2013-12-10, 14:24
Medlem
Finns det något i det här som inte bekräftar att livet är indelat i grupper som konkurrerar med varandra för överlevnaden?

Varför denna uppståndelse om "rasism"? Är Darwins teorier vederlagda?
Citera
2013-12-10, 14:25
Medlem
Squeekys avatar
Kan inte påstå att jag bryr mig nämnvärt.
Men när de ändå håller på kan de ju outa de som är med på Stasi-listan också, det vore betydligt intressantare.
Citera
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeldragare
Kan du med gott samvete rösta på SD?

Men är det ditt argument för att man ska sluta ha sina åsikter, göra en helomvändning och börja stödja dem som man föraktar? För du måste inse, har man väl gått över till att stödja SD eller liknande så ska det mycket till för att man ska omfamna storebror (sjuklövern) igen.

Oavsett hur mycket skam det är att stödja SD, oavsett hur mycket skit ni slänger på motståndarna och försöker förknippa oss med kriminella, lågbegåvade m.m. så kommer det inte ändra mina åsikter, eftersom du inte på rationella, logiska termer har övertygat mig att jag har fel.

Det är enbart försök att få en att skämmas, att skrämmas till tystnad och rätta sig in i ledet som ni håller på med och det fungerar inte längre. Folk ser utvecklingen, folk ser vad som händer med vårt land och man vill ha ett slut på det. Du är medveten om att just sådana här saker riskerar att ytterligare skapa radikalisering, etablissemanget med Ap-vänsterns hjälp håller på att skapa en konflikt.
Citera
Medlem
NasiBoois avatar
Citat:
En politiker, som jobbar som lärare, HOPPAS att strejkande barn svälter sig till DÖDS. OCh du har gott samvete... Fan världen går åt helvete...

Nu tar vi och pausar maskinen en sekund och tänker igenom vad som faktiskt var fallet. Vuxna människor som sökt asyl som minderåriga, utan att kunna bevisa sin ålder, får avslag på sin asylsökan av Migrationsverket i ett land med en av världens mest liberala immigrationslagar. De vuxna bestämmer sig för att hungerstrejka utanför Migrationsverket. En människa som arbetar som lärare skriver att de får svälta ihjäl om de håller på som de gör - Sverige ska inte ge efter för hot. Och du tycker att världen är åt helvete varför? Jag tycker att den är åt helvete för att vi inte helt enkelt skjuter ihjäl de som inte respekterar svenska nationsgränser.
Citera
2013-12-10, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/flera-politiker-skriver-anonymt-pa-hatsajter/

Ja så var det dags igen. Ytterligare en idiotisk "rasse" är avslöjad. Sd-politiker avslöjar sina riktiga jag. Vem blir nästa?

Vem bryr sig? Vi som röstar på sd är ju också rasister så vad är problemet?
Citera
2013-12-10, 14:31
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NasiBooi
Framför allt har det varit väntat. Researchgruppen har varit närvarande på Flashback också och haft mailkorrespondens med användare som kan sitta på uppgifter om andra konton. Det har förmodligen visat sig vara svårare att att gräva fram identitet på Flashback - där majoriteten är något yngre än 50+, och inte registrerar användare med sin namngivna hotmailadress knuten till Facebook eller företaget... Här är Avpixlat ett mycket tacksammare mål eftersom många naiva pensionärer härjat fritt i kommentarsfältet.

Men, man bör vara medveten om att det finns en del pengar med i spelet och sådant kan få svaga att ändra färg. Researchgruppen har varit och hängt här på FB ett tag och lägger ständigt pussel - en Flashbackuthängning med vissa tongivande namn är nog att förvänta. Vissa namn är trots allt mer eller mindre helt offentliga i sina kretsar, andra försöker bibehålla anonymitet med varierande resultat. Vi kommer få se på mer. Regimens soldater har grävt ner sig i skyttegravarna och har siktet på allt levande i sitt blickfång.
Det är precis detta som är målet. Att skrämma sina meningsmotståndare till tystnad. Dom vet mycket väl att, förutom det vanliga surret om sandnegrer och blattar så är Flashback en plattform för intellektuell diskurs vad gäller frågor om I&I. hade jag inte avskytt begreppet tankesmedja så hade det legat nära till hands. Jag har dock väldigt svårt att se hur man ska kunna hänga ut helt vanliga svenskar som inte begått något annat brott än att sakligt diskutera sina åsikter på ett nätforum men rädslan kan vara nog. Vi är många som är rädda om sina familjer och karriärer och vet hur intolerant dagens Sverige är mot oliktänkande.

Är det bara jag som börjar känna en jävligt obehaglig känsla i maggropen när denna typ av förföljelse och uthängning börjar normaliseras? När muslimska gaphalsar på twitter tillåts äga debatten?
Citera
2013-12-10, 14:33
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Tycker du ska kolla upp definitionen för fascism.

