2013-11-27, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorKurt
Jag misstänker att du bör läsa på om innebörden av uttrycket "björntjänst"

Då du verkar ha god kännedom om Mariestads befolkning vid Helenas försvinnande så frågar jag dig:
Vad vet du om T*ano klanens förehavande aktuell natt ?

/Doktor Kurt

Patrick Vesténs förehavanden den aktuella natten skulle vi behöva få klarhet i.
Citera
2013-11-27, 03:39
Medlem
WafffenSSs avatar
Per Jonas Prytz Mariestad sina kompisar hotellet statt förehavanden korvkiosken, Marieholmsbron, bilen, dungen Ekudden den aktuella natten skulle vi behöva få klarhet i.
Citera
2013-11-27, 04:56
Medlem
WafffenSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Vid denna tidpunkt hade jag ingen båt
Se så lilla stolle.

Per jonas Prytz Mariestad sina kompisar statt korvkiosken,bilen, båten Ekudden är väl diskuterbar.
Citera
2013-11-27, 05:46
Medlem
WafffenSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HagelBrakaren
Stämmer bra det..

Då du verkar ha god kännedom om Per Jonas Prytz Mariestad så frågar jag:
Björn Wallberg, Erik Andersen, Per Nilsen, Jens Levin, Per Jonas Prytz, Per Ullberg.

Det har diskuterats mycket om dessa namn tråden samt kopplingar till statt, korvkiosken, Marieholmsbron, bilen, Ekudden, båten.

Jag och många fler vill verkligen att vi ska få se en upplösning på det är 20 år gamla försvinnandet av Helena.

återupprepar mig men en fråga som jag tycker är viktig är var var Per Jonas Prytz kompisars bil denna kväll?

En annan vem Jonas Prytz var tillsammans med korvkiosken statt denna kvällen natten.
Citera
2013-11-27, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkyttSerie
Tänker absolut inte nämna några namn eftersom polisen redan avfärdat oss alla. Det finns ju dock några andra på min lista som ej är utredda.

Hur många namn har du på din lista egenligen
Citera
2013-11-27, 23:45
Medlem
Xeitums avatar
Se där ja. Det 17 år gamla mordfallet på Per Häggström vid Svartlings ridskola Valhallav. Sthlm är på god lösas, även rättsligt. Det inger ju visst hopp för anhöriga i andra "coldcases" o förhoppningsvis kanske framkallar kallsvett hos vissa andra.
Citera
2013-11-29, 22:21
Medlem
SkyttSeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ullervad
Hur många namn har du på din lista egenligen
Har inte många, jag vet
Citera
2013-11-30, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Se där ja. Det 17 år gamla mordfallet på Per Häggström vid Svartlings ridskola Valhallav. Sthlm är på god lösas, även rättsligt. Det inger ju visst hopp för anhöriga i andra "coldcases" o förhoppningsvis kanske framkallar kallsvett hos vissa andra.

Vissa personer svettas mer än andra. Vem vet när polisen en dag knackar på dörren med papper från åklagaren i högsta hugg...
Citera
2013-11-30, 16:02
Medlem
SkyttSeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeckansErbjudande
Patrick Vesténs förehavanden den aktuella natten skulle vi behöva få klarhet i.
Precis, har frågat flera ggr om han. Ekudden är väldigt nära brottsplatsen och var väldigt lätt att komma dit Helena mördades.
Senast redigerad av SkyttSerie 2013-11-30 kl. 16:14. Anledning: felstavning
Citera
2013-12-07, 13:05
Medlem
Ankias avatar
Om man nu lämnar alla "bokstavskombinationer" från Mariestad med omnejd och antar att en helt främmande person har utfört brottet så tänker åtminstone jag på Anders Eklund. Han lär dock ha haft alibi för helgen kring den 14 juni.

En annan person som osökt dyker upp för mig är Ulf Olsson. Han som rövade bort och mördade Helén och Jannica 1989.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ulf_Olsson_%281951-2010%29
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hel%C3%A9nmordet

Finns det uppgifter på om han förekommit i utredningen?
Citera
2013-12-15, 09:23
Medlem
YngveFrejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
Om man nu lämnar alla "bokstavskombinationer" från Mariestad med omnejd och antar att en helt främmande person har utfört brottet så tänker åtminstone jag på Anders Eklund. Han lär dock ha haft alibi för helgen kring den 14 juni.

En annan person som osökt dyker upp för mig är Ulf Olsson. Han som rövade bort och mördade Helén och Jannica 1989.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ulf_Olsson_%281951-2010%29
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hel%C3%A9nmordet

Finns det uppgifter på om han förekommit i utredningen?
Har du någon källa på att A.E skulle haft alibi kring den 14 juni?
Citera
2013-12-15, 22:37
Medlem
Ankias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YngveFrej
Har du någon källa på att A.E skulle haft alibi kring den 14 juni?
.
Nej, jag har ingen säker källa på att han skulle ha alibi för den aktuella natten.

Den 14 april 2008 fanns följande artikel i Expressen:

http://www.expressen.se/nyheter/kan-ligga-bakom-helenas-forsvinnande/

Det är således 6 år sedan Polisen gick ut med att Eklunds skulle kartläggas när det gäller Helenas försvinnande. Om jag inte missminner mig så har det för något år sedan omnämnts i media att Eklund skulle ha varit utomlands den aktuella helgen.
Det finns kanske någon i tråden som kan dementera eller bekräfta uppgiften!?
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in