Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Ja, och varför inte lägga ner biblioteken?
Bibliotek utan kunder är såklart onödiga och överflödiga och bör läggas ner.
Citat:
Och slopa bidrag för ungdomsverksamheter, osv?
Ungdomsverksamheter riktar sig förhoppningsvis till en grupp utan större medel, så kallade ungdomar.
Folkmusiker riktar sig knappast till någon resurssvag grupp. Vill denna resursstarka grupp inte betala för sin konsumtion av folkmusik så är det knappast mitt ansvar att betala för dom.
Citat:
De får väl betala ur egen ficka, som alla andra...? "Rör inte mina skattepengar", liksom. Du är så ogin och girig, att jag tycker en smula synd om dig.
Jag gillar Tom Waits. Tycker du det är rimligt att du skall betala för att jag skall kunna lyssna på honom?
Citat:
Tänkte många fler som du tänker, så hade antagligen inte dagens demokrati sett gryningsljuet ens.
Värre struntprat är nog svårt att finna.
Citat:
Sverige har en lång tradition av föreningsverksamhet, och den har flera postitiva, och både direkta och indirekta, samhällsvinster (dock inga du kan räkna ut på en miniräknare). Jag har själv suttit i föreningsstyrelser, i lite olika sammanhang, och jag tycker det är en väldigt fin tradition där medborgarna kan engagera sig i sådant som berör dem. I det stora hela handlar det heller inte om några stora kostnader.
Föreningsverksamhet kan mycket väl vara alldeles förträffligt, det håller jag med om.
Citat:
Nog tycker jag att svensk folkmusik har sin plats i det svenska samhället - även om genren nu råkar vara okommersiell och att man då alltså tar emot ett och annat statligt bidrag. Om inte annat så är ju både musik och dräkter en del av svensk historia.
Då får väl du betala för den. Jag tycker Tom Waits har sin plats i det svenska samhället, inte fan ser jag dig betala för min konsumtion av honom.
Senast redigerad av Lommi 2010-11-06 kl. 01:55.
Senast redigerad av Lommi 2010-11-06 kl. 01:55.
De korkade folkmusikerna begriper ju inte att deras främsta vänner finns inom den nationella rörelsen, och att begreppet "leva på sin musik" kan bli verklighet om man accepterar detta stöd.