2013-12-10, 15:27
Medlem
VWazzs avatar
Lagligt eller ej är inte något som kommer i fokus här. Det relevanta är att dessa whitetrash till kommunalpolitiker som inte ser ut att ha tvättat sig på ett tag uttalar sig så. Finkammade och kloka "politiker" Sverigedemokraterna har.
Jävla smutsfolk!

Kolla in detta politiksa stjärnskottet, vilket tryne hon besitter, klassig människa rakt igenom.
http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/image/17993556/485/thirteenByNine/01a47848d01e7/stensby.jpg

Att sådana människor blir folkvalda visar bara på vilken nivå deras väljare befinner sig. SD kommer aldrig bli ett hot just eftersom att de har en så låg nivå överlag. Vem vill förknippas med dom?
Senast redigerad av VWazz 2013-12-10 kl. 15:31.
Citera
Medlem
Kabeldragares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag tycker dom kriminella dataintrången, som givetvis skett och sker för att få fram denna information, den olagliga åsiktsregistreringen, granskande av enskilda som man hänger ut och drabbas av våld och hot från vänsterextremister och invandrare - är mycket värre ä att några i några kommunfullmäktigen uttrycker sig lite plumpt.

Du ser inget fel med att vara en folkvald politiker som låtsas stå för mänskliga rättigheter, och sedan droppa kommentaren "jag hoppas de svälter sig till döds" angående flyktingbarn?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeldragare
Det tror inte ens du själv på. Inte ens den mest hjärntvättade flashbackaren tror på det där.

Jo det gör dom nog. Folk intalar sig de mest häpnadsväckande saker när den kognitiva dissonansen kommer krypande.

http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?Lookup=kognitiv%20dissonans
Citera
2013-12-10, 15:28
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Bra initiativ. Själv har jag vänner som yrat om att "proteströsta" på SD.
Då brukar jag visa dom hur SD-anhängare i bl.a. den här tråden uttrycker sig när dom kan vara anonyma. Dt brukar nyktra till dom. I sånt sällskap vill ingen hederlig människa hamna.

Sånt här har ju förekommit massor av gånger vet du. Det brukar sluta med stora ökningar i opinionsmätningar för att folk är mer trötta på massinvandringen, på media och journalister och för att det är mycket mer hemskt med dataintrång och åsiktsregistrering av folk med en viss åsikt i en så kallad "demokrati".
Citera
2013-12-10, 15:30
Medlem
8711s avatar
Citat:
Du ser inget fel med att vara en folkvald politiker som låtsas stå för mänskliga rättigheter, och sedan droppa kommentaren "jag hoppas de svälter sig till döds" angående flyktingbarn?

Det har inget med någon mänsklig rättighet att göra. Att säga så avser ju att hon uttrycker en ilska över att dom är otacksamma och inte bör bete sig på det sättet och klaga, vilket förekommit även i andra fall. Även om det är ett sämre sätt att uttrycka sig och en politiker inte bör göra det, så är åsikten snarast en frustration över att folk som påstått har det svårt kommer hit, får hem och mat, men ändå klagar och begär mer. Det är inte konstigt att man blir arg över det.
Citera
2013-12-10, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Allvarligt, självklart vill alla vara anonyma ibland men det är en jävla skillnad att ha en åsikt och värdering i ett politisk parti och inte tordas stå för den beroende på att man vill visa upp en snygg fasad. Jag står för att jag är sosse och uttalar mig inte annorlunda när jag är i ett offentligt sammanhang. Däremot är det skönt att vara anonym här och slippa löpa gatlopp bland alla "nassar" o "rassar" i detta forum.

Du tänker fel här, eller skriver fel. Saken är väl att den att dessa personer har en åsikt utanför partiet och inte "i ett parti", därav ett större behov av att vara anonym än att vara tummen i spåret sosse (dvs vara med i sossarna och tycka renlärigt).
Citera
2013-12-10, 15:33
Medlem
Kabeldragares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det har inget med någon mänsklig rättighet att göra. Att säga så avser ju att hon uttrycker en ilska över att dom är otacksamma och inte bör bete sig på det sättet och klaga, vilket förekommit även i andra fall. Även om det är ett sämre sätt att uttrycka sig och en politiker inte bör göra det, så är åsikten snarast en frustration över att folk som påstått har det svårt kommer hit, får hem och mat, men ändå klagar och begär mer. Det är inte konstigt att man blir arg över det.

