2013-12-07, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ingen hon utan en HAN. En mördare som vill dölja sitt ansikte så långt det är möjligt.
Där har du SANNINGEN om den biten. En mördare som en stund dessförinnan också
gjort sig skyldig till likplundring genom att röva kontanter i storleksordningen 10 000 spänn
via bankomatuttag.

Och det kommer att fastslås vid den kommande rättegångsförhandlingen.

Skall de fastslå att KH sett fel ?

Det kan ju varit någon annan som påpekats.
Men det är inget som utesluter att det var Marina, det är poängen och tvivlet.
Citera
2013-12-07, 18:03
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag har fått intrycket att systrarna och Marinas mamma och pappa har känt sig hotade
av FS på något sätt eller har jag helt missuppfattat detta?

Har FS besvärat familjen?

Familjen är övertygad.
Den misstänkte ex-pojkvännen mördade deras älskade dotter och syster, Marina.
Högsta domstolens beslut att bevilja resning i fallet är familjens sista möjlighet att se honom få sitt straff – och försöka gå vidare.
– .

Sedan hovrätten friat ex-pojkvännen har hon och även resten av familjen känt ett stort obehag. När systerns vänner och bekanta sett mannen i Göteborg har de varnat henne genom telefonsamtal och sms.
– Jag har hela tiden tittat mig omkring och reagerat starkt när jag sett människor som liknar honom eller hört röster som liknar hans

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17766625.ab
Citera
2013-12-07, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Svårt att åka någonstans den 28 juli 2010 då hon inte levde. Hon låg dumpad i skogen på en väl vald plats.

PM Sannerholm resningsunderlaget.

Beträffande hennes användning av mobiltelefonen framkommer det tydligt i utredningen, via förhörsuppgifter, att Marina Johansson alltid svarade på sms, regelmässigt besvarade inkommande samtal och att hon alltid ringde upp när hon någon gång missat ett samtal. Den 28 juli förekommer flera fall som avviker från det nyss angivna, se punkten 8. Redan nu bör dock nämnas att en person vid namn KP, enligt egen uppgift, sms:ar Marina Johansson den 28 juli kl. 1.11 och att han aldrig fick svar på detta, dvs. inte ens sedan Marina Johansson i så fall hade vaknat på morgonen samma dag.

Analysen av mobil- och datatrafiken talar sålunda entydigt för att Marina Johansson blev mördad någon gång under natten den 28 juli.
Beträffande tänkbar tidpunkt för gärningen bör följande tilläggas. Fredrik Svensson uppger att han befinner sig i bostaden under kvällen den 27 juli till förmiddagen den 28 juli. Under förmiddagen lämnar, enligt honom, Marina Johansson bostaden, men att han inte vet vart hon skulle bege sig. Han berättar vidare att han lämnar bostaden under kvällen eftersom Marina Johansson bett honom om det med anledning av att hon skulle få besök av en man. Han beger sig då till nämnda Fässbergs kyrkogård i Mölndal, uppskattningsvis fem mil från Spekeröd. Uppgiften lämnar naturligtvis utrymme för att mordet skulle ha skett då, men som har konstaterats ovan tyder all utredning — utom just denna helt okontrollerbara uppgift — på att Marina Johansson då redan var död.

Antagandet framstår dessutom som mindre troligt genom ett sms som skickas från Marina Johanssons telefon den 29 juli kl. 10.01 till Fredrik Svenssons mobil, vilket i så fall skulle tala för att hon levde vid den tidpunkten. Det bör upplysas om att Fredrik Svensson inte vill kännas vid detta sms. Han menar att det är till följd av ett tekniskt fel eller liknande som sms:et registreras just den dagen.
Något utrymme för en mordtidpunkt efter den 29 juli kan i princip uteslutas.

Fast RÅ och Sannerholm säger ju själv att det kan vara 28/29e:
Citat:
Även om man skulle tolka det underliggande materialet så att det troligare att LJ gjorde sina iakttagelser natten mellan den 28 och 29 juli, så minskar inte detta betydelsen av de uppgifter han lämnat.
Det är i själva verket så att detta ytterligare skulle minska utrymmet i tid efter en alternativ gärningsman.
Citat:

Det här åtalet är lösare än yoghurt och grumligare än kloakvatten.
Inte ens RÅ är säker på när M utsattes för ett brott.
Citera
2013-12-07, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Skall de fastslå att KH sett fel ?

Det kan ju varit någon annan som påpekats.
Men det är inget som utesluter att det var Marina, det är poängen och tvivlet.

Eftersom HD tycker att detta kräver en runda till så är nog tvivlen bortsopade.
Senast redigerad av QuarrelDeluxe 2013-12-07 kl. 18:24.
Citera
2013-12-07, 18:14
Medlem
MrsMagoos avatar
Under utredningen gjordes också en fördjupad analys a användning av dator och mobiltelefon (bilaga 2, s. 108-117). Av denna framgår att hon var en flitig brukare av dessa kommunikationsmedel och av sammanställningen framgår också att den väsentliga förändringen i användandet inträdde natten mellan den 27 och 28 juli 2010,

De uppgifter KH lämnade i tingsrätten framstår enligt min mening som vaga. Av domarna framgår inte att överväganden gjorts av de uppgifter som tidigare lämnats under förundersökningen. Sett i sin helhet är det min uppfattning att av de uppgifter KH lämnade går det överhuvudtaget inte att dra några slutsatser av betydelse i målet. Jag vill också tillägga att det saknas uppgifter som visar att Marinas telefon var aktiv under denna tid och att tidpunkten för iakttagelsen, for att denna skulle avse Marina» inte var helt förenlig med övriga uppgifter om tider i målet, Uppgiften att föraren framstod som rund i ansiktet var, vad jag kan se, ny i tingsrätten.

