2013-05-01, 18:29
Medlem
Sir_Ks avatar
Gubb-Jan är i farten igen, med teorier kring kroppsdelarnas som hittats i Borlänge:

http://dalademokraten.se/2013/04/28/mordoffer-fran-2004-eller-okand/

Han bjuder på en typisk "GubbJanare" till formulering:

"Ännu inte identifierad, men ändå med till visshet gränsande sannolikhet känd."
Citera
2013-05-01, 19:38
Bannlyst
Är Gubb-Jan hans riktiga namn..?
Citera
2013-05-01, 19:53
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleinartRalphelius

Ja, är väl något gårdsnamn eller liknande.
Citera
2013-05-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleinartRalphelius
Gårdsnamn. Gården heter förmodligen "Gubb".
Det finns många varianter på roliga gårdsnamn i dalarna.
Citera
2013-05-02, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Gårdsnamn. Gården heter förmodligen "Gubb".
Det finns många varianter på roliga gårdsnamn i dalarna.
Jaha, jag som alltid trott att det syftar på "gubbe".. "Gubb-Jan" ligger ju farligt nära "Gubb-Jävel"..
Citera
2013-06-16, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Gubb-Jan är i farten igen, med teorier kring kroppsdelarnas som hittats i Borlänge:

http://dalademokraten.se/2013/04/28/mordoffer-fran-2004-eller-okand/

Han bjuder på en typisk "GubbJanare" till formulering:

"Ännu inte identifierad, men ändå med till visshet gränsande sannolikhet känd."

Gubb Jan får inte ljuga om Quick längre, men hur fan kan han få fortsätta sitt ljugande när det gäller andra grejer än Quick?
Citera
2013-08-13, 11:13
Medlem
Charles26s avatar
Eftersom denna Gubbjanne blir överbevisad gång efter annan om att Sture Bergwall/Tomas Quick är oskyldigt dömd för dom 8 morden men ändå så tjurskalligt fortsätter sin linje om att SB/TQ är gärningsmannen får mig att fundera på vad som ligger bakom detta hat? Jag har en teori utan några som helst sanningsbelägg om att Gubbjanne är ett av offren för SB/TQ´s mindre smickrande sexuella övergrepp. Kan det vara på det sättet? Tycker personligen att det vore allt för otroligt, kan det kanske vara så att Gubbjanne är släkt alt nära stående dom som drev banken SB/TQ försökte råna?

Jag känner mig helt övertygad om Gubbjanne hyser något personligt agg mot Sture Bergwall. Hur orkar man annars driva en sådan smutskastarkampanj i alla dessa år annars? Dalademokraten har ju försett Gubbjanne med munkavel i TQfallet allt efter denna rättsskandal sipprat ut i medierna. Personligen tycks han ju dock lika tjurskalligt hålla fast vid sina teorier om Sture Bergwalls skuld. I mina ögon framstår han oerhört patetisk och hans patetiska namn gör inte saken bättre.
Citera
2013-08-13, 13:41
Medlem
nins avatar
Tror inte det är hat alls utan ren och skär prestige. Han vill inte erkänna att han har haft fel.
Citera
2013-08-14, 15:49
Medlem
Sir_Ks avatar
Gubb-Jan är fortfarande förvirrad, är detta ett av hans sätt att göra sig till offer som han så gärna ville?:

http://dalademokraten.se/2013/08/14/bergwall-har-alltsa-anpassat-sig-till-logn

att han aldrig ger sig?
Citera
2013-08-19, 18:08
Medlem
Charles26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Gubb-Jan är fortfarande förvirrad, är detta ett av hans sätt att göra sig till offer som han så gärna ville?:

http://dalademokraten.se/2013/08/14/bergwall-har-alltsa-anpassat-sig-till-logn

att han aldrig ger sig?

Rent spontant känns det som Sture Bergwall och Gubbjanne kunde byta plats med varandra. Det är ganska uppenbart att han inte är helt kry i pallet denna Gubbjanne. Jag undrar hur länge han fick tjata på ansvariga utgivare för att få publicera detta stycket.
Citera
2013-11-26, 22:34
Medlem
Gubbjanne blev inte inbjuden till Veckans brott nu när de behandlar fallet Quick. Ett bevis på att han är en fullständig nobody i sammanhanget och hela tiden varit ute och seglat. Intressant att han kan få fortsätta sin anställning.
Citera
2013-11-26, 22:56
Avstängd
karlinges avatar
haha Gubb-Janne jobbar alltså med att driva teserna:

1. Thomas Quick = Skyldig
2. Mats Alm = Oskyldig

och så har han avslöjat Rätz som infiltratören...

Snyggt CV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in