Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
Under utredningen gjordes också en fördjupad analys a användning av dator och mobiltelefon (bilaga 2, s. 108-117). Av denna framgår att hon var en flitig brukare av dessa kommunikationsmedel och av sammanställningen framgår också att den väsentliga förändringen i användandet inträdde natten mellan den 27 och 28 juli 2010,
De uppgifter KH lämnade i tingsrätten framstår enligt min mening som vaga. Av domarna framgår inte att överväganden gjorts av de uppgifter som tidigare lämnats under förundersökningen. Sett i sin helhet är det min uppfattning att av de uppgifter KH lämnade går det överhuvudtaget inte att dra några slutsatser av betydelse i målet. Jag vill också tillägga att det saknas uppgifter som visar att Marinas telefon var aktiv under denna tid och att tidpunkten för iakttagelsen, for att denna skulle avse Marina» inte var helt förenlig med övriga uppgifter om tider i målet, Uppgiften att föraren framstod som rund i ansiktet var, vad jag kan se, ny i tingsrätten.
I denna del refererar jag till de omständigheter jag redogjort för ovan och som enligt min mening
tyder på att Marina avled natten mellan den 27 och 28 juli
Resningsansökan Riksåklagaren.
Ja, vad finns det annars för aktuellt datum?
Marina hör ej av sig och någon sort's fnurra på tråden verkar vara aktuell mordnatten.
Kontentan av detta är ju att En 31:årig tjej blev avrättad i sin egen säng. ( Hon sov förhoppningsvis )
Och nu sitter mördaren i sin cell och väntar på sin dom.