2013-12-09, 17:51
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag är rätt säker på att FS döms för mord och gissar på 16 års fängelse. Vad tror ni, Q och Fnurra? Blir han helt friad?

Nu ställde du inte frågan till mig, men vad tror du är det som avgör om FS blir fälld? Själv är jag inte helt säker på att han blir det. Det har inget med min ställning till fallet att göra, utan jag tror helt enkelt inte att det dom har räcker till fällande dom.
Citera
2013-12-09, 17:53
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag är rätt säker på att FS döms för mord och gissar på 16 års fängelse. Vad tror ni, Q och Fnurra? Blir han helt friad?

16 år kan bli i lägsta laget, men 17-18 kan det hamna på med tanke på allt han pysslat med efter han avrättade henne.

Så det är en Nokia 5110 Hansson kommer dragandes med. Som då ska vara en firmamobil. Jaha då återstår alltså aktiviteten på den vilket inte finns med i Hansson sk hemliga aktbilaga .
Det står gamla telefonnummer alltså firmamobilen är ett gammalt nummer. Men om den använts vet alltså inte Hansson. Sicken pajas till försvarare.

Nokia 5110 is a Nokia GSM mobile phone model.[1] It was released in 1998.

P*rs PM
Diarienr
1400-K126753-10

Datum Tid
2011-09-13 13:14
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-09 kl. 18:53.
Citera
2013-12-09, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nu ställde du inte frågan till mig, men vad tror du är det som avgör om FS blir fälld? Själv är jag inte helt säker på att han blir det. Det har inget med min ställning till fallet att göra, utan jag tror helt enkelt inte att det dom har räcker till fällande dom.
Jag tycker det är ett bra indiciebygge som tillsammans med FS totala oförmåga att presentera rimliga förklaringar kommer leda fram till en fällande dom.
Brottsrubriceringen är jag mindre säker på. Om han erkänner dråp eller till och med grovt vållande på grund av att Marina attackerade först är jag inte helt hundra att han fälls för mord. Detta tror jag dock aldrig kommer att hända.
Citera
2013-12-09, 18:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jag tycker det är ett bra indiciebygge som tillsammans med FS totala oförmåga att presentera rimliga förklaringar kommer leda fram till en fällande dom.
Brottsrubriceringen är jag mindre säker på. Om han erkänner dråp eller till och med grovt vållande på grund av att Marina attackerade först är jag inte helt hundra att han fälls för mord. Detta tror jag dock aldrig kommer att hända.

Okey, tack för att du svarade. Inte alla som gör det om man inte delar deras uppfattning till 100%. Jag tror att om det blir en fällande dom så blir det mord. Jag har svårt att se varför en man skulle behöva ett vapen för att avvärja sig i självförsvar mot en kvinna han känner mer än väl. Det är ingen främling. (jag skriver såklart om FS då det är FS det handlar om här).
Citera
2013-12-09, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
16 år kan bli i lägsta laget, men 17-18 kan det hamna på med tanke på allt han pysslat med efter han avrättade henne.

Så det är en Nokia 5110 Hansson kommer dragandes med. Som då ska vara en firmamobil. Jaha då återstår alltså aktiviteten på den vilket inte finns med i Hansson sk hemliga aktbilaga .
Det står gamla telefonnummer alltså firmamobilen är ett gammalt nummer. Men om den använts vet alltså inte Hansson. Sicken pajas till försvarare.

Nokia 5110 is a Nokia GSM mobile phone model.[1] It was released in 1998.

MrsMagoo åsyftar den bilaga från MHs yttrande som delvis är släppt idag, för den som undrar.

Lustigt. Gammal Nokia.
Ännu lustigare är att P*r säger att det är en smygtelefon. Upphittad 2011 !
Använd 1999-2010

Där ryker hela Polisen och ÅK i ett och samma svep, 2013-05-14 RÅ svar till HD:
Citat:
Det är självklart att noggranna efterforskningar görs för att kunna ta del av telefon och datatrafik i en mordutredning. "Jag har svårt att förstå vad det är advokat Hansson närmare refererar till."
//
Eftersom Marina Johanssons kända telefoner inte användes just då skulle detta kunna tyda på att Marina Johansson förfogade över ytterligare en telefon.

Rättsskandal ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-09 kl. 18:29.
Citera
2013-12-09, 18:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

33. Enligt åklagarens gärningsbeskrivning har Fredrik Svensson dödat Marina Johansson uppsåtligen. Fyndet av Marina Johanssons kropp och den utredning som har samband härmed innebär att bevisningen for detta påstående har stärkts.

Frågan är då vilket utrymme som finns för andra händelseförlopp, exempelvis att hon har dödats av oaktsamhet. Vid besvarandet av denna fråga ska det beaktas att Fredrik Svensson, enligt vad som nu måste vara utgångspunkten för bedömningen, har farit med osanning genom att bl.a. inte berätta om sina åtgärder för att dölja att Marina Johansson var död.

HÖGSTA DOMSTOLEN Ö1752-13 Sida 16

Jag tror inte något annat än mord kommer att avhandlas i kommande förhandling med tanke på vad HD säger i sitt resningsbeslut.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-09 kl. 19:14.
Citera
2013-12-09, 18:35
Bannlyst
I Marinas smygtelefon, Nokia som användes efter det att hon & Fs bröt upp så finns det 195 kontakter, varav de flesta är män.