haha, kommer ihåg när Timbuktu och Kartellen släppte låten om Jimmie osv, då fanns det inget rum för tolkning. Nu när det är en Sverigedemokrat som droppar en kommentar kan ni hitta alla möjliga konstnärliga och inneboende tolkningar i meningen "jag hoppas att barn svälter sig till döds"

Jävla hyckleri.
Citera
2013-12-10, 15:35
Medlem
zorceuss avatar
Citat:
Du är en invandringskritisk sosse, som röstar på moderaternas dotterparti.
De röstar med moderaterna i 9 fall av 10. Landet kommer fortsatt gå åt helvete.

SD röstade med regeringen i 54% av omröstningarna under 2012/2013, S röstade med regeringen i 49%.
Så SD verkar, enbart baserat på din typ av sifferexercis, snarare ligga nära S än M.

Länk
Citera
2013-12-10, 15:35
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Det finns många ekonomiska bördor i samhället. Och på tal om oändliga resurser så är Sverigedemokraterna för att utländska företag ska komma till Sverige och gräva upp våra naturresurser, till ett pris av 5 PROMILLE av vinsten... Snacka om att bokstavligt talat förstöra Sverige.
Altså...Detta är OT.
Att alla arbetslösa invandrare kostar pengar, behöver knappast ifrågasättas. Dessa resurser kunde läggas på någonting annat.
Citat:
Jävligt många ilskna "enskilda personer" i Sverigedemokraterna... Det är pinsamt att folk bara inte fattar att de är riktiga rötägg hela bunten.
Så är det inte, men givetvis är det önskvärt att somliga lägger band på sig. Men internet fungerar ju ofta som en ventil - precis som när du nu kallar alla SD:are för "rötägg". Det är ju inte speciellt snyggt gjort, eftersom det du säger inte stämmer med verkligheten, men du behöver av någon anledning få ur dig ilska.
Senast redigerad av FritzDaCat 2013-12-10 kl. 15:53.
Citera
2013-12-10, 15:36
Medlem
8711s avatar
Citat:
haha, kommer ihåg när Timbuktu och Kartellen släppte låten om Jimmie osv, då fanns det inget rum för tolkning. Nu när det är en Sverigedemokrat som droppar en kommentar kan ni hitta alla möjliga konstnärliga och inneboende tolkningar i meningen "jag hoppas att barn svälter sig till döds"

Jävla hyckleri.

Det är ju vad som avses. En ilska över att folk som påstått är flyktingar kommer, men inte är nöjda med maten som serveras i Sverige, eller att dom inte får bättre boendestandard direkt än vad dom får. Tycker inte du att det är märkligt om man nu lider så mycket? Det dom får i Sverige borde ju då vara rena drömmen? Ändå är det inte det? Omgående börjar det ofta klagas, hur förklarar du det?

Nej, hon sa inte att alla barn ska svältas till döds, det är en lögn du har hittat på.
Citera
2013-12-10, 15:36
Medlem
X3m4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
påminner lite om hur nazisterna "avslöjade" judar som låtsats vara nått annat. Expo , AFA med flera våldsextremister går i samma hjulspår som nassarna i nazityskland på 30-talet - förfölj o hota - peka ut! där en jude! där en SDsympatisör!
fy fan

Du har skrämmande rätt, finns många likheter som är allt annat än roliga när man väl börjar inse de.
Citera
2013-12-10, 15:39
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3m4
Du har skrämmande rätt, finns många likheter som är allt annat än roliga när man väl börjar inse de.

Dataintrången mot alla dessa sidor, mot SD och SDU och deras databaser och medlemsregister, åsiktsregistreringen som dom berättar öppet om gällande 55.000 konton och 6200 personer dom närmare granskar, våldet det kan medföra att dessa personer drabbas av som inte har valt att säga det här offentligt eftersom man vet att det leder till trakasserier och våld.

Det är oerhört hemskt och mycket mycket mer allvarligt än vad några gubbar och tanter sagt, även om det är plumpt i många fall. Det dom gör mot folk med en viss åsikt, invandringskritik, är så oerhört mycket värre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in