Citat:
Ursprungligen postat av
highfive
Borde inte KJ slängt sina mobiler all världens väg om han var skyldig? Varför behöll han dem? Finns en likhet mellan dessa personers sms:ande. Skillnaden är att för den ena gick sms:en att återskåpa, men inte för den andre. Likheten är att båda behöll sina mobiler. Hade MB slängt/påstått sig tappat sin telefon så hade det troligtvis varit han som fått genomgå en p7 i Huddinge istället.
Jag läste tidigare i tråden om att någon poängterade att tiden inte stämde från det taxin passerade, VB skulle gått från KJ och vittnets observation. Trodde det var det du också menade i ditt långa inlägg. Som jag får för mig så tror jag inte VB gått någon gång tidigare från KJ mot MB. Kanske var det därför hon virrade runt Åberget. Kanske hon även var lite rädd för att KJ skulle komma efter och därför valde hon att inte gå efter vägen som går vid älven, utan i stället valde hon den alternativa vägen som kan leda till att mobilen övergår från 3g till 2g ett antal minuter.
Ihålligt resonemang:
MB visste inte när VB lämnade KJ. MB visste inte var VB befann sig när den påstådda mötet skall äga rum enligt dig. Inga sms registrerades som kan tolkas som att de lokaliserat varandra.
Sedan återstår att få till en plantering i KJ:s bil.
Vidare påstår du att Taxichauffören sa att MB åkte ensam, vilket inte stämmer.
Taxichauffören nämner att han har kört MB för 2-3 månader sedan, inget mer.
Vidare säger han att det är svårt att minnas alla resor då det blir väldigt många.
Alltså han säger inte att han var ensam, han säger inte heller om han hade sällskap.