2013-12-10, 13:53
Medlem
Det verkar en aning oklart vad som hänt egentligen. Enligt GT är det en grupp människor med anknytning till BO och tidigare kända av polisen som försökte ta sig in och där en av den fördes ut av polis till en väntande polisbil. Men aftonbladets reporter på plats som live-chattar kände inte till incidenten när någon på chatten frågar om den men hör med en kollega som kollar med "Björ Blixer på polisen i Göteborg, och de uppger att det varit personer som uppträtt stökigt på platsen. Ingen ska däremot ha blivit omhändertagen och inga åtgärder ska ha tagits."
Citera
2013-12-10, 13:57
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Det verkar en aning oklart vad som hänt egentligen. Enligt GT är det en grupp människor med anknytning till BO och tidigare kända av polisen som försökte ta sig in och där en av den fördes ut av polis till en väntande polisbil. Men aftonbladets reporter på plats som live-chattar kände inte till incidenten när någon på chatten frågar om den men hör med en kollega som kollar med "Björ Blixer på polisen i Göteborg, och de uppger att det varit personer som uppträtt stökigt på platsen. Ingen ska däremot ha blivit omhändertagen och inga åtgärder ska ha tagits."

Reportern sitter väl i salen och gruppen ska ha försökt ta sig in dit, men stoppats.

Påminner om Nathalie-rättegången. Tjejen från Alingsås som mördades och grävdes ner. Hennes familj och släkt hade också gäng.
Citera
2013-12-10, 14:04
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Lite citat:
Sorry. Tänkte inte på att en del inte vill gynna kvällstidningarna med klick.

Men frågan kvarstår: Hade BO kopplingar till något gäng?
Citera
2013-12-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Sorry. Tänkte inte på att en del inte vill gynna kvällstidningarna med klick.

Men frågan kvarstår: Hade BO kopplingar till något gäng?

hade hon umgåts med riktiga gäng så hade hon inte tillbringat tid med pajaser som målar sig och dricker cola på morgonen
Citera
2013-12-10, 14:23
Medlem
Såhär står det på Aftonbladets liverapportering:
Citat:
Den mordmisstänkte följer med i förundersökningen när åklagaren beskriver hur kroppen såg ut när den hittades. De två medåtalade följer åklagaren med blicken när han läser.
Kan detta och den starka reaktionen flera åhörare visat göra så att FH och DB kanske tar sitt förnuft tillfånga nu under förhandlingen?
Citera
2013-12-10, 14:27
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Såhär står det på Aftonbladets liverapportering:

Kan detta och den starka reaktionen flera åhörare visat göra så att FH och DB kanske tar sitt förnuft tillfånga nu under förhandlingen?

Skulle inte tro det.
Citera
2013-12-10, 14:42
Medlem
Kallixs avatar
Angående den brunna boken "Även tystnaden har ett slut", så ska ett vittne berätta att AJ har haft ett ex. av boken.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2598147-sa-gar-rattegangen-till

Är detta vittnet med i FUP? Jag hittar det inte när jag söker på boktiteln.
Citera
2013-12-10, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Angående den brunna boken "Även tystnaden har ett slut", så ska ett vittne berätta att AJ har haft ett ex. av boken.

Jo, det står i FUP att grannen på campingen sett att boken funnits hos AJ, jag tar för givet att det är han som skall vittna om detta
Citera
2013-12-10, 14:45
Medlem
C*iff verkar ha lämnat TR.
Citat:
Ändring i schemat. Mamman kommer att höras i dag. Förhöret med pappan i morgon. Enligt uppgift har han avvikit från tingsrätten.
Citat:
Pappan har inte suttit med i rättssalen utan i ett separat rum. Finns enligt vakt på plats inte kvar.
Citera
2013-12-10, 14:46
Medlem
TigerKids avatar
Pappan ska ha avvikit från tingsrätten och ska förhöras imorgon i stället enligt Ttela-live.

Det blev väl för mycket kanske...
Citera
2013-12-10, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix

Det är en arbetskamrat från campingen som bekräftar att AJ haft boken.

Sidan 551 börjar förhören med honom.
Senast redigerad av ErnstJunger 2013-12-10 kl. 14:49.
Citera
2013-12-10, 14:52
Medlem
pam-pam-elas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nej, nej, nej inte S.B .....liten 20-åring ska in i stora rättsalen och fram till de där misstänkta, tror inte det!???
P.T är en bättre gissning säger jag

verkar vara någon vid namn Ra**u* *agnu**on, vän med en av pappans vänner. (m,s)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in