Eftersom denna Gubbjanne blir överbevisad gång efter annan om att Sture Bergwall/Tomas Quick är oskyldigt dömd för dom 8 morden men ändå så tjurskalligt fortsätter sin linje om att SB/TQ är gärningsmannen får mig att fundera på vad som ligger bakom detta hat? Jag har en teori utan några som helst sanningsbelägg om att Gubbjanne är ett av offren för SB/TQ´s mindre smickrande sexuella övergrepp. Kan det vara på det sättet? Tycker personligen att det vore allt för otroligt, kan det kanske vara så att Gubbjanne är släkt alt nära stående dom som drev banken SB/TQ försökte råna?
Jag känner mig helt övertygad om Gubbjanne hyser något personligt agg mot Sture Bergwall. Hur orkar man annars driva en sådan smutskastarkampanj i alla dessa år annars? Dalademokraten har ju försett Gubbjanne med munkavel i TQfallet allt efter denna rättsskandal sipprat ut i medierna. Personligen tycks han ju dock lika tjurskalligt hålla fast vid sina teorier om Sture Bergwalls skuld. I mina ögon framstår han oerhört patetisk och hans patetiska namn gör inte saken bättre.
Rent spontant känns det som Sture Bergwall och Gubbjanne kunde byta plats med varandra. Det är ganska uppenbart att han inte är helt kry i pallet denna Gubbjanne. Jag undrar hur länge han fick tjata på ansvariga utgivare för att få publicera detta stycket.
Gubbjanne blev inte inbjuden till Veckans brott nu när de behandlar fallet Quick. Ett bevis på att han är en fullständig nobody i sammanhanget och hela tiden varit ute och seglat. Intressant att han kan få fortsätta sin anställning.