2013-12-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spicyhotsalsa
Vilka jävla puckon som har utfört denna groteska handling, varför blir inte hans kompisar åtalade för medhjälp till mord när de har hjälpt honom att frakta bort ett lik ?

Bara skummat igenom FUP men att tappa ett armband vid bilen, örngott i skogen och att inte gräva ner resterna efter branden av GM kläder samt lämna skoavtryck i lägenheten visar ju va det är för grabbar.

Varför finns det ej med bilder på Ida i FUP ?

Tur att vi bor i Sverige där vi delar ut riktigt kännbara straff till sådana här handlingar, GM är väl ute efter 5-6 år igen om han ens blir dömd, patetiskt.

dom har ju inte medverkat till själva mordet utan blev inblandade först efteråt.
Då blir det inte medhjälp till själva mordet.

I tex USA hade det blivit så men inte här i Sverige.

Man ska straffas för vad man gjort och inte vad andra gjort.
Citera
2013-12-02, 20:46
Medlem
Någon som hittar vad SKL sade om blodet på Morots MC?

Det känns som om han är ganska rökt.
Lägger man ihop allt så pekar det ju kraftigt på Morot och hans kompisar.
Jag har svårt att se att dom ska kunna slingra sig ur detta.

Speciellt som Morot inte velat berätta sin version i förhören utan valt att tiga "för att det kommer att ligga honom till last".
Han kunde lika gärna sagt "klart det var jag men bevisa det om ni kan".
Hade han faktiskt varit oskyldig hade han ju naturligtvis berättat allt han vet för att då kunna bli avförd från utredningen men det har han alltså valt att inte göra.
Citera
2013-12-02, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daniel73

Speciellt som Morot inte velat berätta sin version i förhören utan valt att tiga "för att det kommer att ligga honom till last".
Hade han faktiskt varit oskyldig hade han ju naturligtvis berättat allt han vet för att då kunna bli avförd från utredningen men det har han alltså valt att inte göra.

I bilaga komplettering kommenterar de blodet på MCn, men inte något resultat.

MGM ligger så illa till man kan göra. Han blir dömd för det här, allt annat vore en skandal.
Senast redigerad av korean 2013-12-02 kl. 20:55.
Citera
2013-12-02, 21:00
Medlem
Blodet på hans MC kan ju mycket väl komma från hans vurpa någon vecka tidigare. Fanns väl "dokumenterat" på Facebook innan mordet så jag ser ingen orsak att ifrågasätta vurpan. Men lyckades inte utröna om dom kunde göra DNA-test på det eller inte. Jag såg inget om det iaf.

Åtalet i övrigt.. Jag vet inte, mycket indicier och saker som talar emot dom men teknisk bevisning som kan kopplats till någon är det ju ont om.

Nyfiken fråga. Kan någon med lokalkännedom svara på om någon av de två vägarna som DB och FH påstod de åkte från Trollhättan passerar där IHs kropp återfanns?
Citera
2013-12-02, 21:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelstyre666
Blodet på hans MC kan ju mycket väl komma från hans vurpa någon vecka tidigare. Fanns väl "dokumenterat" på Facebook innan mordet så jag ser ingen orsak att ifrågasätta vurpan. Men lyckades inte utröna om dom kunde göra DNA-test på det eller inte. Jag såg inget om det iaf.

Åtalet i övrigt.. Jag vet inte, mycket indicier och saker som talar emot dom men teknisk bevisning som kan kopplats till någon är det ju ont om.

Nyfiken fråga. Kan någon med lokalkännedom svara på om någon av de två vägarna som DB och FH påstod de åkte från Trollhättan passerar där IHs kropp återfanns?
Jag vet inte vilka vägar de påstod att de åkte, men om du vet det kan du avgöra från kartan. http://goo.gl/maps/FZfij
Citera
2013-12-02, 21:12
Medlem
Därför ljög han

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17950422.ab
Citera
2013-12-02, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vet inte vilka vägar de påstod att de åkte, men om du vet det kan du avgöra från kartan. http://goo.gl/maps/FZfij

Tackar, skall försöka synka med vad som stod i deras berättelse och skisser med färdvägen som är i FUP:n.

SÅg för övrigt att Cliff aldrig behövde identifiera sig vid första förhöret.. "Känd av Pa M El*ass*n"

Edit:
Svarar på min egna fråga.
Båda påstår att sista sträckan de körde rv44 till Tre Älgar. Därmed passeras inte fyndplats av endera väg som DB eller FH uppgett.
Allas telefoner försvann mellan 00.36 och 00.39 (om jag tolkat rätt). Då ligger det ju nära till hands att dom stängde av då för att Polisen inte skulle få en susning om var dom rört sig och där med dumpat kroppen.
Senast redigerad av cykelstyre666 2013-12-02 kl. 21:58.
Citera
2013-12-02, 21:33
Medlem
Arbetskamrat vittnar om att AJ hade den bok som fanns ibland de uppeldade sakerna.
Citera
2013-12-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daniel73

Står på s. 72 i kompletterande FUP. Blod har hittats på två ställen på mc:n.
Citera
2013-12-02, 21:44
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Även brottsregistret har något väsentligt att berätta. Belastningsregisterutdraget är på sju sidor. 22 domar, de flesta av dem rörande mer än ett brott.
Tio fängelsestraff, grov misshandel, hot mot tjänsteman, grov kvinnofridskränkning, hets mot folkgrupp, flera fall av besöksförbud, vapenbrott, olaga tvång...mannen är en mardröm.

Och rasisterna brukar skriva här att det är invandrarna som är de kriminella
Lås in fanskapet omgående och kasta nyckeln! Vad gjorde den här individen ute ens???
Citera
2013-12-02, 21:45
Medlem
Har läst igenom det mesta nu. Det jag kan se är uppbrända kläder, nyköpta skor osv. Men inte fan kan dom fälla någon för mord pga det? Har jag missat något mer än att dom kanske säger emot varandra lite angående resa osv? Fredrik har ju själv sagt att han var full och inte sovit riktigt vilket advokaterna kan få till att det är anledningen att dom sagt fel. Anledningen till att AJ inte sa något om grästorp direkt KAN hans förklaring vara en anledning till.
Kan dom bevisa utom rimligt tvivel att han är skyldig till att bragt Ida om livet för att "någon med samma skor" varit i lägenheten och trampat i blodet.

Missförstå mig inte, jag tror med största säkerhet att han är skyldig men få någon fälld för mord?
Citera
2013-12-02, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Har läst igenom det mesta nu. Det jag kan se är uppbrända kläder, nyköpta skor osv. Men inte fan kan dom fälla någon för mord pga det? Har jag missat något mer än att dom kanske säger emot varandra lite angående resa osv? Fredrik har ju själv sagt att han var full och inte sovit riktigt vilket advokaterna kan få till att det är anledningen att dom sagt fel. Anledningen till att AJ inte sa något om grästorp direkt KAN hans förklaring vara en anledning till.
Kan dom bevisa utom rimligt tvivel att han är skyldig till att bragt Ida om livet för att "någon med samma skor" varit i lägenheten och trampat i blodet.

Missförstå mig inte, jag tror med största säkerhet att han är skyldig men få någon fälld för mord?
Ett gäng indicier. Nike/Barcelona-jackan som idioten bär när han fångas av kamera är av samma typ som eldades. Han köpte Reebok-skor ( verifierat av xxl) av exakt samma typ som fanns avtryckt i blodet i lgh. Ryggsäcken mm. Mer än tillräckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in