationspolitiken ska lösa sig av sig själva genom att med alla till buds stående medel skjuta SD i sank, med kriminella och så kriminella metoder som man kan tänka sig i ett demokratiskt samhälle... hur dum får man vara? Det är att problemen överhuvudtaget inte ens erkänns att existera som är problemet, och Expo och dess bihang som skapar den rasism som de avskyr över allt annat.

Vågar nog påstå att det är ytterst få från andra partier i riksdagen som skulle
yttra sig som "du kan ta en neger från djungeln...", eller "hoppas de svälter ihjäl", osv, osv, osv.

Så visst, scanna mail och lyssna av telefoner. Det värsta från andra partier blir väl
"jag stal en chokladkaka", eller sånt
Citera
2013-12-10, 16:20
Medlem
För inte så längesen handlade det om:

Av de 55 000 registrerade romerna i Sverige har vi tagit fram personuppgifter på 6000 som kan kopplas till brott. Därefter har vi närmare granskat 1500 mest kriminella. Det är personer som flera gånger begått ringa eller grövre brott, med minst en brott det senaste om året. Detta är den aktiva kriminella gruppen bland romerna.

Många av de kriminella är svåra att hitta då de inte har någon folkbokföringsadress. Vi har dock lyckats med att säkert lokalisera ungefär var fjärde av dem, det vill säga 406 av de 1 500 mest kriminella. Dessa 406 har vi gjort närmare persongranskningar av. Vi har undersökt vad de har begått för slags brott, vilka de umgås med, följt deras korrespondens med myndigheter, kollat upp var de är skrivna enligt folkbokföreningen, tagit fram deras åldrar och läst deras domar.

Nu:

Av de 55 000 användarkontona har vi tagit fram personuppgifter på 6 200 kommentarsskribenter. Därefter har vi närmare granskat 1500 toppkommentatorer. Det är personer som dagligen är inne och skriver på de rasistiska nätsidorna, med minst en kommentar om dagen. Detta är den aktiva rasistiska nätmiljön.

Många av de aktiva är mycket noga med att dölja vilka de är och att sopa igen alla spår efter sig. Vi har dock lyckats med att säkert identifiera ungefär var fjärde toppkommentator, det vill säga 406 av de 1 500 dagliga skribenterna. Dessa 406 har vi gjort närmare persongranskningar av. Vi har undersökt vilka uppgifter de lämnat på nätet och facebook, följt deras korrespondens med myndigheter, kollat upp var de är skrivna enligt folkbokföreningen, tagit fram deras åldrar och läst deras domar.

från http://avkodat.research.nu/
Citera
2013-12-10, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Två frågor:

1. Hur många politiker skulle få avgå, om man jagade samtliga politiker från samtliga partier med blåslampa, scannade deras mail, gick igenom allt de sagt och tagit emot elektroniskt? Dvs om man spionerade på dem, hur många skulle inte åka dit för korruption och annat olämpligt beteende? De är en representation av det svenska folket, tror någon att svenska folket är änglar personifierade?

2. Hur kan fokuset ligga på dessa SD-politiker (som alla vet har en hel samling nötter i sina led, precis som alla partier), när fokuset bör ligga på hur Expo och Stasi-bihanget gick till väga för att få reda på uppgifterna och offentliggöra dem?

Fokuset ligger på SD för att de gång på gång envisas om att kalla sig "icke-rasistiska". Då måste de bli bevisade motsatsen.
Citera
2013-12-10, 16:26
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nå - anständiga människor önskar inte att deras medmänniskor svälter sig till döds. Naturligtvis är denna åsikt vanlig innom Svenskarnas Parti, men det består ju som bekänt inte av anständiga människor.

När det gäller Sverigedemokraterna påstår man sig ju bestå av anständiga människor, och delvis gör man nog det, men de ständiga avslöjandena om hyckleriet och dubbelmoralen hos många SD:are borde få de anständiga människor som finns hos SD att dra öron en åt sig - vill man verkligen vara kvar i detta parti av smygrasiter och järnrörsviftare?
Det är skillnad på att uttrycka sig som politiker och att uttrycka sig som privatperson. Att skiva "hoppas de svälter ihjäl" om kriminella lögnare är inget konstigt alls då det handlar om ett budskap och en avsky mot beteendet, det är inte menat att tolkas bokstavligen. Dessvärre verkar många "antirasister" lida av asperger.

Visst är det kanske inte lämpligt att en folkvald politiker uttrycker sig så, men nu var det som sagt ett privat yttrande. Att detta sen ska tolkas bokstavligen och kopplas samman med politikerrollen är bara beklagligt och fjantigt.
Citera
2013-12-10, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NasiBooi
Det känns betryggande att statligt finansierade organisationer ägnar sig åt kartläggning av regimkritiker: i detta fall pensionärer och motsvarande på landsbygden som skrivit - och håll i er nu - att kriminella som hungerstrejkar kan få svälta ihjäl. Detta extremt kontroversiella jätterasistiska uttalande kopplat till en äldre kvinna aktiv inom SD är vad Researchgruppen på ett par år lyckats skramla ihop trots miljonbidrag från stat och privata intressegrupper som juden Aschbergs företag.

När det inte längre går att ignorera den växande massan av missnöje för en mångkultur man ersatt det svenska folkhemmet med går vi nu in i nästa fas: uthängning och hot till tystnad. Internet medför enorma möjligheter för enskilda privatpersoner och det vill den styrande regimen sätta stopp för. Den som har den makalösa fräckheten att inte älska okontrollerad invandring ska sättas åt. Hårt. På skattebetalarnas bekostnad och på första sidan i varenda judisk dagstidning.

Jepp, mediadrevet kommer nu att göra en julkalender med en kartlagd "Toppolitiker inom SD" varje dag, trots att flertalet säkert redan slutat för 5 år sedan och gått i pension.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/medierna-blir-till-offentlig-skampale_8809900.svd
Citera
2013-12-10, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeldragare
Du ser inget fel med att vara en folkvald politiker som låtsas stå för mänskliga rättigheter, och sedan droppa kommentaren "jag hoppas de svälter sig till döds" angående flyktingbarn?

Kommentaren: "Jag hoppas att de svälter sig till döds", skrevs i relation till en artikel som handlade om människor från utlandet som kommit till Sverige och påstått sig vara på flykt. En myndighetsgranskning visade dock att deras påståenden var falska och följaktligen avslogs deras asylansökan. Det handlar alltså om ett bedrägeriförsök där några vill utnyttja asylsystemet för egen vinning på bekostnad av de verkligt behövande. Senare – trots avslöjandet, väljer de att protestera mot beslutet genom att hungerstrejka. En sådan protest blir en protest mot hela rättssamhället, en av grundpelarna i det demokratiska samhället. Jag kan bara instämma;

Jag hoppas att de svälter sig till döds.
Citera
2013-12-10, 16:30
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Det lustiga är väll att man förr eller senare lyckas avslöja ALLA inom toppen som smygrasister med Söder och Åkesson som undantag.
Exakt alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in