Det är en fascistisk metod att sitta och registrera folk som inte delar ens egna åsikter.
Sedan att nivån på kommentarerna på avpixlat ligger på samma som aftonbladet är bara ren fakta. Men likväl så är bara denna händelse ytterligare ett nytt lågvattenmärke för "demokratin" Sverige.
Citera
2013-12-10, 14:33
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Det är inte invandrarnas fel att vården går åt helvete.
De invandrare som innebär en ekonomisk börda för samhället, är en bidragande faktor till försämringarna i välfärden - vi har inte oändligt med resurser!
Citat:
En politiker, som jobbar som lärare, HOPPAS att strejkande barn svälter sig till DÖDS. OCh du har gott samvete... Fan världen går åt helvete...
Att en enskild person som är medlem i ett parti uttrycker ilska på ett naivt sätt, innebär inte att partiets politik behöver vara fel.

Och bakgrunden till ilskan ligger ju i hela problematiken med de ensamkommande, som ljuger om sin ålder, och som i många fall helt plötsligt hittat sin familj, när de väl fått PUT.

Ilskan är berättigad, men man löser inte problemet genom att ventilera den genom den typ av inlägg som kvinnan gjorde.
Citera
2013-12-10, 14:38
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Ojdåkäranån! finns det rasister i Sverige?? som sympatiserar med SD?? Som skriver kommentarer på avpixlat??? Flera stycken???
Det måste ju med automatik betyda att all kritik av Sveriges generösa migrationspolitik är helt felaktig och ett utslag av rasism!!

Newsflash: Bara för att man är en idiot och uttrycker sig som en sådan behöver inte betyda att den åsikt man hyser är felaktig.

Om ni, inklusve TS som nu vältrar er i hånleende skadeglädje tar er lite tid att läsa här på I&I så ser ni att det finns ett stort antal, synnerligen verbala och sakliga skribenter på den invandringskritiska sidan som aldrig använder n-ordet eller hänfaller åt poänglösa oneliners. Men ni väljer ut ett antal rabiata dårar inklusive en pensionerad tant som talespersoner för era meningsmotståndare istället för att ta debatten med de intellektuella demokratiförespråkarna.
Jag har aldrig skrivit att niggrer ska dö, varken här eller på avpixlat. Ändå buntas jag ihop med en slentrianheilande apflock.
Inte konstruktivt, inte modigt och framför allt en ganska tydlig värdemätare på er egen intellektuella kapacitet

Otroligt bra skrivet.
Vänstern väljer alltid att fokusera på dårarna, för att på så vis undvika att ta en seriös debatt.
Det är ju lättare att dra dåliga järnrörs one liners följt av ryggdunkningar än att ta en seriös diskussion.
Citera
2013-12-10, 14:39
Medlem
Zloths avatar
När SD började med det vidriga nolltolerans tramset så dödade dom partiet.

De borde ha fattat att media aldrig skulle låta dom vara ändå. Bättre att säga öppet att negrer är apor istället för att säga att dom inte är det och sedan bli konfronterade med någon inspelning, kommentar på sajt etc.

En högt uppsatt i Front National sa att negrer var bestialiska apjävlar. Hon fick vara kvar och partiet fortsätter ändå att bli större och större.

SD har inte skjutit sig själva i foten utan snarare i huvudet.
Citera
2013-12-10, 14:40
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Ojdåkäranån! finns det rasister i Sverige?? som sympatiserar med SD?? Som skriver kommentarer på avpixlat??? Flera stycken???
Det måste ju med automatik betyda att all kritik av Sveriges generösa migrationspolitik är helt felaktig och ett utslag av rasism!!

Newsflash: Bara för att man är en idiot och uttrycker sig som en sådan behöver inte betyda att den åsikt man hyser är felaktig.

Om ni, inklusve TS som nu vältrar er i hånleende skadeglädje tar er lite tid att läsa här på I&I så ser ni att det finns ett stort antal, synnerligen verbala och sakliga skribenter på den invandringskritiska sidan som aldrig använder n-ordet eller hänfaller åt poänglösa oneliners. Men ni väljer ut ett antal rabiata dårar inklusive en pensionerad tant som talespersoner för era meningsmotståndare istället för att ta debatten med de intellektuella demokratiförespråkarna.
Jag har aldrig skrivit att niggrer ska dö, varken här eller på avpixlat. Ändå buntas jag ihop med en slentrianheilande apflock.
Inte konstruktivt, inte modigt och framför allt en ganska tydlig värdemätare på er egen intellektuella kapacitet

Problemet, tror jag, är att det parti (ditt?) som försöker ge invandringskritik ett någorlunda anständigt ansikte, tar den här rabiata dårtanten som sitt ombud och väljer in henne i partiapparaten. Hon var ju på god väg in i riksdagen, dessutom.
Citera
2013-12-10, 14:41
Medlem
TailgunnerJoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Skulle det bli lika mycket tjafs om det kom fram att MP-medlemmar sitter och spyr ur sig hat mot människor? Eller är det såhär bara för att det är SD vi pratar om?

Det har inte hänt. Faktum är att reaktionära sverigedemokrater är de som spyr gallan och hat. Du kan inte förneka att dessa händelser sker extremt ofta inom SD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in