I denna del refererar jag till de omständigheter jag redogjort för ovan och som enligt min mening
tyder på att Marina avled natten mellan den 27 och 28 juli

Resningsansökan Riksåklagaren.

Chefsåklagare Sannerholm.
Antagandet framstår dessutom som mindre troligt genom ett sms som skickas från Marina Johanssons telefon den 29 juli kl. 10.01 till Fredrik Svenssons mobil, vilket i så fall skulle tala för att hon levde vid den tidpunkten. Det bör upplysas om att Fredrik Svensson inte vill kännas vid detta sms. Han menar att det är till följd av ett tekniskt fel eller liknande som sms:et registreras just den dagen.

Bye vittnet och man poängterar att det som sägs av KH i förundersökningen inte har övervägts i domstolarna. Frimans lyte mäktade inte med detta och HR med hovrättsrådet som ständigt blir överkörd och som har begått allvarliga rättegångsfel bör se sig om efter nya arbeten.

Hansson får bygga vidare på luftslotten och slaskens material helt enkelt och fantasierna från advokaten är ett minne blott. Surprise!
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-07 kl. 18:25.
Citera
2013-12-07, 18:19
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, arbets- och privatmobilerna är kartlagda. Men firmamobilen?

Har du lust att bara repetera igen vilken den faktiska/fysiska mobiltelefonen var, som ni kallar för "firmamobilen"?
Citera
2013-12-07, 18:23
Bannlyst
Citat:
Under utredningen gjordes också en fördjupad analys a användning av dator och mobiltelefon (bilaga 2, s. 108-117). Av denna framgår att hon var en flitig brukare av dessa kommunikationsmedel och av sammanställningen framgår också att den väsentliga förändringen i användandet inträdde natten mellan den 27 och 28 juli 2010,

De uppgifter KH lämnade i tingsrätten framstår enligt min mening som vaga. Av domarna framgår inte att överväganden gjorts av de uppgifter som tidigare lämnats under förundersökningen. Sett i sin helhet är det min uppfattning att av de uppgifter KH lämnade går det överhuvudtaget inte att dra några slutsatser av betydelse i målet. Jag vill också tillägga att det saknas uppgifter som visar att Marinas telefon var aktiv under denna tid och att tidpunkten för iakttagelsen, for att denna skulle avse Marina» inte var helt förenlig med övriga uppgifter om tider i målet, Uppgiften att föraren framstod som rund i ansiktet var, vad jag kan se, ny i tingsrätten.

I denna del refererar jag till de omständigheter jag redogjort för ovan och som enligt min mening

Ja, vad finns det annars för aktuellt datum?
Marina hör ej av sig och någon sort's fnurra på tråden verkar vara aktuell mordnatten.
Kontentan av detta är ju att En 31:årig tjej blev avrättad i sin egen säng. ( Hon sov förhoppningsvis )
Och nu sitter mördaren i sin cell och väntar på sin dom.
Citera
2013-12-07, 18:23
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Fast RÅ och Sannerholm säger ju själv att det kan vara 28/29e:
Det här åtalet är lösare än yoghurt och grumligare än kloakvatten.
Inte ens RÅ är säker på när M utsattes för ett brott.

Analysen av mobil- och datatrafiken talar sålunda entydigt för att Marina Johansson blev mördad någon gång under natten den 28 juli.
Citera
2013-12-07, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Har du lust att bara repetera igen vilken den faktiska/fysiska mobiltelefonen var, som ni kallar för "firmamobilen"?

Här: http://minfil.org/s8V7d5bdb1/20131206152312846.pdf

Under pkt 2-5 har MH hittat nytt sidomaterial efter P*rs fynd av firmamobil.
.
Citera
2013-12-07, 18:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish

Det som är relevant är om den använts den 28 juli 2010 inget annat. Så du kan nog sortera bort Hanssons luftslott för det gjorde och även HD i och med beslutet som togs. Och då härjade han med skrivelser innan beslut togs. Det är goodbye och godnatt för Hansson med klient.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-07 kl. 18:34.
Citera
2013-12-07, 18:32
Bannlyst
Citat:

Chefsåklagare Sannerholm.

Bye vittnet och man poängterar att det som sägs av KH i förundersökningen inte har övervägts i domstolarna. Frimans lyte mäktade inte med detta och HR med hovrättsrådet som ständigt blir överkörd och som har begått allvarliga rättegångsfel bör se sig om efter nya arbeten.

Hansson får bygga vidare på luftslotten och slaskens material helt enkelt och fantasierna från advokaten är ett minne blott. Surprise!

Som tidigare sagts så är det tydligt att vittnet blir osäkert av Polisens försök att manipulera.
Det är vad KH säger i rätten som är av vikt, ÅK kan ju försöka släta över detta men lär få problem.
KH är nu kallad av försvaret så inget kommer sopas under mattan.

https://soundcloud.com/john-quarrel/kh-tr-klipp
https://soundcloud.com/john-quarrel/kh-tr-klipp-2
Citera
2013-12-07, 18:33
Bannlyst
Citat:
Det som är relevant är om den använts den 28 juli 2010 inget annat.

Den är relevant i hela sin användning.
Varför tror du MH tar upp den ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in