Jag tror Polisen får lite att göra i jul ?

Källa: sidomaterial R29-6

En kontakt heter GreatDeath...
Citera
2013-12-09, 18:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
I Marinas smygtelefon, Nokia som användes efter det att hon & Fs bröt upp så finns det 195 kontakter, varav de flesta är män.

Jag tror Polisen får lite att göra i jul ?

Källa: sidomaterial R29-6

En kontakt heter GreatDeath...

Ja jag noterar även att det står "Ej kontrollerad" på en del av dom..

Att telefonen fanns redan rond 2 är ju fruktansvärt att det inte framgick. Det är nästan så man skulle kunna tro att dom vill undanhålla saker som kan vara till FS fördel.
Citera
2013-12-09, 19:03
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
MrsMagoo åsyftar den bilaga från MHs yttrande som delvis är släppt idag, för den som undrar.

Lustigt. Gammal Nokia.
Ännu lustigare är att P*r säger att det är en smygtelefon. Upphittad 2011 !
Använd 1999-2010

Där ryker hela Polisen och ÅK i ett och samma svep, 2013-05-14 RÅ svar till HD:

Rättsskandal ?

Ja var detta i ett annat land så skulle det säkert kallas korruption dessutom. Man kanske kan betala den svenska polisen för att dom ska "tappa bort" saker i utredningar numera?

Undrar om FS får åka hem till Maskroos och fira jul nu i väntan på rond 3?
Citera
2013-12-09, 19:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Det va inte mycket att ha i Hanssons emliga bilaga det va mesta det man läst om i denna tråden i tre års tid, och det har ju ingen som helt påverkan på detta fallet. Det trodde jag inte om Hansson att han kör med röksignaler i ett mordfall och fyller upp sitt bevismaterial med massa sidor från internet som Marina varit medlem på.

Är det något Hansson har missat i själva gärningspåståendet? Om inte så får man hoppas att han ser till så klienten håller sig till sanningen. För en lögnare i domstolen kommer att degraderas illa kvickt, så Hansson får jobba. Och det här blir inte lätt. Jag har nu studerat det som Hansson ska framhålla i domstolen. Och det blir ingen match för åklagarsidan att få Fredrik fälld för mord. Hanssons bevisning har ingen som helst inverkan i riktning skapa tvivel. Trams från början till slut. Svammel på högsta nivå.
Är det konstigt att denna advokat får läsa sidomaterial under bevakning?
Citera
2013-12-09, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja jag noterar även att det står "Ej kontrollerad" på en del av dom..

Att telefonen fanns redan rond 2 är ju fruktansvärt att det inte framgick. Det är nästan så man skulle kunna tro att dom vill undanhålla saker som kan vara till FS fördel.

Dessutom så har man på sid.66 fastslagit att LJs uppgifter inte går att vidimera vare sig 27-29 via 2 telefoner. LJ har alltså inte sett detta på rätt vecka.

Det är en rättsskandal, därför man har undanhållit efterfrågad information i resningen till HD.

Om det inte finns en samtalslogg mot smygtelefonen så är det kört för Åklagare.

ÅK har ingen telefon/dataanalys.
Det finns 195 kontakter, varav de flesta inte är utredda.
LJ har inte sett detta 27-29e
P*r vittnar om att telefonen användes just för att ha hemlig kontakt.

FS är en fri man nästa år OM det inte finns samtalslogg.

EDIT: Ja, FS borde sättas på fri fot, det finns inte tillräcklig stark misstanke längre. Svenkvist bör överväga att lägga ned åtalet.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-09 kl. 19:15.
Citera
2013-12-09, 19:15
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det va inte mycket att ha i Hanssons emliga bilaga det va mesta det man läst om i denna tråden i tre års tid, och det har ju ingen som helt påverkan på detta fallet. Det trodde jag inte om Hansson att han kör med röksignaler i ett mordfall och fyller upp sitt bevismaterial med massa sidor från internet som Marina varit medlem på.

Är det något Hansson har missat i själva gärningspåståendet? Om inte så får man hoppas att han ser till så klienten håller sig till sanningen. För en lögnare i domstolen kommer att degraderas illa kvickt, så Hansson får jobba. Och det här blir inte lätt. Jag har nu studerat det som Hansson ska framhålla i domstolen. Och det blir ingen match för åklagarsidan att få Fredrik fälld för mord. Hanssons bevisning har ingen som helst inverkan i riktning skapa tvivel. Trams från början till slut. Svammel på högsta nivå.
Är det konstigt att denna advokat får läsa sidomaterial under bevakning?

Det är synnerligen allvarligt att de vetat om en tredje telefon mellan rond 1 och rond 2 och gett blanka fan i att informera om dess existens och dess innehåll. Den användes och hade många kontakter i den. Att dom gjort så är brottsligt. Det vet du med.

Att dom inte ens tog med den talar väl sitt egna språk? Ja, jag vet du bemöter inte folk som inte delar din uppfattning men andra läser kanske svaret.

Lögnare finns det tydligen gott om i denna härva i så fall. Men att jämföra om FS har ljugit om han har köpt sig en gås eller inte med att dessa "utredare" (dom skulle inte ens få reda ut mitt hår ärligt talat) undanhållit något så viktigt som en då aktuell telefon som använts är sjukt.

En annan rolig sak: Telefonen hittades i Marinas skrivbordslåda. Tittade dom inte ens där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in